Övé legyen a dicsőség mindörökkön örökké! Ámen”
(Gal. 1,4-5)
A Szent
Szellem újra - és újra kijelenti, hogy mit tett Isten Krisztusban értünk: „Ki a
mi bűneinkért halálra adatott, és feltámasztatott a mi megigazulásunkért”„aki
önmagát adta értünk, hogy megváltson minket minden gonoszságtól, és
megtisztítson minket a maga népévé, amely jó cselekedetre törekszik (Tit. 2,14; Róm. 4,25)
A próféták is erről
a szabadításról prófétáltak: „Bízzál
Izráel az Úrban, mert az Úrnál van a kegyelem, és bőséges nála a szabadítás!
Meg is szabadítja ő Izráelt minden ő bűnéből” (Zsolt. 130,7-8)
A szabadítás
átvételének feltételeiről is szólnak a próféciák: „Mostan azért ha figyelmesen hallgattok szavamra és megtartjátok az én
szövetségemet, úgy ti lesztek nékem valamennyi nép közt az enyéim; mert enyim
az egész föld. És lesztek ti nékem papok birodalma és szent nép. Ezek azok az
igék, melyeket el kell mondanod Izráel fiainak”
„Mert az Úrnak, a te Istenednek szent népe
vagy te; téged választott az Úr, a te Istened, hogy saját népe légy néki,
minden nép közül e föld színén” (2 Móz.
19,5-6; 5 Móz. 7,6)
Péter apostolon
keresztül jelenti ki a Szent Szellem, hogy Krisztusban beteljesedett az ígéret,
így szólva Krisztus népéről: „Ti pedig
választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, megtartásra való nép
vagytok, hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, aki a sötétségből az ő
csodálatos világosságára hívott el titeket. Akik hajdan nem nép voltatok, most
pedig Isten népe vagytok; akik nem kegyelmezettek voltatok, most pedig
kegyelmezettek vagytok”. (1 Pét.
2,9-10.)
És hogy még világosabb legyen a kijelentés,
megismétli János apostolon keresztül is az Úr Jézus: „János a hét gyülekezetnek, amely Ázsiában van. Kegyelem néktek és
békesség attól, aki van, aki vala és aki eljövendő; és a hét Szellemtől, amely
az ő királyiszéke előtt van. És a Jézus Krisztustól, aki a hű tanúbizonyság, a
halottak közül az elsőszülött, és a föld királyainak fejedelme. Annak, aki
minket szeretett, és megmosott bennünket a mi bűneinkből az ő vére által, És tett minket királyokká és papokká az ő
Istenének és Atyjának: annak dicsőség és hatalom mind örökkön örökké..” (Jel. 1,4-6)
Mert: „Bizony,
tőle, általa és érte van minden: övé a dicsőség mindörökké. Ámen”
Hiszen: „...Őbenne teremtetett minden, ami van a
mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár
uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Őáltala és Őreá
nézve teremttettek;
És Ő előbb volt mindennél, és minden Őbenne
áll fenn. És Ő a feje a testnek, az egyháznak: aki a kezdet, elsőszülött a
halottak közül; hogy mindenekben Ő legyen az első; Mert tetszett az Atyának,
hogy Őbenne lakozzék az egész teljesség”
(Róm. 11,36; Kol. 1,16-19)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.