Odafutott hozzá egy
ember, térdre borult elõtte és megkérdezte tõle: Jó Mester, mit cselekedjem,
hogy az örök életet elnyerjem? Jézus pedig így válaszolt neki: Miért mondasz
engem jónak? Senki sem jó, csak egy: az Isten. (Márk 10, 17-18)
Ebben az ifjú
emberben igazán nemes törekvés, felfelé vonzódás élt, amit Isten ébresztett
benne. A legmagasabb cél lebegett szeme elõtt: az igazi és örök élet elnyerése.
De még nem ismerte igazán saját magát. Térdre borult az Úr elõtt, hogy a
békesség után való forró vágyakozását így is kifejezésre juttassa.
Néhány perc múlva
mégis kedveszegetten hagyja ott Jézust. A lelkesedés gyakran csap át az
ellentétbe. Az igazság igen józan valami. S mivel Jézus maga az igazság,
gyakran kijózanítólag hat. "Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, csak
egy: az Isten." Jézus nem azt mondja önmagáról, hogy õ nem jó, mert hiszen
õ igazán az volt. Tõlünk bûnös emberektõl el is határolja magát, mikor ezt
monda: "...ti gonosz létetekre..." (Lk 11, 13); vagy amikor ezt a kérdést
teszi fel: "Közületek kicsoda bizonyíthat rám bûnt?" (Jn 8, 46). De
ugyanakkor tudta, mint senki más, mi a bûn.
- Az ifjú azonban
nem ismerte fel Jézusnak, mint Isten Fiának ezt az egyedülálló vonását, hogy
közvetlen részese az abszolút isteni jónak. Csak egy tanítómestert látott
benne, s így ez a megszólítás "jó Mester" az õ esetében helytelen
volt. Jézus meg is rója érte. Látva, hogy ez a fiatalember túlságosan bõkezûen
osztogatja a "jó" jelzõt. Persze önmagát is annak tartja, mert nincs
tudatában annak, hogy õ is bûnös Isten törvényének megszegésében. Túlértékeli
önmagát. Jézust azonban nem lehet udvariaskodással megvesztegetni: "senki
sem jó" - te sem!
Mennyire szüksége
van nemcsak szívünknek, de beszédünknek, kifejezési módunknak is a megtisztulásra.
Sokszor esünk túlzásokba, használunk hangsúlyozottabb kifelezéseket, hízelgõ
szavakat s közben belül egészen mást gondolunk. Vagy nagyon is lelki módon
akarunk beszélni, sokszor vesszük a szánkra, hogy "az Úr" s közben
lassanként csak üres "uram-uramozás" lesz belõle. Minden olyan
beszéd, mely nem fedi a tényeket, a belsõ igazságot, csak üres frázis-halmaz,
fedezet nélkül való hamis pénz. Legyünk beszédünkben is mértéktartók,
egyszerûek, igazak, ragaszkodván mindig a teljes igazsághoz. Így jutunk ahhoz
is közelebb, aki maga az Igazság.
Carl Eichhorn:
"Isten műhelyében" c. könyvéből
http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/eichorn?ho=1&nap=18
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.