A tanítványokban újra-és újra
felmerül a kérdés, akkor és azóta is, hogy ki nagyobb közöttük:
„Abban az órában menének a
tanítványok Jézushoz, [és megkérdezték tőle] mondván: Vajon ki a (leg)nagyobb
[a leghatalmasabb, a legfontosabb] a
mennyeknek országában [az Isten királyságában]? És előhíván Jézus egy kisgyermeket, közéjük [és eléjük] állítja vala azt, És monda: Bizony mondom
néktek, ha meg nem tértek [ha nem változtok meg, ha meg nem fordultok] és olyanok nem lesztek, mint a kisgyermekek,
semmiképpen nem mentek be a mennyeknek országába [a mennyeknek
királyságába]. Aki azért [annyira] megalázza magát [és annyira kicsivé
lesz], mint ez a kis gyermek, az
[lesz] a (leg)nagyobb [a leghatalmasabb,
és fontosabb; nagyszerűbb] a mennyeknek országában [a mennyek, az
Egek Istenének királyságában]” (Mát. 18,1-3)
Ez pedig kísértés, hogy a világ szerint gondolkozzanak, és ne
tudjanak egységbe kerülni:
És amikor az Úr kijelenti,
hogy szenvednie kell, őket akkor is ugyanez a kérdés foglalkoztatja: „Támada [felmerült] pedig bennük az a gondolat [okoskodás, számítgatás, fontolgatás,
meggondolás], hogy ki nagyobb közöttük
[Más fordítás: a tanítványok egymás között vitatkozni
kezdtek, és vetélkedés csúszott be közéjük a felől, hogy ki közöttük a
legnagyobb].
Jézus pedig látván az ő szívük gondolatát [és vitaindító fontolgatását], egy
kis gyermeket megfogván, maga mellé állatá azt, És monda nékik: Valaki e kis
gyermeket befogadja az én nevemben, engem fogad be; és valaki engem befogad,
azt fogadja be, aki engem elküldött; mert aki legkisebb [a legjelentéktelenebb] mindnyájan ti közöttetek, az lesz nagy” (Luk.
9,46-48).
Bemerítő Jánosról, aki test szerint született, így szól az Úr: „Bizony
mondom néktek: az asszonyoktól szülöttek [az
asszonyok magzatai] között nem
támadott [és nem lépett fel] nagyobb
Bemerítő Jánosnál [mert Ő a legnagyobb (legfontosabb) azok
között, akik valaha is megszülettek erre a világra]; de aki legkisebb a mennyeknek országában [az Isten
Királyságában], nagyobb nálánál”
(Mát. 11,11)
Azt is kijelenti Isten Igéje, hogy ki
a legnagyobb, és ki a leghatalmasabb, és ki igazán fontos:
„Aki felülről [Istentől] jött, feljebb való mindenkinél. [hatalmasabb; mindeneknek fölötte van]. Aki a földről való [a földről
származik], földi az [a földhöz
tartozik] és földieket szól; aki a
mennyből jött, feljebb való mindenkinél. [mindeneknek fölötte van].
(Ján. 3,31-32).
Arról
is bizonyságot tesz Isten Igéje, hogy hogyan lehet újjá születni: „Valakik pedig befogadák őt (az Urat,
vagyis a Szent Szellemet /2 Kor. 3,17/), hatalmat [lehetőséget, jogot, jogosultságot] ada azoknak [azokat
felhatalmazta arra], hogy Isten fiaivá
legyenek, azoknak, akik az Ő nevében
hisznek; Akik nem vérből, sem a
(hús)testnek akaratából [ösztönéből],
sem a férfiúnak indulatjából [vágyából],
hanem Istentől [Istenből] születtek” (Ján. 1,12-13).
Az
új teremtésről, vagyis a szellemi emberről így beszél az Úr: „Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk
[elmarasztaló ítéletük; mert nincsen helye velük szemben, de nem is érvényesül
ellenük semmiféle elmarasztaló, halálos ítélet] azoknak, akik Krisztus
Jézusban vannak, [élnek] kik nem
(hús)test szerint járnak, hanem Szellem
szerint. Mert a Jézus Krisztusban
való élet [a természetfeletti élet]
szellemének törvénye megszabadított [felszabadított a
kötelékekből, és szabaddá tett] engem
a bűn és a halál törvényétől” (Róm. 8,1-2.).
„Azért ha valaki [mindenki, aki] Krisztusban
van, új [(kainosz): ismeretlen,
szokatlan, meglepő] teremtés az [új teremtmény]; a régiek [az eredeti, kezdeti, ősi] elmúltak [a régi megszűnt,
tovatűnt], ímé, újjá lett minden
[valami új valósult meg; új jött
létre; új állt elő]” (2 Kor. 5,17).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.