2013. január 27.

A csillagászok és a Gonosz


„Amikor pedig megszületik vala Jézus a júdeai Betlehemben [jelentése: a kenyér háza], Heródes [Jelentése: hősies] király idejében. ímé napkeletről bölcsek [mágusok, tudósok, csillagászok] jövének [érkeztek] Jeruzsálembe, [és érdeklődtek; kérdezősködtek] ezt mondván:

Hol van a zsidók [újszülött] királya, aki megszületett? Mert láttuk az Ő csillagát [amikor feltűnt] napkeleten, és azért jövénk, hogy tisztességet tegyünk néki. [hogy imádjuk Őt; (hódoljunk neki); hogy leboruljunk előtte]

Heródes király pedig ezt hallván, megháborodék [megrémült; megriadt; megrettent; nyugtalanná lett; felháborodott], és vele együtt az egész Jeruzsálem.

És egybegyűjtve minden főpapot [a papi fejedelmeket] és a nép írástudóit, tudakozódik vala tőlük [s faggatta őket], hol kell a Krisztusnak [a Messiásnak] megszületnie [világra jönni]?

Azok pedig mondának néki: A júdeai Betlehemben (jelentése: dicsőítve lesz a kenyér / Ige háza); mert így írta [jövendölte] vala meg a próféta:

És te Betlehem, Júdának földje, semmiképpen sem vagy legkisebb [legjelentéktelenebb] Júda fejedelmi [vezető] városai között: mert belőled származik [belőled támad, és jön majd elő] a fejedelem [az Uralkodó], aki legeltetni [kormányozni; pásztorként terelgetni] fogja az én népemet, az Izráelt

Ekkor Heródes titkon [magához] hivatván a bölcseket [a mágusokat; csillagászokat, a keleti tudósokat], szorgalmatosan megtudakolá tőlük a csillag megjelenésének [feltűnésének] idejét. [azt az időt mely óta az a csillag ragyog]

És elküldvén őket Betlehembe, monda nékik: Elmenvén, szorgalmatosan kérdezősködjetek [tudakozódjatok gondosan; s szerezzetek pontos értesülést] a gyermek [a kisfiú] felől, mihelyt pedig megtaláljátok, adjátok tudtomra [jelentsétek nekem], hogy én is elmenjek, és tisztességet tegyek [hódoljak] néki. [imádjam Őt; és leborulhassak előtte]” Mát. 2,1-8)

A feltámadott Úr kijelentése a csillagról, amely vezette a csillagászokat: „Én Jézus küldöttem az én angyalomat, hogy ezekről bizonyságot tegyen néktek a gyülekezetekben. Én vagyok Dávidnak ama gyökere és ága: ama fényes és hajnali csillag” (Jel. 22,16)

A mágusok, csillagászok keresték az újonnan megszületett Királyt, hogy hódoljanak Előtte.
A gonosz – aki a hazugság atyja – képviselője pedig azért tudakozódott, hogy elpusztítsa; Hiszen ő embergyilkos volt kezdettől fogva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.