Jézus előhívta tizenkét
tanítványát és erőt és hatalmat adott nekik a démonok kiűzésére és betegek
gyógyítására. Lukács 9. Ezt utána a
következő kijelentésével helyettesítette: „BÁRMIT kértek az én Nevemben,
meglészen.” János 14:14
Az első korlátozott „ügyvédi
meghatalmazás” volt, a második korlátlan. Ez a korlátlan „ügyvédi
meghatalmazás” a keresztre feszítésénél lett aláírva, és akkor lett hathatós,
amikor a Szent Szellem eljött. Lukács
25:49, Apcsel 1:8.
Pünkösd napján ez az „ügyvédi
meghatalmazás” teljesen cselekvőképessé vált. Eljött a Szellem. Először is,
írásban: meg volt az Igéje. Másodszor, valóságban: elküldte a Szellemét.
Péter és János azonnal
megragadták a Név jelentőségét. A templomba érkezve találkoztak egy nyomorék
koldussal. 40 éves volt, és születésétől fogva sánta. Péter megparancsolta: „A
Názáreti Jézus Krisztus nevében, kelj fel és járj!” A Menny villáma belecsapott
az emberbe. Felugrott a lábaira, teljesen épen.
A tömeg odaözönlött. Követelték:
„Milyen névben, milyen név által és milyen hatalommal cselekedtétek ti ezt?”
Páratlan Név! Az erő titka ebben volt. Amikor a Nevet használták, az erő
megjelent. A Menny dinamitja felrobbant!
Pétert és Jánost a börtönbe
taszigálták. A gyülekezet a „Névben” imádkozott értük. Elengedték őket.
Elmentek a gyülekezetbe. Az egész gyülekezet imádkozott azért, hogy jelek és
csodák történjenek. Hogyan imádkoztak? A Névben! Legálisan használták. A
valóságos válasz azonnali volt. A helyet földrengés rázta meg. Hatalmas Név!
Jézus ezt parancsolta: „Menjetek
el széles e világra!” Milyen célból? Kihirdetni a Nevet. Használni a Nevet.
Bemeríteni a hívőket. Hogyan? A Névben (az Ő tekintélyével, ahogy parancsolta.)
Csodálatos Név! Ebben koncentrálódott az Atyában, Fiúban és Szent Szellemben
lakó egyesített hatalom. Mindenható Név!
Az apostolok használták a Nevet.
Működött. A diakónusok Samáriában használták a nevet. A tűz leszállt. A
hívőknek mindenhol, örökké, parancsolva van, hogy használják. A Név robbant,
mindenütt a világban. Több Bibliát adnak el ma, mint bármely más 100 könyvet.
Miért? Mert a Név van benne. Visszavonhatatlan Jézus nevéről a következő
állítás: „minden név meghajol előtte és minden nyelv megvallja!” Az ima ebben a
névben válaszokat kap.
A moráviaiak imádkoztak. Az addig
a napig létező legnagyobb ébredés köszöntött a világra. Az emberi lélekben
Isten kegyelme és szeretete megnyitja Isten természetét. Azután megkérdezték a
vak embert, „Mit gondolsz róla, ki ő?” „Próféta.” Később Jézus megtalálta, és
ezt mondta neki: „Hiszel az Isten fiában?” Az ember megkérdezte: „Ki az Uram,
hogy higgyek benne?” Jézus ezt felelte: „Én vagyok az, aki veled beszélek.”
Évszázadok küzdelme az, hogy
megszabadítsuk a lelket a hibás értelmezésektől. Jézus néha úgy állították be,
mint egy kis bigottot, néha mint egy imposztort. A világ még ma is ara vár,
hogy meglássa Őt olyannak, aki Ő valójában, Jézust a Csodálatost, Jézust az
óriást, Jézust az irgalmast, Jézust az erőteljest, a századok csodáját.
Vegyük le a béklyókat Istenről.
Engedjük, hogy megáldhassa az emberiséget korlátok nélkül.
Misszionáriusként pogányok
ezreinek láttam a gyógyulását. Ez volt Krisztus szeretetének és irgalmának
megnyilvánulása az elveszett világ számára.
Ez hozzásegített engem, hogy a
világ Megváltójáról egy nagyobb látást kapjak, akinek kezei és szíve kitárva
Isten nagy világa számára, és minden ember, szent vagy bűnös egyaránt meg van
hívva, hogy lássa és szeresse Őt. Az olvasóktól kapott levek egyikében ezt
kérdezik tőlem: „Miért nem minden személy gyógyul meg azonnal, mint ahogy
Jézusnál?”
A levél írója tévedett, mikor azt
gondolta Jézus mindig azonnal gyógyított. Erre egy példa a tíz leprás
története. „Ahogy mentek, megtisztultak.” A gyógyító erő át lett adva. A
gyógyulás folyamata később lett nyilvánvaló. Ugyancsak, Jézus rátette a kezeit
egy vakra, és megkérdezte: „Mit látsz?” A férfi válaszolt: „Látom az embereket,
mint valami járkáló fákat.” Még tökéletlen volt. Akkor Jézus másodjára is
rátette a kezeit, és akkor „tisztán látott”.
A gyógyulás, valamilyen
mértékben, két feltételen alapul. Első, az átadott gyógyító erő mértéke.
Második, a hit mértéke, ami működésbe hozza és erőt ad az átadott gyógyító
értéknek.
„Az Ige nem használt nekik, mert
nem párosították (keverték) hittel a szívükben.” (Zsidók 4:2)
Jézus csodáin évszázadokon
keresztül csatároztak az emberek. Emberek arra szánták az életüket, hogy
letörjék a csodákba vetett hitet. De ma többen hisznek a csodákban, mint
ezelőtt bármikor.
Az áltudományok azt vallják, a
csodák lehetetlenek. Ennek ellenére a tudományos világ legnagyobb emberei
hisznek a természetfelettiben és tudják, hogy a csodák a felfedezése és
kiaknázása mindannak, amiről a materialista tudósok semmit sem tudnak.
A csodák világa az ember
természetes világa. Az ember teremtésétől fogva társa a csodatevő Istennek. A
bűn letaszította ez embert a csodatevő valóságból, de kegyelem által,
visszatérhetünk a saját helyünkre. Nehéz számunkra megragadni ennek a
hitéletnek az alapelveit. Kezdetben az ember szelleme volt az uralkodó erő a
világon. A bűnbeesés után az értelem, elme lett a domináns. A bűn letaszította
a szellemet és az intellektust ültette a trónra. De a kegyelem helyreállítja a
szellemet, hogy újra uralkodó helyre kerüljön. Amikor az ember felismeri ezt, erőlködés
nélkül fog a természetfeletti valóságban járni.
Nem lesz többé küzdelem a hit,
hanem egy normális élet Isten valóságában. A szellemi valóság odahelyezi az
embert, ahol az Istennel való közösség normális megtapasztalás.
A csodák lélegzetünkké válnak.
Senki sem tudja, milyen messzire képes az elme és a szellem fejlődni. Lassan
jöttünk rá arra, hogy az ember szellem, és hogy a szellemi természete az
alaptermészete. Azt akartuk, hogy az elmét képezzük, tanítsuk, és figyelmen
kívül hagytuk a szellemit, ezért az ember egy önközpontú, önző teremtménnyé
vált. Az ember elveszítette az érzékét az Isten és emberek felé való közösség,
kapcsolat és felelősség felől. Ez törvénytelenné (törvényszegővé) tette. Nem
hanyagolhatjuk el az ember szellemi oldalát anélkül, hogy az intellektust és a
fizikumot ne nagyítanánk fel. Ezt tenni a szellem korlátja nélkül, azt jelenti,
hogy szabadjára engedjük a bűnt és uralmat adunk neki az egész ember felett.
Kell lennie egy fejlesztésének és ápolásának a szellemi természetnek, egy olyan
pontig, ahol az ember élvezheti az Atya Istennel való közösséget. Ez az értelem
felett áll, mint ahogy Isten is a természet felett. Az ember értelme tudatában
van a természetfeletti erőknek, amiket nem képes megérteni. Érzékeli a szellemi
valóságot és vágyakozik szabadsága és kreatív hatalma után, de nem tud belépni
oda addig, amíg át nem változik az én-ből és a bűnből, hogy a szellem
uralkodjon és cselekedjen inkább, mint az intellektus – a szellem legyen az
elme és az anyag felett.
Isten élete, Isten Szelleme,
Isten természete elégséges az ember minden szükségeire. Az Ige legmagasabb
értelmezésében a valódi keresztény az, akinek teste, lelke és szelleme egyaránt
Isten életével van betöltve. A gyógyulás
az emberi természet bármely területén: szellemében, lelkében vagy testében, egy
cél felé mutat. A gyógyulás célja az egészség, a test, a lélek és a szellem
számára. A szellem gyógyulása egyesíti az ember szellemét Istennel, mindörökre.
A lélek gyógyulása kijavítja a pszichikai, lelki rendellenességeit, és képessé
teszi arra, hogy Isten értelmével harmóniában tudjon működni. A test gyógyulása
beteljesíti az ember Istennel való egyesülését, mikor a Szent Szellem birtokol
mindent.
Fordította: Lengyel Gáborné
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.