2013. augusztus 16.

Dr-Kováts György: KÁRNAK ÉS SZEMÉTNEK… (1)

Fil. 3,7
De amelyek nékem egykor nyereségek voltak, azokat a Krisztusért kárnak ítéltem.
Ellenben azt, ami nekem nyereség volt, kárnak ítéltem a Krisztusért. ‘9o.
Ám amit akkor előnynek tartottam, azt Krisztusért hátránynak tekintem. ’72.
De ami számomra nyereség volt, azt veszteségnek tartottam Krisztusért. N.
τινα ν μοι κέρδη, τατα γημαι δι τν Χριστν ζημίαν.

„Kárnak ítéltem, hátránynak tekintettem, veszteségnek tartottam.” Mi ez?
Értékrended hit általi átalakításának lépése. Az értékrendedé.

Átértékeled azokat, amik értékesek, nyereségesek, megmozdítóak voltak életedben. Ezekre támaszkodtál, amikor magadat értékelted, ezek voltak, amik megnyugvással töltöttek el, s amikkel bátran dicsekedtél – vagy hangosan, vagy akár csak magadban is.

Mik ezek általában, az emberek életében?
Jó fellépés, társasági elismertség, származás. Iskolázottság, jó állás, kereset. Barátok és ismerősök köre. Jól-informáltság (mindig mindent elsőnek tudsz meg, és ha valamiről hallani akarnak mások, hozzád fordulnak). Versenybeli sikerek. Magas szintű szaktudás vagy tapasztalat. Végzettségek, diplomák. Jó alak, szép külső. Jó ruhák. Ízlésesen berendezett lakás, utazások, művészeti, illetve egyéb kulturális ismeretek. Hobbik, amikkel kérkedhettél. Mindaz, amire az önértékelésedet és személyes biztonságodat építheted.

Vajon ezek „bűnös” dolgok?
Nem.
Önmagukban egyáltalán nem. Valójában gyermekeinket ezek jó részére ösztönözzük, s magunkat pedig ezek érdekében fegyelmezzük, takarékosságra késztetjük és képezzük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.