A hitből való
gyógyulás nem helyettesítője a gyógyszereknek vagy a sebészetnek, hiszen jó az
orvosság, amit a tudomány hozott létre. Az orvosok eszközök Isten kezében. És
tény az, hogy Isten sokszor inkább választja az eszköz nélküli gyógyítás
módját. Ennek inkább örülnünk kell, mint haragudni érte.
Nem mindig voltam
ezen a nézőponton, bár már évek óta keresztyén vagyok. Tény az, hogy csupán
évekkel azután volt olyan élményem, amely Isten gyógyító erejéről meggyőzött,
hogy realizáltam, mi is történt tulajdonképpen. 1953. augusztusában történt,
hogy az öt éves Róbert Kas-nert hozták hozzám, hogy sérült szemét kezeljem. Egy
üvegszilánk esett a pupillájába. A szemvíz kifolyt, és az írisz kiállt a
sérülés helyéről.
Fiam és én az
Aultman kórházban teljesítettünk szolgálatot. Az íriszt visszahelyeztük a
helyére és betapasztottunk egy lecsüngő sérült részt. – Tizenkét nap múlva egy
szombat reggel levettük a kötést és láttuk, hogy a lecsüngő rész nem tart, az
írisz újra kijött a helyéről a pupillán keresztül. Újra operálni kellene, és
ennek időpontját keddre tettük, három nappal későbbre.
A hét végére haza
engedtük a gyermeket a szülőkkel, de kedden reggel már újra az operáló asztalon
volt és előkészítettük a műtétre. Mielőtt hozzákezdtem volna, még egyszer
megvizsgáltam a gyereket. Nem tudtam hinni a szememnek, hogy mit láttam, és
hívtam a fiamat, hogy ő is nézze meg. A szem teljesen egészséges volt. Nem volt
rajta mit operálni. Meg voltunk lepve, sőt kissé zavarban is voltunk. Nem volt
más hátra, mint leszerelni mindent, és a fiút visszavinni a szobájába.
Megijedtem és a
gyerek szüleit hívtam. Az ő válaszuk megvilágította a helyzetet. Elvittük
Robertet a K. Kuhlman szolgálatra vasárnap. Imádkozást ajánlottunk fel a
gyógyulásáért.
Hat nap múlva ismét
megvizsgáltam a szemet. Jól gyógyult, jó kozmetika – írtam az elbocsátó
lapjára. 1954. január 9-én, majdnem négy hónappal később teljesen tünetmentes
volt. Teljesen érthetetlen volt előttem mindez, és ezért hagytam, hogy
feledésbe menjen. De 1957-ben egy clevelandi templomban előadást hallottam E.G.
Nealtól, aki a hitből való gyógyulásról beszélt. Ekkor kezdtem érteni.
Megvettem a könyvét: „Réporter Finds God through spiritual healing” (Egy
riporter megtalálja Istent a szellemi gyógyulás által), és
megértettem. Mindig
hittem abban, hogy a vallás meggyógyítja a lelket és az orvosság a testet.
Lehetséges, hogy Isten a testet is meggyógyítja? Mikor orvosi pályámra
készültem, az iskolában úgy tanultam, hogy van orvosság, ami gyógyít, és vannak
doktorok, akik rendelik az orvosságokat. Az emberek anyagiasak, azt gondoltam,
ezért őket csak anyagias (materiális) gyógyszerekkel lehet kezelni.
Most megértettem,
hogy az ember materiális, és egyszer s mind lelki felépítésű, és Isten, a nagy
Gyógyító, gyakran átlépi természeti törvényeit természetfeletti törvényekkel
szeretetből és kegyelemből, és csodálatos módon gyógyít. Ezzel a megújult
felfogással, megértéssel hallgattam dr. A.W. Price előadását Philadelphiából,
mikor Chautauquaban beszélt a következő nyáron. Ott volt egy kis nyári lakunk,
de én soha ügyet se vetettem az ott elhangzó lelki gyógyulásról szóló
előadásokra.
Most nemcsak
meghallgattam és megértettem, de azzal végeztem be a hetet, hogy csatlakoztam a
Szent Lukács orvosi rendhez, amely a lelki
gyógyulások
tanításának és gyakorlásának szentelte magát.
Visszatérve Catonba
indíttatva éreztem magam, hogy meggyőzzek másokat nemcsak arról, hogy az ilyen gyógyulás
lehetséges, hanem hogy kívánatos is. Néhány társam, különösen a lelkészem (aki
különben jó barátom volt) azt mondta, hogy lelki betegség tünetei mutatkoznak
rajtam. – Különben azóta mindezek beléptek a Szent Lukács orvosi rendbe.
Röviddel ezután,
miután egy ideig Indiában voltam, mint misszionárius orvos, megszoktam, hogy
műtét előtt hangosan imádkozzam. A misszionáriusok mind ezt teszik. Mikor
visszatértem a gyakorlathoz, megértettem, hogy amit a misszió mezején
megtettünk, érdemes itthon is gyakorolni. Félretéve minden büszkeséget
elhatároztam, hogy a
műtőben hangosan imádkozom operáció előtt. Sohase bántam meg.
Az egész műtő
hangulata megváltozott. A betegek, ápolók, asszisztensek – mindnyájan
változáson mentünk át azáltal, hogy Istenhez folyamodtunk imádságunkban,
mielőtt a műtéthez kezdtünk volna. Megborzongatott annak tudatosítása, hogy a
Nagy Orvos mellettünk van. Az ő jelenléte a felelősségnek nagy terhét leveszi a
vállunkról.
Nemcsak az operáló
teremben van elhatározó jelentősége, hanem a beteg gyógyulása szempontjából is.
Ez különösen megáll az olyan páciensek között, akiknek lelki problémáik vannak,
és akik szabadulást nyertek ezen a téren.
Még kétségeim
voltak, hogy vajjon Isten az imádság következtében tényleg közbelép-e és
szervileg azonnali gyógyulást ad-e. Mindig hittem abban, hogy Isten a testet
azonnal és igazán meg tudja gyógyítani, de sohase tudtam, hogy akarja-e. Ez
csak azóta van, mióta a Kasner-eset történt.
Visszamentem és újra
megvizsgáltam. A pupilla sérülése tökéletesen meggyógyult, sebheg nélkül. Ezt
csak Isten tudja megtenni. És megtette K. Kuhlman imádságára. Többet szerettem
volna tudni róla, ezért Pittsburghba utaztam, Pennsylvaniába, hogy részt vegyek
csodaszolgálaton.
Később személyesen is beszéltem vele. Nekem semmi tennivalóm nincs ezekkel a
gyógyulásokkal – mondta. Mindezeket a Szent Szellem végzi.”
Az a tény, hogy ő
nem „csinálja” a gyógyításokat, meggyőzött arról, hogy szolgálata természetes. Ugyanakkor
bevallotta nekem, hogy sohase olvas könyveket az isteni gyógyulásokról, mert
azt akarja, hogy tiszta elmével, tiszta csatornája legyen a Szent Szellem
erejének. „Mikor kilépek az emelvényre – mondta – teljesen Istentől függök.
Bízom Istenben, hogy csodák fognak történni – és meglesznek.” Nincs semmiféle szellemi
zárlat, vagy más ilyesmi. Ez a szellemi gyógyulás titka.
Orvosi szempontból
itt nincs mit megérteni, sem magyarázni. Nekünk, doktoroknak csekély tudásunk
van. Sokszor ez a tudás az igazság elzárója lehet. A tudás nem mindig ad
választ. Vannak dolgok, amiket hitben kell elfogadnunk.
Lehet, hogy ez az
értelme annak, amit Pál mond: A világ bolondjait választotta ki magának Isten,
hogy megszégyenítse az erőseket. (1 Kor. 1,27)
És az értelem
szerint a szellemi úton való gyógyulás épp oly lehetetlenség, mint értelmünk
által Isten létezése.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.