És lőn [történt] azokban a napokban, eljöve [odament] Jézus a galileai Názáretből, alámeríttette magát János
által a Jordánban (jelentése: halál folyó).
És azonnal feljővén a vízből, látá
az egeket megnyilatkozni [meghasadni],
és a Szellemet, mint egy galambot [azaz: galamb
alakjában] Őreá leszállani [és rajta megnyugodni]
És szózat lőn az égből [és a mennyekből pedig egy hang hallatszott]:
Te vagy az én szerelmes [kedvesen,
drágán, nagyon szeretett, drága] fiam, akiben én gyönyörködöm. [Tebenned telik kedvem, akiben én
megengeszteltettem]” (Márk. 1,4-11)
Pál apostol is a Szent Szellembe
való bemerítést prédikálja: „Minekutána
előbb János az ő eljövetele előtt a megtérésnek (a gondolkodásmód
megváltozásának) bemerítését prédikálta
Izráel egész népének. És mikor be akará végezni János az ő tisztét, monda:
Kinek gondoltok engem? Nem én vagyok az, hanem ímé én utánam jő, kinek nem
vagyok méltó megoldani lábainak saruját.” (Csel.
13,24-25)
Az apostol Efézusban prédikál: „Monda pedig Pál: János megtérésnek (a
gondolkodásmód megváltozásának bemerítésével)
merített be, azt mondván a népnek, hogy aki őutána jövendő, abban higgyenek,
tudniillik a Krisztus Jézusban” (Csel. 19,4)
A feltámadott Úr parancsa
tanítványaihoz. Egyben kijelentés arról, hogy miért fontos a szent Szellembe
való bemerítés: „És velük összejövén,
meghagyá nékik, hogy el ne menjenek Jeruzsálemből, hanem várják be az Atyának
ígéretét, melyet úgymond, hallottatok tőlem. Hogy János ugyan vízbe merített
be, ti azonban Szent Szellembe fogtok bemeríttetni nem sok nap múlva.” És: „…
vesztek erőt, minekutána a Szent Szellem eljő reátok: és lesztek nékem tanúim
úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső
határáig” (Csel. 1,4-5.8)
És beteljesültek a próféciák: „Mert vizet öntök a szomjúhozóra, és
folyóvizeket a szárazra; kiöntöm Szellememet a te magodra, és áldásomat a te
csemetéidre” (Ésa. 44,3)
Jóel próféta is erről prófétál,
kijelentve a Szent Szellembe való bemerítés eredményét is: „És lészen azután, hogy kiöntöm Szellememet minden (hús)testre, és
prófétálnak a ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok
pedig látomásokat látnak” (Jóel. 2,28)
Az apostolok mindegyike
bizonyságot tesz erről a fontos eseményről. Lukács így ír erről: „Lőn pedig, hogy mikor az egész nép
bemerítkezett, és Jézus is bemerítkezett, és
imádkozott, megnyilatkozék az ég, És leszálla ő reá a Szent Szellem testi
(személy) ábrázatban, mint egy galamb, és szózat lőn mennyből, ezt mondván: Te
vagy amaz én szerelmes Fiam, tebenned gyönyörködöm!” (Luk. 3,21-22)
Bemerítő János bizonyságtétele: „És bizonyságot tőn János, mondván: Láttam a Szellemet leszállani az
égből, mint egy galambot; és megnyugodni Őrajta. És én nem ismertem Őt; de aki
elkülde engem, hogy vízzel kereszteljek, az mondá nékem: Akire látod a
Szellemet leszállani és rajta megnyugodni, Ő az, aki bemerít Szent Szellembe.
És én láttam, és bizonyságot tettem, hogy ez az Isten Fia” (Ján. 1,32-34).
Őbenne teljesedett be ez a
prófécia is: „Ímé az én szolgám, akit
gyámolítok (támogatok), az én
választottam, akit szívem kedvel (akiben gyönyörködöm), Szellememet adtam őbelé, törvényt beszél a népeknek” (Ésa. 42,1)
Mert Ő az: „Akin az Úrnak Szelleme megnyugszik: bölcsességnek és értelemnek
Szelleme, tanácsnak és hatalomnak (és erőnek) Szelleme, az Úr ismeretének és félelmének (a szentség) Szelleme” (Ésa. 11,2)
10 Dávid így prófétált erről: „Törvényül hirdetem: Az Úr mondá nékem: Én fiam vagy te; én ma
nemzettelek téged” (Zsolt. 2,7)
Az apostol Efézusban prédikál: „Monda pedig Pál: János megtérésnek (a
gondolkodásmód megváltozásának bemerítésével)
merített be, azt mondván a népnek, hogy aki őutána jövendő, abban higgyenek,
tudniillik a Krisztus Jézusban” (Csel. 19,4)
Pál apostol is a Szent Szellembe
való bemerítést prédikálja: „Minekutána
előbb János az ő eljövetele előtt a megtérésnek (a gondolkodásmód
megváltozásának) bemerítését prédikálta
Izráel egész népének. És mikor be akará végezni János az ő tisztét, monda:
Kinek gondoltok engem? Nem én vagyok az, hanem ímé én utánam jő, kinek nem
vagyok méltó megoldani lábainak saruját.” (Csel.
13,24-25)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.