Most egy olyan történetet osztok meg veled, ami bíztat arra,
hogy légy bátor, és igen erős, és hogy szabd magad mindenkor az Úr Jézus
beszédéhez, és harcold meg a hit harcát, és tudd, hogy Jézus Krisztus legyőzte
a világot. Így békességben maradsz és az Ő győzelmével: győzni fogsz. Sokkal
nagyobb kihatással, mint valaha gondolnád. Az Úr igénybe veszi életedet, és
„megsózza” általad környezetedet. (Mt 5,12-16.)
Ez a történet egy ország átalakulásáról szól. Igaz történet.
Egy keresztény igehirdető (nevét vlsz nem helyesen írom) – Shodake – több éve,
amikor Sierra Leonében polgárháború dúlt, bátran letette a voksot a népirtás,
és a hadsereg (egyébként mindhárom szembenálló fél hadserege) visszaélései
ellen. (A katonák mindhárom oldalról borzasztó dolgokat tettek.) A polgárháború
mindhárom, egymás ellen harcoló frakciója nagyon haragudott Shodake-re, mert
mindhárom ellen szólt már – le is tartóztatták már korábban mindhárman. De az
Úr kiszabadította.
Most azonban a kormányhadsereg le akarta tartóztatni, és ki
akarta végezni, mert nyilvánosság előtt beszélt ellenük. Shodake ekkor már
rejtőzködött, de egyik nap megtalálták őt, feleségével együtt. Kirángatták őt,
és a teherautó platójára dobták. Shodake visszanézett, és így bíztatta
feleségét: „Ne félj, vacsorára itthon vagyok.”
A katonák persze durván elhallgattatták, mondván, hogy ide
ugyan soha nem fog visszajönni. Persze Shodake gyermekei, felesége sírtak.
Shodake-t pedig elvitték.
Amikor megérkeztek a katonai bázisra, bezárták egy konténerbe –
olyanba, amit kamionokon szoktak szállítani, teherkonténerbe. A borzalmas a
trópusi hőségben egy fémládában lenni, önmagában is pusztító állapot. Rázárták
az „ajtót”, és utolsó szavukkal ezt mondták a katonák: „Naplementekor megérkezik
a kivégző osztag, és elintéznek téged. Addig itt maradsz, és hamarosan
találkozol a te Teremtőddel.”
Shodake többszáz keresztény éneket írt már. Nagyon szeret
énekelni. Így, hát ott benn, az 50 fokos bezártságban, elkezdte Istent
dicsőíteni. Ez természetesen irritálta a katonai bázison levő katonákat. Ők más
vallásúak voltak. Vallásuk kifejezetten keresztény-ellenes. Ők ahhoz szoktak,
hogy a keresztényeket lefejezik.
Ahogy az éneklés kihallatszott a konténerből, egyre hangosabban
ütötték kívülről fegyverükkel a konténer fém falait. Erre Shodake még
hangosabban dicsőítette az Urat. A végén már megkérdezték: „Hát te meg minek
énekelsz, hiszen meg fogsz halni.”
„Ez nem egy rossz nap nekem – válaszolta Isten embere – hiszen
én tudom, hová megyek. Együtt leszek Jézussal, és énekelni fogunk Vele egész
nap. Az örökkévalóságban.” A katonák nem tudtak ezzel mit kezdeni, hát csak
ütötték fegyverükkel az oldalfalakat, és Shodake pedig egyre csak énekelt.
Eljött a naplemente ideje, és kihozták a konténerből, de ahelyett,
hogy a kivégző osztag elé állították volna, bevitték a parancsnokságra. A
legfőbb parancsnok találkozni akart vele. Így szólt Shodake-hoz: „Mit hallok
terólad? Hallom, hogy te egész nap énekelsz a te Istenedhez. Boldog vagy. Mire
véljem ezt?”
Shodake így válaszolt: „Ez nem egy rossz nap nekem.” És
elmondta, amit a katonáknak is. Jézusról.
Erre a parancsnok: „Mindenféle harcedzett ember járt már itt –
mind könyörgött, sírt, hogy hagyjuk életben. Egy sem énekelt. Miért énekelsz
te?” És Shodake rövid bizonyságtételt mondott. Utána kérdezett. Elkezdtek
beszélgetni a parancsnok hitéről.
„Te nagyon bátor ember vagy – mondta a parancsnok – ha a
hadseregben szolgálnál, tábornok lehetnél.” – „Bocsásson meg, parancsnok úr –
válaszolta Isten embere – én tábornok vagyok, de nem az ön hadseregében, hanem
Isten hadseregében.”
Erre a parancsnok így szólt: „Most elmondom, mi fog történni.
Én most hazaengedlek, hogy hazamehess feleségedhez, beszélgessetek, de holnap
gyere vissza, mert még nem végeztünk, még itt a parancs az elfogatásodra, és a
kivégzésre. Eredj haza. Utána gyere vissza reggel.”
Shodake hazament. Ahogy megígérte feleségének, otthon volt
vacsorára. Elmondta, mi történt. Hálát adtak. Felesége természetesen azonnal a
szökésre gondolt: „Most rögtön induljunk. Libériába megyünk, még most éjjel.”
De férje így válaszolt: „Megígértem nekik, hogy visszamegyek. Vissza kell
mennem.” Erre a felesége: „Te teljesen meg vagy őrülve. Meg fognak ölni!” De
Shodake nem tágított. Ezt mondta: „A szavamat adtam. Ott leszek.”
És másnap reggel 8-kor kopogott a bázis kapuján. A parancsnok
teljesen elhűlt. „Mit csinálsz te itt? Miért jöttél ide?” – „Mert azt mondtad.”
– „Nem értelek” – csodálkozott a parancsnok.
Újra leültek, beszélgettek. A parancsnok végül így szólt: „Én
és az én embereim, tanulhatnánk tőled valamit a bátorságról. Mi lenne, ha a
következő hetekben eljönnél, és tanítanál bennünket a bátorságról és a
vezetésről?” – „Rendben van, eljövök, de csak akkor, ha megmondhatom, honnan
jön ez az erő. Csak akkor fogjátok megérteni, honnan jön a bátorság.” – és
Shodake ráállt, s napról-napra tanította az embereket a Biblia alapján arról,
honnan fakad a bátorság, és hogyan akarja Isten, hogy történjen az életünk.
Mit gondolsz mi lett ennek a következménye?
Az egész század, a parancsnokkal együtt, mind keresztények
lettek.
Ezután kézről-kézre adták Shodakét, sorra bemutatták más
parancsnokoknak is – és a végére, mindenki keresztény lett, akiknek bemutatták
őt. Végül a hadsereg főparancsnoka is keresztény lett. (Ez igaz történet. Nem
csak mesélek. De elképzelheted, hogy közben a háttérben mennyi keresztény és
milyen intenzíven imádkozott! Ez Afrika, ott a keresztények nagyon is
imádkoznak – mint most, Magyarországon, már sokan-sokan!)
A végén a hadsereg legfőbb parancsnoka meghívta Shodake-t, hogy
ő legyen a hadsereg püspöke. (Bár Shodake egyáltalán nem szeretne püspök lenni
– mégis így nevezik őt: „a hadsereg püspöke”. Amúgy – meséli az, akitől a
történetet első kézből hallottam – én is találkoztam, személyesen, ezzel az
emberrel, a hadsereg akkori főparancsnokával – nagykövetként dolgozik most. De
ha lejár szolgálata, visszajön, és gyülekezetplántáló lesz. Ez a döntése nagyon
szilárd.)
Néhány év múlva, a polgárháború végefelé, a korábbi más vallású
(és kifejezetten vallási alapokon működő) kormány, újraválasztás előtt állt.
Korrupt kormány volt. Ahonnan lehetett, az emberektől elvették a pénzt, saját
magukra – és vallási céljaikra – költötték azt, közben az országban élő
keresztényeket teljesen el akarták nyomni. Amikor elérkeztek a választások,
akkor Shodake, aki már ismert volt mint evangélista, felhívást tett közzé, hogy
minden gyülekezet böjtöljön és imádkozzon a választások előtt. Elkezdtek egy
tanfolyamot minden keresztény, és az ország többi polgárai között, hogy hogyan
működik a jó kormányzás. Amikor eljött a választás napja, a korábbi kormány
megbukott.
Erre az elnök meglátogatta a hadsereg főparancsnokát
(természetesen egyáltalán nem tudta, hogy az már Jézus követője lett, a korábbi
vallásához tartozónak gondolták), és ezt mondta neki: „Elveszett a választás.
Valamit tennünk kellene, hogy az eredményeket megváltoztassuk. Azonban fel kell
készülni, valószínűleg szükség lesz a hadseregre is, hogy megtarthassuk a
hatalmunkat.” Ekkor a főparancsnok világossá tette: „Én már nem vagyok a
korábbi vallásomhoz tartozó. Krisztus követője vagyok, és innentől nekem nem
fog ártatlan vér tapadni kezemhez. Ha megpróbálod valami módon az embereket
megtámadni, a hadsereg ellened lesz! Add fel. Ismerd el, hogy vesztettél a
választásokon.”
Sierra Leonében ma keresztény kormányzat van,
újjászületettekből, akik az emberek mellett állnak, és érezhetően Isten
kegyelme, irgalma van az országon. Az az ország, ami 13 évig a polgárháborúban
vesztette el erejét és lakosságát, ami Afrikában a legutolsók között volt, a
legnagyobb szegénységben és korrupcióban, mostanra radikális fejlődésen megy
át, ahol az életminőség rohamosan javul, és az országok rangsorában egyre
feljebb kerül!
Ez az evangélium ereje. Isten nyilvánvaló csodája a
megváltoztatásban, átformálásban.
Amikor Istennek ezt az emberét elfogták, hogy kivégezzék,
pontosan az ellenkezője történt. És most egy egész ország változik meg.
Ugyanez a lehetőség Előtted is, kedves testvérem. Csak légy
bátor, és igen erős...(Józs 1,5-9.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.