2013. január 14.

Joel Osteen pasztor üzenete, Neked: Talán elestél a kereszted súlya alatt...



Készítette: Lajos Lakatos


Mindenki átesik szerencsétlenségeken, mindannyiunkkal történtek igazságtalanságok. Nem kaptuk meg a megérdemelt előléptetést. Elveszítettük szerettünket. Egy barátunk becsapott vagy talán a házasságunk ment tönkre. Könnyű ilyenkor negatívvá válni, megrekedni és egy életre elveszíteni lelkesedésünket. Nagyon sokan a múltban élnek, arra fókuszálnak, hogy ki bántotta meg őket, milyen igazságtalanságok érték. Az áldozat mentalitásával élnek, mindig mást hibáztatnak. De értsd meg, a múltad nem meghatároz, hanem felkészít!
A múltad minden kihívásával, minden hányattatásával adott neked valamit Isten. Jellemed fejlődött, megnőtt a látótered. Minden nehézséggel Isten jóságának egy újabb szintjét tapasztalhatod meg. Talán igazságtalanságokkal találkoztál, valaki ártott neked, vagy egy rossz döntéssel bajt hoztál magadra, de ha helyesen tudod látni, akkor a múltad nem meghatároz, hanem felkészít.

Az egyik legjobb dolog, amit életemben megtanultam, hogy az életben semmi sem velem, hanem értem történik. Más szavakkal Isten nem engedné, hogy átmenjek rajtuk, ha nem lenne valami szándéka vele. Nem engedné, hogy a balszerencse bekövetkezzen, ha nem tudná, hogyan lehet szerencsésen kijutni belőle. Még akkor is, ha bonyolult, ha igazságtalan, ha helyesen állsz hozzá, akkor nem csak azzá fejlődsz általa, aki valójában vagy, hanem el is jutsz oda, ahol lenned kellene. Nem véletlenül történt. Minden dolog a jóért történik, ha szereted Urunkat.

Ez nem jelenti azt, hogy minden jó. Talán kellemetlen, nem szereted, de ha hiszel, Isten jót fog kihozni belőle.
Talán valami jelentős visszaesésen mentél keresztül egészségedben, házasságodban, anyagiakban, de ne hagyd, hogy ez a visszaesés központi szerepet játsszon életedben! Lebegjenek új célok előtted!
Tartsd életben álmaidat, Jézus úgy viselte el a keresztre feszítés fájdalmait, hogy az előtte álló boldogságra fókuszált!
"Nézzünk fel Jézusra, a hit szerzőjére és beteljesítőjére, aki az előtte levő öröm helyett - a gyalázattal nem törődve - vállalta a keresztet, és az Isten trónjának a jobbjára ült."
(Izraeliek 12:2).

Te mire fókuszálsz ma? Ami nem sikerült? Ahogy megbántottak? Milyen igazságtalan volt? Vagy álmaidra, céljaidra fókuszálsz tudván, hogy legszebb napjaid még előtted vannak?

Ezek a szerencsétlenségek talán lábadra kötött nehéz köveknek tűnnek, de Isten lépcsőfoknak tudja használni ahhoz, hogy egy magasabb szintre emeljen téged.
Mindennel, amin keresztülmentél, minden balszerencsével, minden magányos időszakkal Isten valamit adott neked, felkészít téged.
Nem lennél az, aki vagy, ha mindez nem történt volna meg veled. Lásd más szemszögből az egészet! Nem a múltunk határoz meg, nem a neveltetésünk, nem az, ahogyan valaki bánt velünk, még az elkövetett hibák sem. A múltunk felkészít bennünket. Arra kérlek ma, rázz le magadról mindenféle önsajnálatot, keserűséget, rázd le a sebzettséget.

A földi élet túl rövid ahhoz, hogy áldozatként viselkedj. Talán úgy tűnik meghalt egy álmod, elvesztetted szerettedet, házasságodat, lelkesedésedet, de Isten így dolgozik. Túl vagy a halálon, túl vagy a temetésen és most a 3-dik nap van, a feltámadásod ideje.

Talán becsaptak egy üzlettel, de nem vagyok keserű, nem vagyok szomorú, mert tudom, hogy ez nem velem történt meg, hanem értem. Isten azt mondja ő lesz a védelmezőm. Azt mondja, ő duplán fizet vissza minden igazságtalanságot. Ezért nem fogok letörni, hanem hiszek, mert tudom, hogy dupla jót kapok vissza.
Vagy az egészségemben. Talán betegséggel találkozol. Az orvosi jelentés nem túl jó. Össze kellene omolnod, de helyette mondd: én tudom, hogy ez nem velem történik, hanem értem. Isten uralja a helyzetet és hiszem, hogy nemcsak jóra fordítja, hanem jobban kerülök ki belőle, mint előtte voltam. Higgyél!

Vagy azt mondom, talán rossz döntéseket hoztál, hibákat követtél el, amik problémákra nyitottak ajtót. És most azt mondod magadnak: elpuskáztad, hibáztál, megbuktál, a te hibád, ha semmi jót nem várhatsz már.
Rázd le magadról ezt és mondd: Igaz, hogy bajt hoztam magamra, de tudom, hogy Isten kegye nagyobb minden bűnnél, amit valaha is elkövettem! Nem fogom bűnösként élni az életem, nem adom fel álmaimat! Tudom, hogy növekszem, tanulok és Isten a javamra fogja fordítani.
Te a leghatalmasabb Isten gyermeke vagy!
Semmi sem történhet veled, csak érted történhet. Ez mind Isten tervének egy része. És még ha igazságtalannak is tűnik, a Biblia azt mondja Ézsiás 61.3-ban: … szépséget ad neked a hamvakért és örömet a gyászért.

Néhányan úgy érzitek, csak egy marék hamu maradt az életetekből, semmi nem sikerült, egy álmod sem valósult meg. Ez egyszerűen azt jelenti, hogy túl vagy a halálon, túl vagy a temetésen, most itt az idő, hogy feltámadj!
A jó hír, hogy addig nincs vége, míg Isten nem mondja, hogy vége. Neki van még rá módja, hogy álmaidat megvalósítsa. Miért nem kötsz vele egyezséget? Miért nem rázod le magadról ezt az áldozati hozzáállast? Ha helyes a szemléletmódunk, az az ellenség összes hatalmát elűzi.
Ha a dolgok ellenünk vannak, letörhetnénk, elkeseredhetnénk, panaszkodhatnánk, de ha megértjük ezt az elvet, hogy Isten valami jót tud kihozni belőle, még ha nehéz is, Isten ad nekünk valamit általa, akkor mosolyoghatunk a világra még akkor is, ha tervünk nem sikerült. Békében lehetünk akkor is, ha idegeskednünk kellene. Jók lehetünk akkor is, ha ők nem voltak jók hozzánk.

Lehet egy főnököd, barátod, gyermeked vagy bárki, akivel gondod van, egyszer nézz rájuk és mondd nekik: Te nem velem történsz meg, hanem értem. Talán nem fogják megérteni, de ne gyötörd őket a magyarázattal.
Amikor megtaláltuk ezt a helyet a Lakewood Gyülekezetnek, a város egyik fontos üzletembere azt mondta egy barátomnak, hogy előbb lesz egy hideg nap a pokolban, semhogy Lakewood felvirágzik újra. Ez az ember nem tudta mit tesz értem. Isten arra használta őt, hogy új tüzet élesszen bennem. Új eltökéltséget, új szenvedélyt adott nekem. Ő nem velem történt meg, hanem értem.
Nagyon sokszor úgy tűnik, hogy ha egy álmunk meghal, akkor egyszerűen feladjuk, nem hiszünk tovább.

Láttam embereket, akik elmulasztották a legjobbakat, mert nem tudtak kilépni a temetés fázisából. Csalódásokon mentek keresztül, valami nem a kedvükre történt és ahelyett, hogy elengedték volna annak tudatában, hogy Istennek van más terve, ők önsajnálatba süllyedtek. Soha nem fogsz feltámadni, ha nem engeded el a múltat. Mondd inkább: Én megtettem a legtöbbet, ami tőlem telik. Valamiért nem sikerült, de nem fogok életem végéig üldögélni és azon rágódni, amit nem tudok megváltoztatni. Ennek vége, elmúlt. Tudom, hogy túl vagyok a halálon, a temetésen, most kész vagyok a feltámadásra. Felkészülök az újra, amit Isten hoz életembe.

Legtöbbször, amikor Isten bezár egy ajtót és akadályokon, veszteségeken megyünk keresztül, azért van, mert Isten valami jobbat tartogat számunkra. Ha megkeseredünk, negatívak leszünk, ez megakadályozza Istent abban, hogy újat hozzon életünkbe.
Ki kell tudnunk mondani: Istenem, ha nem is tálaltam meg utamat, de bízok benned. Tudom, hogy te tudod mi a legjobb számomra és hiszem, hogy a megfelelő időpontban megadod nekem szívem vágyait.

Amikor Victorival összeházasodtunk, pár év múlva eladtuk a házunkat és másik helyre költöztünk. Akik megvették a házat, pár hónap múlva bepereltek bennünket, az építőket, az építészt, mindenkit, aki csak számításba jöhetett. Tudtam, hogy mi mindent jól csináltunk, nem hibáztunk. Mégis annyira nyomasztott ez a pereskedés hónapokon át. Le kellett utaznom a meghallgatásra, ami 2 órán át tartott. Olyan ideges voltam, arra gondoltam ez a legrosszabb, ami valaha is történt velem. Utána ki voltam készülve, alig tudtam vezetni. Hagytam, hogy az egész ennyire letörjön. Kb. 6 hónap múlva vége volt a pernek és mi teljesen tiszták voltunk. Mégis egész idő alatt arra gondoltam, milyen rossz volt, nem volt igazságos és csak időpocsékolás volt. Áldozatként láttam magam. De 3 év múlva ismertem fel, hogy mit csinált Isten. Amikor aláírtuk a szerződést erre a helyre, a cég perrel akarta megakadályozni, hogy beköltözzünk. Most értettem meg, hogy Isten akkor felkészített engem. Amikor meghallgatásra mentem, teljesen nyugodt voltam. Tudom, ha nem éltem volna meg azt a pereskedést, nem lettem volna ilyen határozott ebben a nagyon fontos perben.

Miről beszélek? Ha nehézségeken mégy keresztül, nem tudhatod, Isten mire készít fel vele. Ne légy szűklátókörű, hogy Istenem, miért történik ez velem, ez nem igazságos. Tudd, hogy Isten nem engedte volna meg, ha nem akarna valami jót kihozni belőle.
Lehet, hogy 10 év múlva tekintesz vissza és azt mondod, ha nem történt volna meg az, akkor nem találkoztam volna ezzel az emberrel, aki nem mutatott volna be ennek az embernek és így tovább. Ha Isten nem küldte volna utadba azt, ami ellen most küzdesz, ami idegesít, akkor nem lennél felkészülve arra, amit tartogat számodra. Nem tudnál arra a szintre lépni, amelyikre megpróbál téged eljuttatni. A munkatárs, akit nem kedvelsz, a munka, ami nem neked való, ez mind nem veled történik, hanem érted. Isten felkészít téged magasabb szintekre.

Van egy ismerős atya, akinek a gyóntatásán egy férfi mindig panaszkodott valamire, mindig volt valami baja. Az atya végül belefáradt és imádkozott: Istenem, el tudnád küldeni ezt az embert egy másik templomba? Kiszívja az összes energiámat, elveszi az életkedvem és az időmet pazarolja. Hallotta, hogy Isten azt válaszolja neki: Nem, nem fogom megtenni. Ez az ember annyi időre, térdre kényszerít téged, mint még semmi más, amit valaha is mondtam neked. Ez nem veled, hanem érted történik.

Tény az, hogy különböző időben növekszünk. Ez az, amikor jellemünk fejlődik. Nem kell a nehéz időket várni, de ha eljönnek, mondd: Nem válok keserűvé, hanem jobbá válok. Tudom, hogy Isten valami újat ad nekem. Hittel kelj át a völgyön, tudván, hogy a magas hegyekhez vezet. Szeretem, amit Dávid mond Zsoltárok 23:4-ben: ….Bár az árnyék és halál völgyén megyek át…
Nem mondta, hogy a völgyben élek, megrekedtem a völgyben, talán meghalok a völgyben. Azt mondja, ez a völgy időleges, nem fogok meghalni a problémáimmal ezen a rövid úton. Tény, hogy mindannyian átmegyünk valamin egészségileg, anyagilag, a munkahelyen. Mindenkivel történhet valami, ami elveheti boldogságát, aggódásra készteti, de lásd úgy, mint Dávid és mondd: Tudom, hogy keresztüljutok rajta. Ez nem marad, hanem el fog múlni. Az egész nap folyamán emlékeztesd magad rá, hogy ez csak időleges, ez csak egy korszak. Talán most magányos vagyok, de nem maradok egyedül. Tudom, hogy Isten a megfelelő személyt hozza utamba. Vagy talán érzelmileg megsérültem, de tudom, hogy nem maradok sebzett, tudom, hogy Isten meggyógyítja lelkem, szépséget ad nekem ezért a hamvakért. Maradj lelkes!

Ne ragadj le a völgyben, az nem az állandó lakcímed!
A Zsoltárok 84:6 azt mondja: A sírás völgyén áthaladva úszómedencényi áldást fogsz találni.
Mit jelent ez? Ha a völgyön haladsz át, ha nehéz időszakon haladsz át és továbbra is hiszel, Isten az elhullajtott könnyeket úszómedencévé változtatja, ami felfrissít téged. Egyszer majd felnézel, és azt mondod: Nekem most lent kellene lennem, annyi minden történt ellenem, de én boldog vagyok, békés vagyok, elvárom a jó dolgokat. Miért van ez? Azért mert belelépsz az áldások medencéjébe és Isten felfrissít téged.

A keresztre feszítéshez vezető úton arra kényszerítették Jézust, hogy a saját keresztjét vigye. Ő azonban annyira el volt gyötörve, megkínozva, hogy nem tudta egész úton vinni. Összeesett a kereszt súlya alatt. Az az üzenete ezzel, hogy nem kell 100%-ig erősnek lenned. Néha a kereszt, amit cipelünk, elviselhetetlenül nehéz lehet, de bátorítson a gondolat, hogy még Jézus is összeesett keresztje súlya alatt. Egy Simon nevű férfi jött segítségére. Isten mindig küld valakit az utadba, hogy érted legyen ott a legnagyobb szükség idején. Talán az én hangom ez a segítség ma, amikor bíztatlak, hogy meg tudod csinálni, jobb napok várnak rád. De az ellenség azt mondja neked, vesztettél, rossz napod volt, elbuktál. Ez rendben van, ez emberi dolog. Tudom milyen elbukni, már voltam lenn a földön. Csak állj fel, a feltámadás jön.

Jézust a kereszthez szögezték. És ahogy ott lógott, magányosnak, kivetettnek érezte magát és felkiáltott: Istenem, Istenem, miért hagytál el engem!
Feltett egy kérdést, de nem kapott választ. Az ég néha hallgat. Imádkozol, hiszel, megteszel mindent, de nem történik semmi. Megsérülsz, úgy tűnik mindennek vége. De ebben a csendes időszakban valami történik lenn a mélyen. Isten kiterjeszt téged, nagyobb hitet fejlesztesz ki iránta. Az agyad azt mondja vége, ez sosem fog megtörténni, de valami feltámad lelkedben és azt mondja, Isten még a trónon ül, ez nem velem, hanem értem történik, és ha még igazságtalan is, még ha kiábrándult is vagyok, lelkem mélyén tudom, hogy jön a feltámadás. Tudom, hogy Isten jóra tudja fordítani.
Jézust sírjába tették. Biztos vagyok benne, hogy a sötétség erői boldogan ünnepelték győzelmüket, de nem vették figyelembe, hogy addig nincs vége, amíg Isten nem mondja, hogy vége. Mindig Istené az utolsó szó, ő irányítja az egész Univerzumot.
Ez pénteken volt és három nappal később, vasárnap Jézus felkelt sírjából. Azt mondta: Én vagyok ő, aki él. Meghaltam, de mindörökké élek. (Feltámadás 1:1 és folytatja: Amiért én élhetek, ezért te is élhetsz.

Isten mindannyiunk számára gazdag életet tartogat. De sokszor a győzelemhez vezető úton nehézségekbe ütközünk, mint Jézus. Emlékeztesd magad: Ez nem velem, hanem értem történik. Isten felkészít engem. Erőt, tudást, képességeket ad nekem. Tartsd tekinteted céljaidon. Azt mondja Izraeliek 11:1-ben: A most hite…
Élj a mában. Nem majd egyszer boldog leszek, majd egy napon Isten rendbe teszi életem. Nem. Most kell hinned. Tény, hogy Isten most is dolgozik életeden. Isten most is a javadra rendezi a dolgokat. Maradj a most-ban. Ez aktiválja Isten erejét.

Néhányan átéltétek a „halált”, „temetést” - elvesztettetek barátokat, csalódásokon, betegségeken mentetek keresztül, de Isten nem azért vitt keresztül benneteket azon, amiken átmentetek, hogy leverve, tönkremenve, félholtan kerüljetek ki belőle. Ideje feltámadnod. Itt az idő, hogy felkelj és elvedd azt, ami a tied. Ha Krisztussal feszíttettél keresztre, akkor fel is tudsz támadni Krisztussal. Az ellenség megtette a legtöbbet, de a tőle telhető legtöbb sosem lesz elég. Rázd le a múltat. Rázz le magadról minden csalódást, minden igazságtalanságot, minden hibát. Legyen a mai nap egy új kezdet.

Talán elestél a kereszted súlya alatt. Isten azt mondja, állj fel újra, közel vagy a győzelmedhez. Talán úgy érzed, keresztre vagy feszítve - az álmaid meghaltak, minden ellened van. Legyen új nézőpontod! Az életben semmi sem veled, hanem minden érted történt. Isten tenyéren tart téged. Emlékezz, a múltad nem határoz meg, a múltad felkészít. Minden gonddal, minden akadállyal kaptál valamit Istentől. Ha a feltámadók életét éled, nem leszel többé áldozat, hanem győztes, és még ha ellened is lesz minden, mégis mosoly fog ülni arcodon. Tudni fogod, hogy Isten nemcsak jóra fordítja, hanem szépséget ad hamvaidért, örömöt a siralomért és végül erősebben, boldogabban, egészségesebben és sokkal jobban kerülsz ki belőle, mint valaha.
Ámen.

Kepen: Joel Osteen pasztor Lakewoodi Gyulekezet, Texas, USA
Joel a Lakewood Church pásztora, ami Amerika legnagyobb és leggyorsabban növekvő egyháza (Church Growth Today 2009). 2005. július 16.-án, 95 millió dolláros felújítás után Lakewood Church beköltözött a 16 ezer ülőhelyes új otthonukba. Ez most a legnagyobb mindennapi használatban levő egyházi létesítmény. Joel itt minden héten 38 ezer látogatónak hirdeti a remény és bátorítás üzenetét. Joel a legnagyobb nézettségű inspiráló személy Amerikában (Nielse Media Group). A hetente közvetített prédikációit 7 millió amerikai nézi. Rendszeres közvetítések majdnem 100 országba jutnak el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.