Isten Igéje
azt mondja nekem, hogy higgyek. – Miben higgyek? Figyelnem kell. – Mire
figyeljek? Mi reménységem, hitem és bizalmam tárgya? – A válasz egyszerű. A hit
tárgya egy bűnös számára Jézus Krisztus. Hányan tévednek ezzel kapcsolatban, és
gondolják azt, hogy Istenben, az Atyában kell hinniük! Az Istenben való hit a
Jézusban való hit következménye. Azáltal hiszünk az Atya örök szeretetében,
hogy bízunk Fiának drága vérében.
Sokan
mondják: „Hinnék Krisztusban, ha tudnám, hogy kiválasztott vagyok.” Ez azt
jelenti, hogy eljutottak az Atyához, de az Atyához senki sem juthat el, csak
Krisztuson keresztül. A kiválasztás az Atya dolga; nem mehetünk hozzá
közvetlenül, ezért nem tudhatjuk meg, hogy ki vagyunk-e választva, hacsak előbb
nem hiszünk Krisztusban, a Megváltóban. Csak ezután, a megváltás révén
közeledhetünk az Atyához, és tudhatjuk meg, hogy ki vagyunk-e választva.
Egyesek
elkövetik azt a hibát, hogy a Szent Szellem munkálkodására figyelnek. Saját
magukat vizsgálják, hogy vannak-e bizonyos érzéseik, és ha megtalálják ezeket,
akkor hitük erős; de ha érzéseik elhagyták őket, akkor hitük gyenge, úgyhogy a
Szent Szellemre figyelnek, amely nem tárgya egy bűnös ember hitének. A
megváltás beteljesülése érdekében mind az Atyában, mind a Szent Szellemben
hinni kell, de a megigazulás és bűnbocsánat különös kegyelméhez a Közvetítő
vérére van szükség. A keresztyéneknek a megtérés után bízniuk kell a Szent
Szellemben, de ha a bűnös üdvözülést remél, nem az a dolga, hogy a Szent
Szellemben bízzon, vagy hogy a Szent Szellemre figyeljen, hanem hogy Jézus
Krisztusra, és csak reá. Egy bűnös megigazító hitének első és közvetlen tárgya
nem az Atya Isten és nem is a Szent Szellem, hanem Isten Fia, aki emberi
testben jelent meg, és bűnbocsánatot kínált a bűnösöknek.
Vajon van-e
szemed a hitre? Ha igen, akkor tekints Krisztusra, mint Istenre. Ha üdvözülni
akarsz, hinned kell, hogy Ő az Isten mindenek felett, akin örök áldás van.
Hajolj meg előtte, és fogadd el Őt, mint igaz Istent, mert ha nem teszed, nincs
részed őbenne.
Ha hiszel
Krisztusban, higgy benne, mint emberben. Hidd el testté válásának csodálatos
történetét; fogadd el az evangélisták tanúbizonyságát, akik kijelentik, hogy a
Végtelen a kisdedben testesült meg, hogy az Örökkévalóság a halandóban
rejtőzött; hogy ő, aki a menny Királya volt, a szolgák szolgájává és az ember
Fiává lett. Hidd el és csodáld testté válásának titkát, mert ha nem teszed, nem
nyerhetsz üdvösséget általa.
Ha üdvözülni
akarsz, nézd Krisztust tökéletes igazságában. Lásd meg, hogy hiánytalanul
megtartotta a törvényt, hiba nélkül engedelmeskedett Atyjának, makulátlanul
feddhetetlen maradt. Mindezeket tehelyetted tette meg. Te nem lennél képes
megtartani a törvényt; Ő megtartotta helyetted. Te nem lennél képes tökéletesen
engedelmeskedni Istennek; lám, Ő engedelmeskedett helyetted is – ezáltal
üdvözülsz.
De ügyelj
arra, hogy hitedben először is úgy tekints Krisztusra, mint haldoklóra és
halottra. Tekints Krisztusra, mint Isten Bárányára, aki néma volt megnyírói
előtt; tekints rá úgy, mint a bánat és szomorúság emberére; menj vele a
Gecsemáné kertjébe, és lásd, amint vércseppeket izzad. Vedd észre, hogy
hitednek semmi köze bármihez, ami önmagadban van; hited tárgya nem valami
benned lévő dolog, hanem valami, ami rajtad kívüled van. Higgy őbenne, aki ama
kereszten – átszögezett kezekkel és lábakkal – életét adta a bűnösökért. Ott
van a te hited tárgya, amely elvezet a megigazulásra; nem önmagadban, és nem is
olyasmiben, amit a Szent Szellem művelt benned, vagy amit ígérete szerint
megtesz érted; Krisztusra és egyedül Krisztusra kell tekintened.
Ezután hagyd,
hogy hited úgy tekintsen Krisztusra, mint aki feltámadt a halálból. Lásd Őt –
elszenvedte az átkot, most pedig elnyeri a megigazulást. Meghal, hogy megfizesse
az adósságot; feltámad, hogy felszögezhesse a megfizetett adósság kézírását a
keresztre. Lásd, amint felemelkedik, és figyeld Őt ma közbenjárva az Atya
trónja előtt. Esedezik népéért, tekintéllyel folyamodik mindazokért, akik
általa jönnek az Atyához. És Ő mint Isten, mint ember, mint élő, mint haldokló,
mint feltámadó és odafönt uralkodó - Ő és csakis Ő a hit tárgya a bűnök
bocsánatáért.
Semmi másban
nem kell bíznod; Ő legyen bizalmad egyetlen támasza és pillére; és minden, amit
mellé állítasz, gonosz Antikrisztus lesz, az Úr Jézus korlátlan hatalma elleni
lázadás. De vigyázz, ha a te hited megtart téged miközben mindeme dolgokban
Krisztusra tekintesz, úgy lásd Őt, mint helyettesítőt.
A
helyettesítés eme tana oly fontos az egész üdvterv szempontjából, hogy
ezredszer is el kell magyaráznom. Isten igazságos, ezért meg kell büntetnie a
bűnt; Isten irgalmas, ezért meg akar bocsátani azoknak, akik hisznek Jézusban.
Hogyan teheti ezt meg? Hogyan lehet egyszerre igazságos, kiróván a büntetést,
ugyanakkor pedig irgalmas, megbocsátván a bűnösnek? Ezt Isten a következőképpen
teszi: Leveszi a bűnöket népéről, és átruházza azokat Krisztusra, úgyhogy ők
olyan ártatlanul állnak előtte, mintha sohasem vétkeztek volna, Krisztusra
pedig úgy tekint, mintha Ő lenne egy személyben a világ összes bűnöse.
Isten
mentesítette népét bűneitől, és azokat valóságosan és ténylegesen - nem csupán
átvitt értelemben - áthelyezte Krisztusra. Ezután Isten eljött tüzes kardjával,
hogy találkozzon a bűnössel és megbüntesse őt. Krisztussal találta szemben
magát. Krisztus maga nem volt bűnös, de népének bűnei mind neki
tulajdoníttattak. Az igazságszolgáltatás tehát Krisztusra sújtott le, mintha Ő
lett volna a bűnös - megbüntette Krisztust népének bűneiért, kivonta belőle a
büntetés utolsó atomját is, kirótta rá a végső és maradéktalan büntetést, egy
csepp üledéket sem hagyva a pohárban.
És ma, aki
úgy tekint Krisztusra, mint saját helyettesítőjére és belé helyezi bizalmát,
megmenekül a törvény átkától. Lélek, amikor látod Krisztust engedelmeskedni a
törvénynek, hited szerint ezt kell mondanod: „Népe miatt engedelmeskedik.”
Amikor látod Őt meghalni, ezt kell mondanod: „Íme, elvette a bűneimet.”. Amikor
látod feltámadni a halálból, ezt kell mondanod: „Összes kiválasztottjának
fejeként és képviselőjeként támad fel.”. És amikor látod ott ülni az Atyaisten
jobbján, úgy kell reá tekintened, mint ama ígéret zálogára, hogy mindazok,
akikért meghalt, bizonyosan ott fognak ülni az Atya jobbján. Tanulj meg úgy
tekinteni Krisztusra, mint aki Isten szemében maga a bűnös. „Nem volt benne
bűn.” Ő volt „az igaz ember”, de Ő szenvedett az igaztalanokért. Ő volt az igaz
ember, de Ő állt a bűnösök helyébe; és mindazt, amit a bűnösöknek kellett volna
elszenvedniük, Krisztus szenvedte el, egyszer s mindenkorra, és saját maga
feláldozásával örökre mentesítette őket bűneiktől.
Ez hát a hit
tárgya. Könyörögve kérlek, hogy ebben a dologban ne kövess el hibát, mert itt a
hiba veszélyes, sőt végzetes lehet. Hited szerint tekints úgy Krisztusra –
életében, halálában, szenvedésében és feltámadásában – mint helyettesítőre
mindazokért, akikért Atyja odaadta őt – mint helyettesítő áldozatra mindazok
bűneiért, akik őszintén bíznak benne. Krisztus tehát a megigazulásra vezető hit
tárgya.
Megjegyzem,
hogy ezt olvasván egyesek azt mondják majd: „Ó, hinnék én és üdvözülnék is,
ha…” – Ha micsoda? Ha Krisztus meghalt volna? „Ó nem, uram, Krisztus felől
nincsenek kétségeim.” Gondoltam! Akkor mi felől vannak kétségeid? „Nos, hinnék
én, ha ezt érezném, vagy azt tettem volna.” Vagy úgy! Én azt mondom neked, hogy
ha ezt vagy azt éreznéd vagy tetted volna, nem tudnál hinni Jézusban, mert
akkor önmagadban hinnél, és nem benne. Ez a lényeg. Ha ilyen vagy olyan lennél,
akkor persze lenne bizalmad. Bizalmad miben? Nos, saját érzéseidben és tetteidben,
ez pedig szöges ellentéte a Krisztusban való bizalomnak.
A hit nem azt
jelenti, hogy a bennem levő jóból következtetetek az üdvözülésemre, hanem annak
ellenére, és bár Isten szemében bűnös vagyok, és megérdemlem a haragját, mégis
hiszem, hogy Fiának, Jézus Krisztusnak a vére megtisztított engem minden
bűnömtől; és bár lelkiismeretem elítél engem, hitem erősebb a
lelkiismeretemnél, és hiszem, hogy Ő „üdvözíteni tudja örökre azokat, akik
általa járulnak Istenhez”. Könnyű szentként járulni Krisztushoz; könnyű hinni,
hogy meggyógyít az orvos, ha úgy érezzük, hogy már javulunk; de bízni az
orvosban akkor, amikor úgy érezzük, hogy a halálos ítélet a testünkben van, nem
csüggedni akkor sem, amikor a betegség a csontunkig hatol és amikor a fekély
gyűjti már halálos mérgét, még akkor is hinni az orvostudomány hatékonyságában
– ez a hit.
Tehát amikor
a bűn hatalmába kerít, amikor úgy érzed, hogy a törvény elítél, és ennek
ellenére bűnösként is hinni tudsz Krisztusban, ez a legbátrabb mutatvány a
világon; és a hit, amely ledöntötte Jerikó falait, a hit, amely feltámasztotta
a halottakat, a hit, amely bezárta az oroszlánok száját, nem volt nagyobb, mint
a szegény bűnös hite, amikor minden bűne ellenére hinni mer Jézus Krisztus
vérében és igazságában. Tedd ezt, lélek, és akkor üdvözülsz, akárki is vagy. A
hit tárgya tehát Krisztus, a bűnösök helyettesítője. Istent Krisztusban és nem
Krisztustól függetlenül, nem a Szent Szellem bármilyen művét, hanem egyedül
Jézus Krisztus művét kell úgy tekintened, mint reménységed alapját.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.