2013. január 4.

Joel Osteen: Légy hőszabályzó és ne hőmérő!


A minap pizzát akartam rendelni és felhívtam a kedvenc pizzériánkat. Amikor a vonal túlsó végén a hölgy beleszólt a telefonba, kedvesen és udvariasan belehallóztam és automatikusan mondtam a telefonszámomat. Erre a hölgy szabályosan leordította a fejem, hogy mit képzelek, ő még nem áll készen arra, hogy felvegye a telefonszámomat, és majd akkor mondjam, amikor ő erre megkér.

Legszívesebben jól megmondtam volna neki a magamét, de legbelül, hallottam a szelíd csendes hangot hozzám szólni: „Légy hőszabályzó és ne hőmérő. Lehet, hogy egy tűzforró szobába léptél, de te szabályozd le a hőfokot!” Ok, gondoltam magamban, kb. hat évembe fog ez kerülni a hölgy esetében. De aztán elkezdtem gondolkodni, hogy biztosan rossz napja van, valami nagyon bosszantja és végső soron nem is velem van baja.

Minden fantáziámat összeszedve elkezdtem pozitív dolgokat mondani a hölgynek, mint például: „Köszönöm, hogy ilyen hamar felvette a telefont, ez is azt mutatja, mennyire törődnek a vevőikkel. Önök készítik a világon a legjobb pizzát. És mindig időben ki is szállítják. Nem semmi dolog egy ilyen üzletet működtetni!” És képzeljétek el, a pizza mellé kaptunk néhány csípős csirkeszárnyat, üdítőt és pizza kuponokat!

Mi történt? Termosztátként viselkedtem hőmérő helyett.

Egy termosztát megváltoztatja a környezetet azáltal, hogy megemeli, vagy lecsökkenti a hőmérsékletet. Isten bölcsessége és ereje által te is ugyanezt teheted a környezetedben.

Amikor negatív emberekkel van dolgod, nem kell hagynod, hogy megfertőzzenek a negatívitásukkal. Inkább te fertőzd meg őket pozitív hozzáállásoddal.

Nem kell, hogy a panaszkodó többséghez tartozz és velük együtt, vagy őket túllicitálva siránkozz. Ha negatív dolgokról beszélünk, akkor a negatív dolgokat vonzzuk magunkhoz. Lehet, hogy ugyanazokkal a problémákkal küzdesz, mint mások, de ne felejtsd el, benned az élő Isten Szelleme van. Valami ilyesminek kellene lennie a hozzáállásunknak: „Igen, lehet, hogy vannak problémáim. Lehet, hogy nagyon nehéz, de egyszer ez is el fog múlni.” Vagy: „Igaz, hogy műtétre kell mennem, de tudom, hogy Isten a javamra fordítja ezt a helyzetet.” Vagy: „Nem tudtuk megvásárolni azt az új házat, de nem csüggedek el. Tudom, hogy Isten valami jobbat tartogat a számomra.”

Ez a „termosztát” hozzáállás. Nem engeded, hogy mások lehúzzanak, hanem te emeld fel őket. Ne engedd, hogy mindenféle negatív hang befolyásoljon. Légy hőszabályzó és te határozd meg a légkört.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.