Lukács
bizonyságtétele szerint az Úr Jézus, még amikor testben volt, már kijelentette,
hogy minden hatalom néki adatott. Ez akkor történt, amikor a hetven tanítvány
győztesen visszatért: Mindent nékem adott (át) az
én Atyám: és senki sem tudja, kicsoda a Fiú, csak az Atya. és kicsoda az Atya,
hanem csak a Fiú, és (az) akinek a
Fiú akarja megjelenteni [kijelenteni, leleplezni; akinek szeme elől a Fiú a
leplet el akarja vonni]” (Luk. 10,21-22).
Mert: „Az Atya szereti a Fiút, és az ő kezébe adott mindent. Aki hisz a
Fiúban, (annak) örök élete van; aki
pedig nem enged (vagyis nem engedelmeskedik) a Fiúnak, nem lát életet, hanem az Isten haragja marad rajta” (Ján. 3,35-36).
És: „Amiként te hatalmat adtál néki minden (hús)testen (minden halandó felett), hogy
örök életet adjon mindennek, amit néki adtál. Az pedig az örök élet, hogy
megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus
Krisztust” (Ján. 17,2-3).
Pál apostol bizonyságtétele: „Mert mindent az ő lábai alá vetett
[Isten]. Mikor pedig azt mondja, hogy minden alája
van vetve, nyilvánvaló hogy azon kívül [és annak kivételével], aki neki mindent alávetett. [aki a
mindenséget alá rendelte] Mikor pedig
minden (vagyis a mindenség) alája
vettetett, akkor maga a Fiú is alávettetik annak, [vagyis Istennek] aki neki mindent alávetett, hogy az Isten
legyen minden mindenben” (1 Kor. 15,27-28).
És hogy ez a hatalom – amelyet visszaad
Istennek – a Krisztusé, és az Ő testéé, vagyis az Eklézsiáé, a felkenté,– azaz
a fiúé – arról így beszél az Ige: „Sőt
bizonyságot tett valahol valaki, mondván: Micsoda az ember, hogy megemlékezel ő
róla, avagy az embernek fia, hogy gondod van reá? Rövid időre kisebbé tetted őt
az angyaloknál, dicsőséggel és méltósággal koronáztad meg, mindent lába alá
vetettél.” Ha ugyanis mindent alávetett neki, akkor semmit sem hagyott, ami ne
lenne neki alávetve. Most ugyan még nem látjuk, hogy minden uralma alatt áll,
azt azonban látjuk, hogy az a Jézus, aki rövid időre kisebbé lett az
angyaloknál, a halál elszenvedése miatt dicsőséggel és tisztességgel
koronáztatott meg, hiszen ő Isten kegyelméből mindenkiért megízlelte a halált” (Zsid. 2,6-9).
Erről tesz bizonyságot a Szent
Szellem Dávidon keresztül is: „micsoda a
halandó - mondom -, hogy törődsz vele, és az emberfia, hogy gondod van rá?
Kevéssel tetted őt kisebbé Istennél, dicsőséggel és méltósággal koronáztad meg.
Úrrá tetted kezed alkotásain, mindent a lába alá vetettél: Juhokat és
mindenféle barmot, és még a mezőnek vadait is; Az ég madarait és a tenger
halait, mindent, ami a tenger ösvényein jár. Ó, Urunk, mi Urunk! Mily felséges
a te neved az egész földön!” (Zsolt.
8,5-10).
Hiszen Krisztus a fej, és az
eklézsia – a kihívottak gyülekezete, mely Uráról, Krisztusról neveztetik – az Ő
teste: „És Ő a feje a testnek, az
egyháznak: aki a kezdet, elsőszülött a halottak közül; hogy mindenekben Ő
legyen az első. Mert tetszett az egész Teljességnek, hogy benne lakjék” „Mert Őbenne lakozik az istenségnek egész
teljessége testileg. és benne jutottatok el ti is ehhez a teljességhez,
mert ő a feje minden fejedelemségnek és hatalmasságnak” (Kol. 1,18-19; 2,9-10).
Ez a hatalom csak azután
nyilvánul meg, ha: „… vesztek
[kaptok] erőt [hatalmat], minekutána a Szent Szellem eljő [és leszáll] reátok: és lesztek nékem tanúim [bizonyságtevőim] úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és
Samariában és a földnek mind végső határáig” (Csel. 1,8)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.