„József pedig, az ő férje, mivelhogy igaz [megigazult
vagy megigazított, igaznak nyilvánított volt, aki Isten rendelésével egyező,
„jogrendjéhez” igazodó] ember
vala és nem akará őt gyalázatba keverni [a
nyilvánosság előtt megszégyeníteni; (megalázásnak kitenni) rossz hírbe hozni], el akarta őt titkon
bocsátani. [szabadon akarta bocsátani]* (Mát. 1,19)
*Mert József igaz ember volt, a
törvény szerint kellett volna eljárnia, amely kimondja, hogy: „Ha szűz leány van jegyben egy férfiúval, és
megtalálja azt valaki a városban, és vele hál: Vigyétek ki mindkettőjüket annak
a városnak kapuja elé, és kövezzétek meg őket kővel, hogy meghaljanak. A leányt
azért, hogy nem kiáltott a városban, a férfit pedig azért, hogy meggyalázta az
ő felebarátjának feleségét. Így tisztítsd ki a gonoszt Izráelből.
De hogyha mezőn
találja a férfi a jegyben járó leányt, és erőszakoskodik rajta a férfi, és vele
hál: csak maga a férfi haljon meg, aki azzal hált; A leányt pedig ne bántsd,
mert a leánynak nincsen halálos bűne, mivel olyan ez a dolog, mint amikor
valaki felebarátjára támad, és azt agyonüti. Mert a mezőn találta őt;
kiálthatott a jegyben járó leány, de nem volt, aki megoltalmazza őt” (5 Móz. 22,23-27)
(A jegyes a
zsidótörvények szerint teljes jogú feleség volt, a feleség minden jogával és
kötelességével. A jegyesség és házasság közt a különbség csak annyi, hogy az
előbbinél még nem történt meg a férj házába való bevezetés, míg az utóbbinál
igen) /Jubileumi kommentár/.
„Mikor pedig ezeket magában elgondolta [ezeket forgatta szívében; (ezen töprengett,
tűnődött)]: ímé az Úrnak angyala (hírvivő követe) álomban megjelenék néki, mondván: József, Dávidnak
fia, ne félj magadhoz venni Máriát, a te feleségedet, mert aki benne
fogantatott, a Szent Szellemtől van az.
Szül pedig fiat, és nevezd
annak nevét Jézusnak [Felkentnek], mert [Ő üdvözíti]* az
ő népét és ő szabadítja meg annak bűneiből. (céltévesztéséből)** (Mát.
1,20-21)
*Mert: Ő a szódzó, vagyis Üdvözítő, Aki bűnbocsánatot, megmenekülést
(rossztól, veszélytől, ártalomtól, betegségtől, balesetből, bűnökből;
mindenfajta problémából, bajból). Megszabadítást (mindenfajta veszedelemből,
gonosz szellemi lényektől /démonoktól/; oltalmazást; biztonságot. Állandóságot;
jólétet (bővölködés anyagi és szellemi javakban); jóllétet (egészséget);
boldogságot, megtartatást szerez)
**Az apostol megvallása: „Mikor pedig eljött az időnek teljessége,
kibocsátotta Isten az ő Fiát, aki asszonytól lett, aki törvény alatt lett, hogy
a törvény alatt levőket megváltsa, hogy Isten fiaivá legyünk” (Gal. 4,4-5)
Mert a törvény az, hogy az ember meghal: „És amint elrendeltetett, hogy az emberek egyszer meghaljanak…” (Zsid. 9,27)
Így az Úr Jézusnak is testben kellett eljönni, hogy a halál
„törvénye” alatt lehessen, ahogy ezt Isten Igéje ki is jelenti: „Mivel tehát a gyermekek testből és vérből
valók, ő is hasonlatosképpen részese lett azoknak, hogy a halál által
megsemmisítse azt, akinek hatalma van a halálon, tudniillik az ördögöt. És
megszabadítsa azokat, akik a haláltól való félelem miatt teljes életükben rabok
valának” (Zsid 2,14-15)
„Mert a Jézus
Krisztusban való élet [A természetfeletti élet] szellemének törvénye megszabadított
[felszabadított
a kötelékekből, és szabaddá tett] engem a bűn és a halál törvényétől”
(Róm. 8,2)
„Mindez pedig azért lőn [történt], hogy beteljesedjék, amit az Úr mondott volt a próféta által,
aki így szól:
Ímé a szűz fogan méhében és
szül fiat, és annak nevét Immánuelnek nevezik, ami azt jelenti: Velünk az Isten*(Mát. 1,22-23)
*A prófécia pedig így szólt: „Ezért ád jelt néktek az Úr maga: Ímé, a
szűz fogan méhében, és szül fiat, s nevezi azt Immánuelnek, (jelentése: velünk az Isten)” (Ésa. 7,14).
„József pedig az álomból felserkenvén, úgy
tőn, amint az Úr angyala parancsolta [meghagyta
(elrendelte)] vala néki, és feleségét magához vevé. [hazavitte (meny)asszonyát].
És nem ismeré őt [és nem érintette addig], míg meg nem
szülé az ő elsőszülött fiát; és nevezé annak nevét Jézusnak”
(Mát. 1,24-25)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.