A Boldog ember
örömét [és kedvét] leli [és gyönyörködik]
az Úr törvényében [Isten útmutatásában, tanításában,
amelyet az Igében jelentett ki] s
parancsairól [törvényéről, az Igéről] elmélkedik
[gondolkodik; eszében forgatja.
Olyan [lesz], mint a víz [mint a folyóvizek] partjára ültetett [oda plántáltatott]
(termő)fa, amely kellő időben [a maga idejében] gyümölcsöt terem, [gyümölcsét meghozza] és levelei nem hervadnak [el nem hullanak]. Siker koronázza minden tettét.
[Boldogul minden munkájában; (mindenben, amit tesz jó szerencsés lesz)]
Nem így [járnak] a gonoszok [hitetlenek;
istentelenek, vagyis az Isten nélkül élők] egyáltalán
nem. Pelyvához hasonlók [mint a (szálló) por], amelyeket elsodor [szétszór; ide s tovahány] a szél a földről [jelenléted
elől Uram]
A bűnösök [a célt eltévesztők]
nem állnak meg az ítéletkor [elkülönítés,
kiválasztáskor] sem a gonoszok [hitetlenek;
istentelenek, vagyis az Isten nélkül élők]
az igazak közösségében [gyülekezetében]
Isten ugyanis őrzi [tudja; ismeri] az igazak [megigazultak] útját de a gonoszok [hitetlenek; istentelenek, vagyis az Isten nélkül élők] útja
pusztulásba visz
[elvész; semmibe vész]”*
(Zsolt
1,1-6)
*Isten és az Ő népe ellenségeiről (a ti ellenségetek
az ördög /1 pét.5,8/ és az őt követők) így szól az Ige: „Ellenségeidnek sokasága olyan lesz, mint az
apró por, és mint a repülő polyva az erőszakosok sokasága, és lesz hamar és
hirtelen” (Ésa. 29.5)
„Olyanok
lesznek, mint a pozdorja a szél előtt, és mint a polyva, amelyet forgószél
ragad el” (Jób. 21.18)
„Jaj a sok
nép zúgásának, akik úgy zúgnak, mint a tenger zúgása, és a népségek
háborgásának, akik háborognak, mint erős vizek! A népségek, mint sok vizek
háborgása, úgy háborognak, de megdorgálja azt (az Úr) és elfut messzire, és
elragadtatik, mint a hegyek polyvája szél előtt, és mint pozdorja a forgószél
előtt; Estének idején rémülés száll reájuk, és minekelőtte megvirrad, nem
lesznek: ez jutalmuk pusztítóinknak és sorsuk rablóinknak!” (Ésa. 17,12-14)
Mert: „… a gonoszok megsemmisülnek, és az Úrnak ellensége, mint a
liget ékessége, elmúlik, füstként múlik el” (Zsolt. 37,20)
„Fölemelkednek, de egy kis idő múlva nincsenek, elsüllyednek,
elenyésznek, mint bárki más, levágják őket, mint a kalászokat” (Jób. 24,24)
„Bizony, kiirtották
ellenségeinket, tűz emészti meg még maradékukat is!” (Jób. 22,20)
„Mind elpusztulnak egy
szempillantásban! Elvesznek, elenyésznek a rettegéstől. Mint ébredés után az
álomkép, úgy tűnik el képük, ha fölserkensz, Uram!” (Zsolt. 73,19-20)
„Akik ezt mondták: Foglaljuk el
magunknak az Isten hajlékait! Én Istenem! Tedd őket olyanokká, amilyen a
porfelhő, és amilyen a polyva a szél előtt; Ahogyan a tűz fölgyújtja az erdőt,
és a láng égeti a hegyeket, Így kergesd őket a te szélvészeddel, és
forgószeleddel így rettentsd őket!” (Zsolt. 83,13-16)
És az Úr válasza: „Úgy szétszórom őket, ahogyan a puszta szele
elsodorja a polyvát” (Jer. 13,24)
„Kicsoda a bölcs, hogy értse
ezeket? Kicsoda az értelmes, hogy eszébe vegye ezeket?! Bizony igazak az Úrnak
útai, és az igazak járnak azokon, az istentelenek pedig elesnek rajtok” (Hós.
14,10)
Bemerítő Jánoson keresztül kerül kijelentésre, az előző próféciák
értelme:„Én ugyan vízbe merítlek titeket megtérésre, de aki utánam jő,
erősebb nálamnál, akinek saruját hordozni sem vagyok méltó; Ő Szent Szellembe
és tűzbe merít majd titeket. Akinek szóró lapát van az ő kezében, és
megtisztítja az ő szérűjét; és az ő gabonáját csűrbe takarítja, a polyvát pedig
megégeti olthatatlan tűzzel” (Mát. 3,11-12)
És akiket Ő bemerít Szent Szellembe és tűzbe, azoknak így szól az
ígéret: „Ímé, én teszlek éles, új cséplőhengerré, amelynek két éle van;
hegyeket csépelj és zúzz össze, és a halmokat pozdorjává tegyed. Feldobod őket,
és a szél elhordja, a szélvihar szétszórja őket. Te pedig ujjongani fogsz az
Úrban (Jehovában), dicsekedni
fogsz Izráel Szentjében” (Ésa. 41,15-16)
Az ítéletről az Úr Jézus így beszél azokhoz, akik nem cselekedték meg a
törvényt – a szeretet törvényét: „Mikor
pedig eljő az embernek Fia az ő dicsőségében, és ő vele mind a szent angyalok,
akkor beül majd az ő dicsőségének királyiszékébe. És elébe gyűjtetnek mind a
népek, és elválasztja őket egymástól, miként a pásztor elválasztja a juhokat a
kecskéktől. És a juhokat jobb keze felől, a kecskéket pedig bal keze felől
állítja.
Akkor szól
majd az ő bal keze felől állókhoz is: Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök
tűzre, amely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett. Mert éheztem, és
nem adtatok ennem; szomjúhoztam, és nem adtatok innom; Jövevény voltam, és nem
fogadtatok be engem; mezítelen voltam, és nem ruháztatok meg engem; beteg és
fogoly voltam, és nem látogattatok meg engem. Akkor ezek is felelnek majd néki,
mondván: Uram, mikor láttuk, hogy éheztél, vagy szomjúhoztál, vagy hogy
jövevény, vagy mezítelen, vagy beteg, vagy fogoly voltál, és nem szolgáltunk
volna néked? Akkor felel majd nékik, mondván: Bizony mondom néktek, amennyiben
nem cselekedtétek meg eggyel eme legkisebbek közül, én velem sem cselekedtétek
meg. És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre”
(Mát. 25,31-33.41-46)
Azt mondja az Úr: „Mert ítéletre indulok hozzátok, és gyors tanú leszek a szemfényvesztők ellen, a
paráznák és hamisan esküvők ellen, és azok ellen, kik megrövidítik a munkásnak bérét, az özvegyet és árvát, és akik
nyomorgatják az idegent, és nem félnek engem,
azt mondja a Seregeknek Ura” (Malak.
3.5)
„És felölté
az igazságot, mint páncélt, és a szabadítás sisakja van fején; felölté a
bosszúállás ruháit, mint köpenyt, és búsulással vevé magát körül, mint egy
palásttal. A cselekedetek szerint fog megfizetni: haraggal ellenségeinek,
büntetéssel szorongatóinak, büntetéssel fizet a szigeteknek” (Ésa. 59.17-18)
Mert: „Nem állhatnak meg szemed
előtt a dicsekvők, gyűlölsz minden gonosztevőt. Elpusztítod a hazudozókat; a
vérszomjas és álnok embert utálja az ÚR” (Zsolt.
5,6-7)
Hiszen: „Az ÚR megvizsgálja az
igazat és a bűnöst, szívből gyűlöli azt, aki az erőszakot szereti. Hullasson a
bűnösökre kénköves, tüzes parazsat, perzselő szél legyen osztályrészük!” (Zsolt. 11,5-6)
„Olyanok
lesznek, mint a pozdorja a szél előtt, és mint a polyva, a melyet forgószél
ragad el” (Jób. 21,18)
A tüzes parázsról
így szól az Ige. Ézsaiás látja az Urat, és megrémül: „Ekkor megszólaltam:
Jaj nekem! Elvesztem, mert tisztátalan ajkú vagyok, és tisztátalan ajkú nép
között lakom. Hiszen a Királyt, a Seregek Urát (Jehovát) látták szemeim!
Akkor az egyik szeráf odarepült hozzám, a kezében izzó parazsat tartott,
amelyet csípővassal az oltárról vett. Számhoz érintette, és ezt mondta: Íme, ez
megérintette ajkadat, bűnöd el van véve, vétked meg van bocsátva” (Ésa. 6,5-7)
Dávid tovább folytatja megvallását: „Az
igazak életére gondja van az Úrnak, örökségük megmarad örökre. A csapás
napjaiban nem vallanak szégyent, éhínségben táplálékhoz jutnak” (Zsolt 37,18-19)
De: „…elvesznek, akik elszakadnak
tőled, megsemmisíted mind, akik hűtlenül elhagynak” „A lázadók és a bűnösök
elvesznek, és akik elhagyták az Urat, elpusztulnak” (Zsolt 73,27; Ésa. 1,28)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.