„Minekutána az
Isten sok rendben [(polümerósz): a különféle
alkalmakkal, sok részletben] és sokféleképpen [(polütropósz): változatos, és különféle módokon, vagy
formában] szólott [és beszélt]
hajdan [a régi időben; (palai):
az ősi, a távoli múltban] az
atyáknak [(patér): az ősszülőknek]
a próféták* által.
Ez utolsó időkben [(eszkhatosz): utolsó,
legvégső korszakban] szólott
nékünk Fia által” (Zsid. 1,1)
[Más fordítás: De most, ezekben a legutolsó napokban a Fiában beszélt velünk]**
*Próféta: (prophétész):
Isten előtt áll, Isten jelenlétében él, Tőle vesz Igéket. Isten nevében szóló
isteni akaratot közvetítő személy.
**Zakariás – Bemerítő János atyja – így
prófétál, bizonyságot téve arról, hogy Isten az ősidőktől fogva szólt, és szól
az emberhez: „Amint szólott
[meghirdette; kijelentette] az ő szent
prófétáinak szája [az Ő szentjei] által,
kik eleitől [ősidőktől; örökidőktől] fogva
voltak. Hogy a mi ellenségeinktől megszabadít [megment, biztonságba
helyez], és mindazoknak kezéből, akik
minket gyűlölnek (megvetnek, utálnak, zaklatnak, üldöznek). Hogy irgalmasságot cselekedjék a mi
atyáinkkal, és megemlékezzék az ő szent szövetségéről, [arról] Az esküvésről, amellyel megesküdt
Ábrahámnak, a mi (ős)atyánknak, hogy
ő megadja nékünk” (Luk. 1,70-73).
A prófétákról így szól az Úr, amikor Mózes ellen
lázadtak Áron és Mirjam, aki ezért leprás lett, - kijelentve, hogy: „… Ha van az ÚRnak prófétája köztetek, azzal
látomásban ismertetem meg magam, vagy álomban beszélek hozzá. De nem ilyen Mózes,
a szolgám! Őrá az egész házam van bízva! Szemtől szembe szólok (és
beszélek) ővele, és nyilvánvaló látásban,
(világosan, nem rejtélyesen); nem
homályos beszédek által, és az Úrnak hasonlatosságát (is megpillanthatja,
és) látja. Miért nem féltetek (és hogy
mertetek) hát szólani az én szolgám
ellen, Mózes ellen?” (4 Móz. 12,6-8).
A zsidók elutasították az Úr Jézust, ezt mondva: „Mi tudjuk, hogy Mózessel beszélt az Isten:
erről pedig azt sem tudjuk, honnan való”
(Ján. 9,29).
Ezért így figyelmeztet az apostol: „Vigyázzatok, meg ne vessétek (és el ne
utasítsátok) azt, aki szól; mert ha azok
meg nem menekültek, akik a földön szólót (és aki a földön adott
kijelentést) megvetették, (és
elutasították) sokkal kevésbé
(menekülünk meg) mi, ha elfordulunk
attól, aki a mennyekből vagyon (és a mennyből szól hozzánk)”
(Zsid. 12,25).
**Filep azt kéri az Úr Jézustól, hogy
mutassa meg nekik az Atyát, mire az Úr: „Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek
vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? Aki engem lát, látja az Atyát; mi
módon (és hogyan) mondod azért te:
Mutasd meg nékünk az Atyát? Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya
én bennem van? A beszédeket, amelyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom;
hanem az Atya, aki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat. Higgyetek nékem,
hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van; ha pedig nem, magokért a
cselekedetekért higgyetek nékem” (Ján.
14,9-11)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.