És az Úr Jézusra kell tekinteni ahhoz, hogy megértsük, amit
tett velünk az Úr: „Amelyet megmutatott a Krisztusban, mikor feltámasztotta
Őt a halálból, és ültette Őt a maga jobbjára a mennyekben” (Eféz. 1,20).
És: „[Vele együtt] Titeket is megelevenített [életre keltett; feltámasztott], akik [megölötten] holtak valátok a ti
vétkeitek [hibás lépéseitek, botlásaitok,
eleséseitek] és bűneitek [céltévesztésetek] miatt, [a céltévesztés következtében]” (Eféz. 2,1).
„De az Isten gazdag
lévén irgalmasságban [könyörületben],
az Ő nagy szerelméből [szeretetéért]
mellyel minket szeretett [Más fordítás: De a végtelenül irgalmas Isten azzal mutatta meg nagy szeretetét
irántunk]. Minket, kik meg voltunk halva a vétkek [eleséseink] miatt, megelevenített [életre keltett] együtt a Krisztussal,
(kegyelemből tartattatok meg, (kaptátok
a megváltást); [kinek kegyelme által
megszabadultatok, üdvözültetek]. És [vele]
együtt feltámasztott [életre keltett]
és [vele] együtt ültetett [maga mellé] a mennyekben [az ég(iek)en túliakban) minket], Krisztus Jézusban” (Eféz. 2,4-6).
„Akiben van a mi váltságunk az Ő vére által [árán], a bűnöknek bocsánata [eltörlése]
az Ő kegyelmének gazdagsága szerint’ (Eféz. 1,7).
Mert bizony minket is: „Eltemettetvén
Ővele együtt a bemerítésben, akiben egyetemben fel is támasztattatok az
Isten erejébe (beavatkozásába, és működő erejébe) vetett hit által, aki feltámasztá Őt a halálból (a halottak közül).
És titeket, kik holtak valátok a bűnökben
(hibás lépésekben, botlásokban, melléfogásokban) és a ti (hús)testeteknek
körülmetéletlenségében, megelevenített (életre keltett) együtt Ővele, megbocsátván minden bűnötöket
(félre-csúszásotokat botlás vagy elhajlásotokat). „Avagy nem tudjátok-é, [hát nem értitek] hogy [mi] akik
bemerítkeztünk Krisztus
Jézusba, az ő halálába merítkeztünk be?
Eltemettettünk [azaz szellemben hasonlóvá váltunk] azért Ővele együtt a bemerítés által a halálba: hogy miképpen
feltámasztatott [életre kelt] Krisztus
a halálból [a halottak közül] az
Atyának dicsősége [fényessége,
ragyogása] által, azonképpen mi is
új életben [állapotban]
járjunk. Tudván azt, hogy a mi ó emberünk Ővele megfeszíttetett [oszlopra
feszíttetett] hogy megerőtlenüljön [teljesen működésképtelenné, erejét vesztetté
legyen] a bűnnek teste, (amartias
szóma: a céltévesztett én) [megsemmisüljön (elpusztuljon; tétlenné;
tehetetlenné váljon) a bűn hatalmában
álló test (szóma = a céltévesztett én)] hogy ezután ne szolgáljunk [ne legyünk rabszolgája] a bűnnek. [ne legyünk a céltévesztés) rabszolgái]” (Róm. 6,3-4.6).
Így teljesedett be a prófécia: „Kicsoda olyan Isten, mint
te, aki megbocsátja a bűnt és elengedi öröksége maradékának vétkét?! Nem tartja
meg haragját örökké, mert gyönyörködik az irgalmasságban! Hozzánk térvén,
könyörül rajtunk; eltapodja álnokságainkat. Bizony a tenger mélységébe veted
minden bűnünket! Hűséget mutatsz a Jákóbnak, irgalmasságot Ábrahámnak, amint
megesküdtél atyáinknak még az ősidőkben” (Mik. 7,18-20).
„Mert amilyen magas az ég a földtől, olyan nagy az ő
kegyelme az őt félők iránt. Amilyen távol van a napkelet a napnyugattól, olyan
messze veti el tőlünk a mi vétkeinket. Amilyen könyörülő az atya a fiakhoz,
olyan könyörülő az Úr az őt félők iránt” (Zsolt. 103,11-13).
Dávid így imádkozik, prófétálva a Krisztus népéről: „Oh Isten,
gyermekségemtől tanítottál engem; és mind mostanig hirdetem a te csudadolgaidat
(csodáidat). Vénségemig és megőszülésemig se hagyj el engem, oh Isten, hogy
hirdessem a te karodat (hatalmadat) e nemzetségnek (nemzedéknek), és
minden következendőnek a te nagy tetteidet. Hisz a te igazságod, oh Isten,
felhat (fölér) a (magas) égig, mert nagyságos (hatalmas) dolgokat
cselekedtél (vittél véghez); kicsoda hasonló te hozzád (ki olyan,
mint te), oh Isten?! Aki sok bajt (kakosz: rosszat,
szerencsétlenségeket, viszontagságokat) és nyomorúságot (thlipszisz:
nyomást, szorítást, szorongattatást, megpróbáltatást, gyötrődést,
szorongást) láttattál velünk, de ismét (újra) megelevenítesz
(újra életet adsz; életre hívsz), és a föld (feneketlen)
mélységéből (abüsszosz: a pokol feneketlen mélységéből)
ismét felhozol (kiemelsz) minket” (Zsolt. 71,17-20).
Mikeás is így prófétál, és dicsőíti az Urat: „Kicsoda
olyan Isten, mint te, aki megbocsátja a bűnt és elengedi öröksége maradékának
vétkét?! Nem tartja meg haragját örökké, mert gyönyörködik az irgalmasságban!
Hozzánk térvén, könyörül rajtunk; eltapodja álnokságainkat. Bizony a tenger
mélységébe veted minden bűnünket! Hűséget mutatsz a Jákóbnak, irgalmasságot
Ábrahámnak, amint megesküdtél atyáinknak még az ősidőkben”
(Mik. 7,18-20).
„Mert amilyen magas az ég a földtől, olyan nagy az ő
kegyelme az őt félők iránt. Amilyen távol van a napkelet a napnyugattól, olyan
messze veti el tőlünk a mi vétkeinket. Amilyen könyörülő az atya a fiakhoz,
olyan könyörülő az Úr az őt félők iránt” (Zsolt. 103,11-13)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.