És az Úr Jézusra
kell tekinteni ahhoz, hogy megértsük, amit tett velünk az Úr: „Amelyet megmutatott a Krisztusban, mikor
feltámasztotta Őt a halálból, és ültette Őt a maga jobbjára a mennyekben” (Eféz.
1,20).
És:
„[Vele együtt] titeket is
megelevenített [és életre keltett;
feltámasztott], akik [megölötten]
holtak valátok a ti vétkeitek [hibás
lépéseitek, botlásaitok, eleséseitek]
és bűneitek [céltévesztésetek] miatt,
[vagyis a céltévesztés következtében]” (Eféz. 2,1).
„De az Isten gazdag lévén
irgalmasságban [és könyörületben], az
Ő nagy szerelméből [az Ő nagy szeretetéért] mellyel minket
szeretett [Más fordítás: De a
végtelenül irgalmas Isten azzal mutatta meg nagy szeretetét irántunk], hogy
minket, kik meg voltunk halva a vétkek [vagyis
eleséseink] miatt, megelevenített [és
életre keltett] együtt a Krisztussal. (Kegyelemből tartattatok meg, (és kaptátok a megváltást); [kinek kegyelme által megszabadultatok, vagyis
üdvözültetek]. És [vele] együtt
feltámasztott [életre keltett] és [vele] együtt ültetett [maga mellé] a mennyekben [az ég(iek)en túliakban) minket], Krisztus Jézusban” (Eféz. 2,4-6).
„Akiben van a mi váltságunk az Ő vére által [az Ő vére árán], a
bűnöknek bocsánata [és eltörlése] az Ő kegyelmének gazdagsága szerint” (Eféz.
1,7).
Mert bizony minket is: „Eltemettetvén Ővele együtt a
bemerítésben, akiben egyetemben fel is támasztattatok az Isten erejébe
(Isten beavatkozásába, és működő erejébe) vetett
hit által, aki feltámasztá Őt a halálból (vagyis a halottak közül). És titeket, kik holtak valátok a bűnökben
(vagyis a hibás lépésekben, botlásokban, melléfogásokban) és a ti (hús)testeteknek
körülmetéletlenségében, megelevenített (és életre keltett) együtt Ővele, megbocsátván minden bűnötöket
(vagyis minden félre-csúszásotokat botlás vagy elhajlásotokat). „Avagy nem
tudjátok-é, [hát nem értitek] hogy [mi] akik bemerítkeztünk Krisztus
Jézusba, az ő halálába
merítkeztünk be? Eltemettettünk [azaz szellemben hasonlóvá váltunk] azért Ővele együtt a bemerítés által a halálba: hogy miképpen
feltámasztatott [és életre kelt] Krisztus
a halálból [vagyis a halottak közül] az
Atyának dicsősége [fényessége,
ragyogása] által, azonképpen mi is
új életben [új állapotban]
járjunk. Tudván azt, hogy a mi ó emberünk Ővele megfeszíttetett [vagyis oszlopra
feszíttetett] hogy megerőtlenüljön [és teljesen működésképtelenné, erejét vesztetté
legyen] a bűnnek teste, (az amartias
szóma: a céltévesztett én) [megsemmisüljön (elpusztuljon; tétlenné;
tehetetlenné váljon) a bűn hatalmában
álló test (vagyis a céltévesztett én)]
hogy ezután ne szolgáljunk [és ne
legyünk rabszolgája] a bűnnek. [a
céltévesztésnek]” (Róm. 6,3-4.6).
Így teljesedett be a
prófécia: „Kicsoda olyan Isten, mint te, aki megbocsátja a bűnt és elengedi
öröksége maradékának vétkét?! Nem tartja meg haragját örökké, mert gyönyörködik
az irgalmasságban! Hozzánk térvén, könyörül rajtunk; eltapodja álnokságainkat.
Bizony a tenger mélységébe veted minden bűnünket! Hűséget mutatsz a Jákóbnak, irgalmasságot
Ábrahámnak, amint megesküdtél atyáinknak még az ősidőkben”
(Mik. 7,18-20).
„Mert amilyen magas az ég
a földtől, olyan nagy az ő kegyelme az őt félők iránt. Amilyen távol van a
napkelet a napnyugattól, olyan messze veti el tőlünk a mi vétkeinket. Amilyen
könyörülő az atya a fiakhoz, olyan könyörülő az Úr az őt félők iránt” (Zsolt. 103,11-13).
Dávid így imádkozik, prófétálva a Krisztus népéről:
„Oh Isten, gyermekségemtől tanítottál engem; és mind mostanig hirdetem a te
csudadolgaidat (a te csodáidat). Vénségemig és megőszülésemig se hagyj
el engem, oh Isten, hogy hirdessem a te karodat (a te hatalmadat) e
nemzetségnek (és e nemzedéknek), és minden következendőnek a te nagy
tetteidet. Hisz a te igazságod, oh Isten, felhat (és fölér) a
(magas) égig, mert nagyságos (és hatalmas) dolgokat cselekedtél (és
vittél véghez); kicsoda hasonló te hozzád (és ki olyan, mint te), oh
Isten?! Aki sok bajt (kakosz: rosszat, szerencsétlenségeket,
viszontagságokat) és nyomorúságot (thlipszisz: nyomást,
szorítást, szorongattatást, megpróbáltatást, gyötrődést, szorongást)
láttattál velünk, de ismét (és újra) megelevenítesz (újra életet
adsz; életre hívsz), és a föld (feneketlen) mélységéből (vagyis
az abüsszosz: a pokol feneketlen mélységéből) ismét
felhozol (és kiemelsz) minket”
(Zsolt. 71,17-20).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.