"...amikor az Istennek tetszett, hogy kijelentse az Ő
Fiát énbennem..." (Gal 1,15-16).
Milyen nehézséggel áll szemben Jézus Krisztus, ha engem újjá
akar teremteni? Van egy örökségem, amibe nem volt beleszólásom, nem vagyok
szent, valószínűleg nem is leszek soha; és ha Jézus Krisztus csak annyit tehet,
hogy megmondja: szentté kell lennem, akkor tanítása csak kétségbe ejt. De ha
Jézus Krisztus Megváltó, aki belém helyezheti a saját örökségét, a szentséget,
akkor már kezdem megérteni, mire céloz, amikor azt mondja, hogy szentté kell
lennem. A megváltás azt jelenti, hogy Jézus Krisztus minden emberbe
beléhelyezheti saját öröklött természetét, és minden kívánalma ehhez a
természethez szól. Tanítása az Ő belém plántált életére vonatkozik. Az én
dolgom, hogy döntsek, beleegyezem-e Istennek a bűn felett kimondott ítéletébe:
ez Jézus Krisztus keresztje.
Az Újszövetség azt tanítja az újjászületésről, hogy - amikor
egy embert a rászorultság tudata lesújt - Isten beleplántálja Szent Szellemét
az ember szellemébe. És ekkor az ember szelleme erőforrásra talál Isten Fia
Szellemében, "...míg ki nem ábrázolódik bennetek Krisztus" (Gal
4,19). A megváltás csodája, hogy Isten új természetet tud belém helyezni, amely
által egészen új életet élhetek. Amikor végső szükségbe jutottam és beismerem
tehetetlenségemet, akkor mondja Jézus: "Boldog vagy." Csakhogy el
kell jutnom idáig! Isten a Jézus Krisztus természetét nem olthatja belém - aki
saját felelősséggel bíró erkölcsi lény vagyok - anélkül, hogy azt tudatosan ne
kívánnám.
Mint ahogyan egy ember által lépett be a bűn az emberiség
életébe, ugyanúgy a Szent Szellem is egy EMBER által jött. A megváltás lehetővé
teszi, hogy megszabaduljak bűnörökségemtől és Jézus Krisztus által új,
szeplőtelen örökséget kapjak, a Szent Szellemet.
Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c.
könyvéből
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.