„És [Jézus]
ismét beméne a zsinagógába [összejöveteli
hely(ség)ükbe], és vala ott egy megszáradt [elsorvadt, béna] kezű ember.
És lesik [szemmel tartották, figyelték] vala őt [Jézust], hogy meggyógyítja-e szombatnapon [(sabbat
= nyugalom): a heti pihenőnap, a világi elfoglaltságoktól való megnyugvás]; hogy (be)vádolhassák Őt [mert
okot akartak találni, hogy
vádat emelhessenek ellene].
Akkor monda a megszáradt [a sorvadt, béna] kezű embernek: Állj elő [ide] a középre.
Azoknak pedig monda: Szabad-é [meg van-e engedve] szombatnapon jót vagy
rosszat tenni [ártani, bajt vagy kárt okozni]? Lelket [életet]
menteni, vagy kioltani [veszni (pusztulni) hagyni]? De azok hallgatnak vala [Ők azonban csendben maradtak].
Ő pedig elnézvén őket haraggal [ekkor haragosan végignézett rajtuk], bánkódván [és
sajnálta őket; elszomorodott] szívük keménysége [kérgessége, vaksága, érzéketlensége miatt; és a
makacsságuk] miatt, monda az embernek:
Nyújtsd ki a kezedet. És kinyújtá, és meggyógyult [helyreállt; rendbe jött] a keze és éppé lőn, mint a másik.
Akkor a farizeusok kimenvén, a
Heródes pártiakkal mindjárt [tanakodni
kezdtek, és] tanácsot tartának ellene, hogy
elveszítsék őt [hogyan végezzenek
vele; hogyan ölhetnék meg Jézust] (Márk. 3,1-6)
Máté is bizonyságot tesz a
történtekről: „És távozván
[továbbhaladva] onnan [máshová], méne [bement] az ő zsinagógájukba [összejöveteli hely(ség)ükbe]. És ímé, vala ott egy elszáradt [sorvadt,
béna] kezű ember. És megkérdék őt,
mondván: Ha szabad-e [megengedett dolog-e] szombatnapon gyógyítani? Hogy vádolhassák őt [és vádat emeljenek
ellene]. Ő pedig monda nékik: Kicsoda
közületek az az ember, akinek van egy juha [báránya; birkája], és ha az szombatnapon a verembe [egy gödörbe] esik, meg nem ragadja [nem fogja meg; nem követ el mindent hogy
kihúzza] és ki nem vonja [és nem
húzza ki] azt? [pedig hát] Mennyivel drágább [mennyivel többet ér,
értékesebb; fontosabb; becsesebb; több] pedig
az ember a juhnál! [birkánál] Szabad
[megengedhető] tehát szombatnapon
[is] jót [nemes, eszményi szép
dolgot] cselekedni [tenni]. Akkor monda annak az embernek: Nyújtsd ki a
kezedet. És kinyújtá [és meggyógyult], és
olyan éppé [egészségessé] lőn, mint a
másik. A farizeusok pedig kimenvén,
tanácsot tartának ellene, hogyan veszíthetnék el őt [és elhatározták, hogy
végeznek vele, hogy megölik Jézust]. [amikor] Jézus pedig észrevévén [megtudta,
felismerte] ezt, eltávozék onnan. És
követé őt nagy sokaság [tömeg], és ő
meggyógyítja vala mindnyájokat;” (Mát. 12,9-15
Lukács bizonyságtétele így hangzik: „Lőn pedig más szombaton is, hogy ő a zsinagógába méne és taníta, és
vala ott egy ember, akinek a jobb keze száradt (sorvadt) volt. Az írástudók és farizeusok pedig
leselkednek ő utána (és figyelték Jézust), ha vajon gyógyít-e majd szombatnapon, hogy vádat találjanak ellene
(hogy ily módon találjanak valamit, amivel vádolhatják). Ő pedig tudván (ismerve) azoknak
gondolatait, monda a száradt (sorvadt) kezű
embernek: Kelj fel és állj elő (a középre)! És (az) felkelvén, előálla.
Monda azért nékik Jézus: Valamit kérdek tőletek: Szabad-é szombaton jót tenni,
vagy rosszat tenni? Az életet megtartani (megmenteni), vagy elveszteni (kioltani)? És
körültekintve (és végignézve) mindnyájukon,
monda az embernek (és így szólt a beteghez): Nyújtsd ki a kezedet! Az pedig úgy cselekedék (kinyújtotta), és keze (meggyógyult, és) oly éppé lőn, mint a másik. Azok pedig
eltelének esztelenséggel (mert esztelen indulat szállta meg őket) és (arról) beszélgetnek vala egymás közt, hogy mit cselekedjenek (hogy mit
tegyenek) Jézussal?” (Luk. 6,6-11)
Mert: „… a farizeusok
közül néhányan ezt mondták: „Nem Istentől való ez az ember, mert nem tartja meg
a szombatot.” Mások így szóltak: „Hogyan tehetne bűnös (céltévesztett) ember ilyen jeleket?” És meghasonlás támadt
köztük” (Ján. 9,16)
A vallás fontosabbnak tartja a törvényt, a szeretet pedig felülírja azt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.