2013. március 22.

TÖBBSZÖRÖS ÁLDÁS


6 Ekkor útrakelt a menyeivel, hogy hazatérjen Móáb mezejéről, mert meghallotta Móáb mezején, hogy az ÚR rátekintett népére, és kenyeret adott neki. 7 Elment tehát arról a helyről, ahol élt, és vele a két menye. Így mentek az úton visszatérőben Júda földjére. 8 De ezt mondta
Naomi a két menyének: Menjetek, forduljatok vissza, mindegyik az anyja házába! Bánjék veletek az ÚR olyan szeretettel, amilyennel ti bántatok a meghaltakkal és velem! 9 Adja meg nektek az ÚR, hogy mindegyitek nyugalmat találjon majd a férje házában. Azután megcsókolta őket, és hangosan sírtak. 10 És azt mondták neki: Bizony, veled térünk haza a
népedhez. 11 De Naomi ezt felelte: Forduljatok vissza leányaim! Miért jönnétek velem? Lehetnek-e még fiak a méhemben, akik férjeitek lennének? 12 Forduljatok vissza, leányaim, menjetek, mert én már öreg vagyok ahhoz, hogy férjhez menjek. De ha azt mondanám is, hogy van még reménységem, és ha ma éjjel férjhez mennék is, és fiakat szülnék, 13 várhattok-e rájuk, amíg felnőnek? Szabad-e benneteket visszatartani attól, hogy férjhez menjetek? Nem, leányaim! Nagyobb az én keserűségem, mint a tiétek, mert elért engem az ÚR keze. 14 Tovább sírtak hangosan, majd Orpá megcsókolta az anyósát, Ruth azonban ragaszkodott hozzá. 15 Naomi azt mondta: Látod, a sógornőd visszatért népéhez és isteneihez. Térj vissza te is a sógornőddel együtt! 16 De Ruth azt felelte: Ne unszolj engem, hogy elhagyjalak és visszatérjek tőled. Mert ahová te mégy, odamegyek, ahol te megszállsz, ott szállok meg. Néped az én népem, és Istened az én Istenem. 17 Ahol te meghalsz, ott akarok meghalni én is, ott temessenek el engem! Úgy bánjék velem az ÚR most és ezután is, hogy csak a halál választ el engem tőled! 18 Amikor látta, hogy minden áron vele akar menni, nem erőltette tovább. Ruth 1,6-18.

                         TÖBBSZÖRÖS ÁLDÁS

Amikor látta, hogy Ruth minden áron vele akar menni, nem erőltette tovább. (Ruth 1,18)

"Nem kell segítened. Én is meg tudom csinálni. Vannak fontosabb teendőid" - mondta a 80 éves szomszédom, amikor segíteni akartam a faágakat felszedni az udvarán. Ugyanezt hallottam egy barátomtól, aki tüdőtágulatban szenvedett, és a köveket megpróbálta eligazgatni az udvara mellett vezető vizesárokban. A felajánlott segítség gyakran ellenállásba ütközik.

Ugyanezt a viselkedést figyelhetjük meg bibliai személyeknél is. Például, Naomi először visszautasította két menyének az ajánlatát, hogy vele maradjanak. Miért kellene ennek a két fiatalasszonynak a gondozásom terhét magára venni? Még előttük áll az egész élet. - valószínű így okoskodott. Orpa sajnálkozva távozott. De Ruth nagyon ragaszkodott hozzá, hogy vele maradjon, így Naomi mégis elfogadta.

Ahogy öregszem, észreveszem, hogy nem tudok annyit elvégezni, mint régen. A büszkeség egy természetes akadálya annak, hogy mások segítségét elfogadjuk. Mégis, sokszor ez a fajta büszkeség gátol meg bennünket, hogy többszörös áldásban részesüljünk. Amikor hagyjuk, hogy mások segítsenek, nemcsak azt kapjuk, amire nagy szükségünk van, hanem a másik
emberrel való kapcsolatunk is megerősödik. Ráadásul meglátjuk, hogy van, aki törődik velünk, és idejét áldozza ránk.

Imádság: Szentlélek Isten, taníts meg mindig hálásan fogadni a felajánlott segítséget. Ámen.

Keressük Istent mások tetteiben.

Paul Wayne Meier (Kentucky, USA)

További információ: http://csendespercek.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.