„Mikor pedig Heródes meghalt [bevégezte
(befejezte) életét], ímé az Úrnak angyala [egyik
hírvivő követe] megjelenék álomban Józsefnek Egyiptomban.
Mondván: Kelj fel, vedd a gyermeket és annak anyját, és eredj az Izráel
földére; mert meghaltak, akik a gyermeket halálra keresik vala. [akik a gyermek életére törtek].
Ő pedig felkelvén, magához vevé [és
fogta] a gyermeket [a kisfiút] és
annak anyját, és elméne Izráel földére.
Mikor pedig hallá, hogy Júdeában Arkhelaus [jelentése: a nép
fejedelme; a népen uralkodó] uralkodik,
Heródesnek, az ő atyjának helyén, nem mert [félt]
vala odamenni, hanem minthogy álomban meginteték [kijelentést (útmutatást) kapott], Galilea vidékeire [jelentése: Csekély, alacsony, megvetett; a pogányok
körzete] tért. [Más fordítás: Galilea
tartományába vonult vissza].
És oda jutván [oda megérkezvén], lakozék [vagyis letelepedett] Názáret [(héberül:
ág, sarj, hajtás)] nevű
városban, hogy beteljesedjék, amit a próféták mondottak [a prófétai szó, a kijelentés], hogy názáretinek fog neveztetni [názáretinek fogják hívni]” (Mát. 2,19-23)
A prófétákon keresztül már jelezve lett a Dávidi sarj eljövetele, és
feladata: „És
szólj néki, mondván: Ezt mondja a Seregeknek Ura, mondván: Ímé, egy férfiú, a
neve Csemete (sarjadék), mert csemete (sarj) támad belőle, és megépíti az Úrnak
templomát! Mert ő fogja megépíteni az Úrnak templomát, és nagy lesz az ő
dicsősége, és ülni és uralkodni fog az ő székében, és pap is lesz az ő
székében, és békesség tanácsa lesz kettőjük között” (Zak. 6,12-13)
Mert: „Vesszőszál hajt ki Isai törzsökéről, hajtás
sarjad gyökereiről. Az ÚR Szelleme nyugszik rajta, a bölcsesség és értelem
Szelleme, a tanács és erő Szelleme, az ÚR ismeretének és félelmének Szelleme.
Az ÚR félelme lesz a gyönyörűsége.
Nem a látszat után ítél, és nem
hallomás után dönt, Igazságban ítéli (//ki//válogatja, elkülöníti, kiválasztja; kiemeli) a gyöngéket (a szerény, alázatos, nyomorult, megalázottat), és tökéletességben
bíráskodik a föld szegényei felett; megveri
a földet szájának vesszejével (a
logosszal=Igével), és ajkai lehével (pneuma: Szellemével) megöli a hitetlent. Derekának
övedzője az igazság lészen, és veséinek övedzője a hűség” (Ésa. 11,1-5).
És teszi
ezt azért, hogy meghaljon az óember és feltámadjon az újember: „Hogy levetkezzétek ama régi élet szerint
való ó embert, mely meg van romolva a csalárdság kívánságai miatt; Megújuljatok
pedig a ti elméteknek szelleme szerint, És felöltözzétek amaz új embert, mely
Isten szerint teremtetett igazságban és valóságos szentségben...” (Eféz. 4,22-24)
A zsidó
nép és tanítóik nem ismerték fel a próféciák beteljesedését: „Találkozék Filep Nátánaellel, és monda
néki: Aki felől írt Mózes a törvényben, és a próféták, megtaláltuk a názáreti
Jézust, Józsefnek fiát. És monda néki Nátánael: Názáretből támadhat-e
(származhat-e) valami jó? Monda néki Filep: Jer és lásd meg!” (Ján. 1,46-47)
Pedig
még a tisztátalan szellemek is felismerték, így szólva: „És
monda: Ah! mi dolgunk van nékünk veled, Názáreti Jézus? Azért jöttél-é, hogy
elveszíts minket? Tudom, hogy ki vagy te: az Istennek Szentje” (Márk. 1,24)
És
a feltámadott Úr kijelentése: „Én, Jézus…
vagyok Dávid gyökere és új hajtása (sarja)…” (Jel. 22,16)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.