(Tit. 1,1-3) „Pál (jelentése: kicsi, alacsony, csekély), Istennek (rab)szolgája, Jézus (héberül: Jehosua = Jahve az üdvösség, a szabadítás, a
megváltó; Józsué neve görög formában) Krisztusnak pedig apostola (aki teljhatalmú
megbízott, aki Jézus Krisztus hatalmával szól, és cselekszik). Az Isten
választottainak hite és a kegyesség [vagyis
a hitben folyó, hívő, istenfélő- és tisztelő élet] szerint való igazságnak (alétheia): valóság=Isten Igéjének) megismerése
[megértése, és ismerete] szerint.
[Más fordítás: „Pál, Isten szolgája, és Jézus Krisztus
meghívott apostola, hogy Isten választottjait hitre és az igazi istentisztelet
ismeretére vezesse]
Az örök [a természetfeletti, és halhatatlan] élet [elváró] reménységére [biztos várására a halhatatlan
életnek, ami be is fog következni],
melyet megígért [és hírül adott] az igazmondó Isten [aki nem tud hazudni] örök időknek [vagyis
ősidőknek] előtte.
[Más fordítás: Ez a
felismerés az örök élet reménységén alapul, melyet az idők kezdete előtt
megígért az az Isten, aki nem hazudik].
„Melyet
eleve [és előre] megígért az ő prófétái által a
szentírásokban” (Róm. 1,2).
„[Mert úgy tetszett
neki, hogy] megismertetvén velünk az ő
akaratának titkát az ő jó
kedve [és jóságos tetszése] szerint,
melyet eleve [elhatározott], és elrendelt
magában, [és amelyet kijelentett
Őbenne]” (Eféz. 1,9).
„Nem az igazságnak cselekedeteiből, amelyeket
mi cselekedtünk, hanem az ő irgalmasságából tartott meg (vagyis üdvözített) minket újjászülő és megújító fürdője a Szent Szellem által. Akit
kitöltött reánk bőséggel (vagyis gazdagon) a mi megtartó (és a mi Üdvözítőnk) Jézus Krisztusunk által; Hogy az ő kegyelméből megigazulván, örökösök
legyünk az örök élet reménysége szerint”
(Tit. 3,5-7).
Amelyet: „… az Isten, kiválóbban (és még
teljesebben) meg akarván mutatni az
ígéret örököseinek az ő végzése változhatatlan voltát, esküvéssel lépett közbe
(és esküvel vállalt kezességet). Hogy két
változhatatlan tény által, melyekre nézve lehetetlen, hogy az Isten hazudjon,
erős vigasztalásunk (és erős bátorításunk) legyen minékünk, mint akik oda menekültünk, hogy megragadjuk az
előttünk levő reménységet, (és belekapaszkodjunk). Ez a reménység lelkünknek (vagyis egész lényünknek) biztos és erős horgonya, amely behatol a
kárpit mögé” (Zsid. 6,17-18).
Erről tesznek
bizonyságot az apostolok, és: „Ez a
bizonyságtétel pedig az, hogy Isten örök életet adott nekünk, és ez az élet az
ő Fiában van. Akié a Fiú, azé az élet:
akiben nincs meg az Isten Fia, az élet
sincs meg abban. Ezeket (azért) írtam
néktek, akik hisztek az Isten Fiának nevében, hogy tudjátok meg, hogy örök
életetek van, és hogy higgyetek az Isten Fiának nevében. (1 Ján. 5,11-13).
Maga az Úr Jézus kijelentette, hogy: „… Én vagyok… az élet” (Ján. 14,6).
És hogy: „Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek
téged, az egyedül igaz Istent, és a kit elküldtél, a Jézus Krisztust” (Ján. 17,3).
És az apostol
boldogan hirdeti, hogy: „De tudjuk azt
is, hogy az Isten Fia eljött, és értelmet adott nékünk arra, hogy megismerjük
az igazat, és hogy mi az igazban, az ő Fiában, a Jézus Krisztusban vagyunk. Ő
az igaz Isten és az örök élet” (1 Ján.
5,20).
Pál apostolon keresztül pedig kijelentést
nyer, hogy ki jött el hústestben: „És minden versengés nélkül
(közismerten, elismerten, bevallottan, valóban) nagy a kegyességnek (vagyis
a hitnek) eme titka: Isten (aki) megjelent (láthatóvá,
nyilvánvalóvá, ismertté vált; megmutatkozott) (hús)testben. megigazíttatott
(igaznak bizonyult) szellemben, Megláttatott (és megjelent,
megmutatkozott) az angyaloknak. Hirdettetett a pogányok (vagyis a
népek, nemzetek) közt, hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe” (1
Tim. 3,16).
„Azért szerelmes [és szeretett] atyámfiai [testvéreim] erősen
álljatok, mozdíthatatlanul [és legyetek szilárdak, rendíthetetlenek,
állhatatosak, kitartók], buzgólkodván az
Úrnak dolgában [munkájában] mindenkor,
tudván, hogy a ti munkátok [és fáradozásotok] nem hiábavaló az Úrban” (1 Kor. 15,58).
És így folytatódik a
kijelentés: „Ha ugyan megmaradtok a
hitben alaposan (és szilárdan) és
erősen (és egyenesen), és el nem
távoztok (el nem tántorodtok) az
evangélium reménységétől, amelyet hallottatok, amely hirdettetett minden
teremtménynek az ég alatt; amelynek lettem én, Pál, szolgájává” (Kol. 1,23).
Hiszen: „… ezekben az időkben
nincs békessége (és biztonsága) sem a
kimenőnek (vagyis az eltávozónak), sem
a hazajövőnek, mivelhogy nagy a nyomorúsága mindazoknak (mert sok gyötrelem
szakadt mindazokra), akik e földön
laknak. Annyira, hogy egy nemzetség (vagyis egyik nép) a másik nemzetséget (a másik népet megtámadja) és egyik város a másik várost elpusztítja (és szétzúzza); mert az isten (azaz: e világ istene) gyötri őket minden sanyarúsággal (és
nyomorúsággal). Ti azért bátorságosok
(és erősek) legyetek, kezeiteket le ne
eresszétek (és ne lankadjatok el), mert
a ti munkátoknak (és tetteiteknek) jutalma
van” (2 Krón. 15,5-7).
És amit Isten
megígért, azt Ő meg is cselekszi, mert: „Nem
ember az Isten, hogy hazudjék és nem embernek fia, hogy megváltozzék (vagy,
hogy bármit megbánjon). Mond-é ő valamit,
hogy meg ne tenné? Igér-é valamit, hogy azt ne teljesítené? (4
Móz. 23,19)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.