„Minekutána az
Isten sok rendben [(polümerósz): a különféle alkalmakkal sokféleképpen, sok
részletben] és sokféleképpen [(polütropósz):
sokféleképpen, változatos, és különféle
módokon, vagy formában] szólott
[és beszélt] hajdan [a régi időben; (palai):
az ősi, a távoli múltban] az atyáknak [(patér): ősatya, ősszülőknek] a próféták által. Ez utolsó időkben [(eszkhatosz):
utolsó, legvégső korszakban] szólott nékünk a Fiában.
[Más fordítás: De most, ezekben a legutolsó
napokban a Fiában beszélt velünk]”
(Zsid. 1,1)
Bemerítő
János atyja – így prófétál, bizonyságot téve arról, hogy Isten az ősidőktől
fogva szólt, és szól az emberhez:
„Amint szólott [meghirdette;
kijelentette] az ő szent prófétáinak
szája [az Ő szentjei] által, kik
eleitől [ősidőktől; örökidőktől] fogva
voltak. Hogy a mi ellenségeinktől megszabadít [megment, biztonságba
helyez], és mindazoknak kezéből, akik
minket gyűlölnek (megvetnek, utálnak, zaklatnak, üldöznek). Hogy irgalmasságot cselekedjék a mi
atyáinkkal, és megemlékezzék az ő szent szövetségéről, [arról] Az esküvésről, amellyel megesküdt
Ábrahámnak, a mi (ős)atyánknak, hogy
ő megadja nékünk” (Luk. 1,70-73).
A prófétákról így
szól az Úr, amikor Mózes ellen lázadtak Áron és Mirjam, aki ezért leprás lett,
- kijelentve, hogy: „… Ha van az ÚRnak
prófétája köztetek, azzal látomásban ismertetem meg magam, vagy álomban
beszélek hozzá. De nem ilyen Mózes, a szolgám! Őrá az egész házam van bízva!
Szemtől szembe szólok (és beszélek) ővele,
és nyilvánvaló látásban, (világosan, nem rejtélyesen); nem homályos beszédek által, és az Úrnak hasonlatosságát (is
megpillanthatja, és) látja. Miért nem
féltetek (és hogy mertetek) hát
szólani az én szolgám ellen, Mózes ellen?” (4 Móz. 12,6-8).
A zsidók
elutasították az Úr Jézust, ezt mondva: „Mi
tudjuk, hogy Mózessel beszélt az Isten: erről pedig azt sem tudjuk, honnan
való” (Ján. 9,29).
Ezért így
figyelmeztet az apostol: „Vigyázzatok,
meg ne vessétek (és el ne utasítsátok) azt,
aki szól; mert ha azok meg nem menekültek, akik a földön szólót (és aki a
földön adott kijelentést) megvetették,
(és elutasították) sokkal kevésbé
(menekülünk meg) mi, ha elfordulunk
attól, aki a mennyekből vagyon (és a mennyből szól hozzánk)”
(Zsid. 12,25).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.