„Kezdetben [már]
vala az Ige és az Ige [logosz]
vala az Istennél, és Isten maga vala maga az Ige. Minden [a mindenség] Őáltala lett [teremtetett; rajta keresztül támadt; általa jött létre] és nála nélkül [Tőle
különválasztva] semmi sem
lett [teremtetett], ami lett [teremtetett; létrejött; s egyetlen létező
sem lett Őnélküle]” (Ján. 1,1-2)
És hogy
ki a Teremtő, arról így tesz bizonyságot a Szent Szellem: „Kezdetben teremté Isten az eget (mennyet) és a földet” (1 Móz. 1,1)
De ezt
csak: „Hit által értjük meg, hogy a világ Isten beszéde (réma: megnyilatkozása, kijelentése)
által teremtetett (a világokat Isten szava alkotta), hogy ami
látható, a láthatatlanból (nem a jelenségek világából) állott elő” (Zsid. 11,3)
Mert: „Az
Úr szavára lettek az egek, és szájának leheletére minden seregük (Az ÚR
igéje alkotta az eget, egész seregét szájának lehelete). Mert ő szólt és
meglett, ő parancsolt és előállott” (Zsolt.
33,6.9)
Ő lett
hústestté: „És az Ige (logosz)
(hús)testté lett és lakozék (sátorozott, letáborozott) mi közöttünk
(és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki
teljes vala kegyelemmel és igazsággal” (Ján.
1,14)
Pál
apostol bizonyságtétele: „Aki (Ő) képe a láthatatlan Istennek, minden
teremtménynek előtte született (az elsőszülött minden teremtmény közül). Mert
Őbenne teremtetett minden, ami van a mennyekben és a földön, láthatók és
láthatatlanok, akár királyi székek (trónusok), akár uraságok
(uralmak), akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő
reá nézve teremttettek. És Ő előbb volt mindennél, és minden Őbenne áll fenn” (Kol. 1,15-17)
„Mert Őbenne lakozik az
istenségnek egész teljessége testileg. Mert tetszett az egész Teljességnek,
hogy benne lakjék” (Kol. 2,9; 1,19)
Nehémiás megvallása a Teremtőről: „Te vagy egyedül az Úr! Te teremtetted (alkottad) az eget, az egeknek egeit és minden
seregüket, a földet és mindent, ami rajta van, a tengereket minden bennük
valókkal együtt; és te adsz életet mindnyájuknak, és az égnek serege előtted
borul le” (Nehem. 9,6)
Ézsaiáson keresztül szól az Úr: „Így szól az Úr (JHVH=Jehova), megváltód és alkotód, anyád
méhétől fogva (aki az anyaméhben formált). Én vagyok az Úr, aki mindent cselekszem (Én, az ÚR (JHVH=Jehova),
alkottam mindent). Aki az egeket egyedül
kifeszítem, és kiszélesítem a földet magamtól (egyedül feszítettem ki az
eget, magam tettem szilárddá a földet)” (Ésa. 44,24)
A feltámadott
dicsőség Urának kijelentése Önmagáról: „A Laodiceabeli gyülekezet angyalának
is írd meg: Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz bizonyság, az Isten teremtésének
kezdete (ktiszisz arkhé: a teremtett
világ eredete)” (Jel. 3,14)
És a hústestté lett
Ige válasza: „És (mert) senki sem ment fel a mennybe, hanemha
(csak) az, aki a mennyből szállott alá, az embernek Fia (az Emberfia.), aki
a mennyben van” (Ján. 3,13)
Az apostolon
keresztül folytatódik a kijelentés: „Az pedig, hogy fölment, mit jelentene
mást, mint hogy előbb le is szállott a föld alsóbb részeire? (vagyis erre a
földre). Aki leszállott vala, ugyanaz, aki fel is ment, feljebb minden
egeknél, hogy mindeneket (a mindenséget) betöltsön” (Eféz. 4,9-10)
János apostol megvallása: „Ami kezdettől
fogva vala, amit hallottunk, amit szemeinkkel láttunk, amit szemléltünk
(megfigyeltünk), és kezeinkkel (is) illettünk (megtapintottunk), az
életnek Igéjéről. És (mert) az élet megjelent és (mi pedig) láttuk
és tanúbizonyságot teszünk róla és (ezért) hirdetjük néktek (is) az
örök életet, amely (azelőtt) az Atyánál vala és (most pedig) megjelent
nékünk. Amit
(tehát) hallottunk és láttunk, (azt) hirdetjük néktek (is), hogy
néktek is közösségtek legyen velünk, és pedig a mi közösségünk az Atyával és az
ő Fiával, a Jézus Krisztussal” (1 Ján.
1,1-3)
János apostol
elragadtatásban így látta az Urat: „És látám, hogy az ég megnyílt, és ímé
vala egy fehér ló, és aki azon ül vala, hivatik vala Hívnek (Hűnek) és
Igaznak, és igazságosan ítél és hadakozik. És az ő szemei olyanok, mint a
tűzláng; és az ő fején sok korona; az ő neve fel vala írva, amit senki nem tud,
csak ő maga (és fején sokágú korona és rajta egy-egy név, amelyet senki sem
tud rajta kívül). És vérrel hintett (mártott) ruhába vala
öltöztetve és a neve Isten igéjének
neveztetik (Ez a név adatott neki: az Isten Igéje)” (Jel.
19,11-13)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.