2013. augusztus 12.

Gondolatok a pénzről és a bankárokról!

SZERETET ÖSVÉNYÉN - BÖJTE CSABA GONDOLATAI

Minap egy társasággal találkoztam, akik nagyon vehemensen szidták a bankár világot, mely ugye "nyakunkra hozta ezt a nagy gazdasági krízist"!!
Megkérdezték, hogy én mit is szólok ehhez a kérdéshez.
Egy darabig hümmögtem, de aztán időt kértem és megígértem, hogy majd hozzá
szólok ehhez a kérdéshez egy kis elmélkedés után.

Kezembe vettem a szentírást és arra próbáltam ráfigyelni, hogy a mi Urunk Jézus Krisztus mit tanít a pénzzel, a bankvilággal kapcsolatosan.

Néhány szentírási rész ötlött különösebben is a szemembe:

Jézus a talentumát elásó embernek azt mondja, hogy: „Te gonosz és lusta szolga! Ha tudtad, hogy aratok ott is ahová nem vetettem, és szüretelek onnan is ahová nem ültettem, ezüstjeimet a pénzváltóknak kellett volna adnod, hogy ha megjövök, kamatostul kapjam vissza! Vegyétek csak el tőle a talentumot és adjátok oda annak, akinek tíz talentuma van! Mert akinek van, annak még adnak, hogy bővelkedjék; és akinek nincs, attól még azt is elveszik, amije van!
Ezt a hasznavehetetlen szolgát pedig vessétek ki a külső sötétségre!  Ott sírás lesz és fogcsikorgatás!” Mt 25.

Ezek szerint a Mesternek nincs baja a bankárokkal, sem magával a pénzzel, sem az anyagi világgal. Végül is Isten teremtette az anyagi világot, még az aranyat is mely bolygónkon is megtalálható, bár tudjuk ugyancsak Jézus Krisztustól, hogy:
,,Bizony, nagyon nehéz az Isten országába jutni azoknak, akik a vagyonban bíznak! Könnyebb a tevének átmenni a tű fokán, mint a gazdagnak bemenni Isten országába." Mk 10,17-30

Jézus nem haragszik a pénzzel foglalkozó emberekre,  még azokat sem kerüli akik csalnak.
Betegnek kell az orvos!

Csodálatos a Zakeusos történet:  "Ezután Jerikóba ért (Jézus) és áthaladt rajta. Élt ott egy Zakeus nevű gazdag ember, aki fővámszedő volt. Szerette volna látni, hogy ki az a Jézus, de kistermetű lévén, nem láthatta a sokaságtól.
Ezért előre futott és felmászott egy vadfügefára, hogy lássa őt, mert arra kellett elmennie. Amikor Jézus odaért, felnézett, és így szólt hozzá: „Zakeus, szállj le hamar, mert ma a te házadban kell megszállnom." Ekkor sietve leszállt, és örömmel befogadta. Akik ezt látták, mindnyájan zúgolódtak, és így szóltak:
 „Bűnös embernél szállt meg." Zakeus pedig előállt, és ezt mondta az Úrnak:
„Uram, íme, vagyonom felét a szegényeknek adom, és ha valakitől valamit kizsaroltam, a négyszeresét adom vissza neki." Lk.19.1-8

Többször is elolvastam az egész részt, de Jézus nem kéri sehol ettől az embertől, hogy változtassa meg a munkahelyét, hagyjon fel a mesterségével.. Egyszerűen csak annyit mond Jézus a megtért vámosnak: "Boldogság költözött ma ebbe a házba!"

Jézus maga is elfogadta a pénzt, sőt az apostolok missziós csapatának még pénztárosa is volt: "Mivel Júdás kezelte a pénzt, némelyek azt gondolták, hogy Jézus megbízta: "Vedd meg, amire az ünnepen szükségünk lesz." Vagy, hogy adjon valamit a szegényeknek." Jn 13.

Krisztus nem azt akarja, hogy pusztítsuk el a bankárokat a bankjaikkal együtt, hanem azt szeretné, hogy ők is - akárcsak mindenki más -, az anyagi világot bátran használják, de ne legyenek annak rabjai. Isten nem azt akarja, hogy valakik ellen háborúzzunk, hanem csak azt, hogy a szeretet, a jóság útján járva szabadon kövessük Őt.  A pénz az csak eszköz, és ezt is akárcsak bármilyen más eszközt, lehet jóra is használni, de általa lehet hatalmas bukásba is sodródni.

Én azt tartom, hogy a pénz az ördög ganaja, és éppen ezért ha adnak nekem belőle arra is használom, amire való:  Szépen elterítem a "főldön", igen elterítem, hogy egy egy gyermek,  vagy életet szolgáló intézmény jobban fejlődjön, haladjon, bontakozzon ki.

Úgy gondolom,hogy akkor van baj ha elkezdjük gyűjtögetni, halmozni,  és az általa képviselt hatalommal megpróbálunk visszaélni.

Ha valaki a sílécen száguldva nagyot esik és összetöri magát, nem a sízéssel van baj, hanem azzal az emberrel, aki tudás, tapasztalat, óvatosság nélkül egy olyan sípályára merészkedett, hol magában és másokban kárt tett.

Fontosnak látom ezeket a gondolatokat megosztani, hogy ne nyissunk a gyűlöletnek, a haragnak egy új frontot, és hogy egyes bankárok nyilvánvaló bűne miatt ne ítéljük el a pénzvilág minden szereplőjét.


Testvéri szeretettel, Csaba testvér.


http://szeretet-osvenyen.blogspot.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.