2013. május 12.

Salamon Tornáca Misszió 2 rész


A Prófétai szolgálatnak a küldetése az, hogy a Prófétaság Szellemét felszabadítsa Isten népe között.  Ezért, amikor Isten küld egy „Józsefet” egy nemzet életében, vagy egy gyülekezetben, akkor azt elutasítva, magát Isten meglátogatását utasítják el.

Ma Magyarországon azt látjuk, hogy az egyházhoz és a gyülekezetekhez Isten már többször küldött Prófétai Szolgálatot (itt nem a prófétákról beszélek) de szellemben elutasították őket, mert nem azt szólták, amit hallani akartak. Azonban elvegetálhat így is egy nemzet, sok halott szellemű hivőkkel, lelki keresztényekkel, szellemi éhségben, a vallás bilincseivel is. Szolgálati ajándékok nélkül ott maradnak Kánaánban a keresztények, ami bár az ígéret földje, most mégis a halál és az éhség földje, mert nem hallgatnak a prófétai szóra és a Szent Szellem nincs köztük, nincs bennük a jelenlétével.

Ott, ahol együtt van az Atya Szelleme, Jézus Szelleme és a Szent Szellem, ott valódi az Eklézsia, ott nem egyházról beszél a Biblia. (Ap.csel 2:41 Csia szerint)
Péter megmagyarázta pünkösdkor mi történt köztük ott a felházban.
Ap.csel 2:33 Egyszerű f. „kiárasztotta” Csia szerint: „kiöntetett” Máshol:
„ Kitöltötte” a Szent Szellemet.

Nézzük meg röviden mit jelent ez a Gósen földje, amikor a Szent Szellem valóban jelen van a hivők életében. Az Egyszerű fordításból idézek, ezért nem nagyon kell semmit hozzáfűzni.

Róma 8:2-17
„Mert a Krisztus Jézusban az Élet Szellemének* törvénye felszabadított a bűn törvénye alól, amely a halálba vezet. 3Így oldotta meg Isten azt, amire a Mózesi Törvény* képtelen volt, mivel a régi emberi természet miatt nem volt rá ereje. Isten azonban saját Fiát küldte el hozzánk, hogy általa elbánjon a bűnnel. Igen, a Fiú (Jézus) ugyanolyan testben élt a földön, mint amilyenben most mi élünk. Isten ezt az emberi testet, Jézus testét használta fel arra, hogy általa elítélje a bűnt. 4Így érte el azt, hogy a Törvény jogos követeléseinek meg tudjunk felelni. Mi ugyanis nem a régi emberi természetünket követjük, hanem a Szent Szellem* szerint élünk. 5Akik régi emberi természetük szerint élnek, azok egyre csak arra
törekednek, amit ez a régi természet kíván. Akik azonban a Szent Szellem*
szerint élnek, azok arra törekednek, és azzal foglalkoznak, amit a Szent Szellem kíván. 6Régi emberi természetünk igyekezete végül is a halálhoz vezet. A Szent Szellem azonban mindig az életre és a békességre törekszik. 7Régi emberi természetünk törekvése tehát ellentétes Isten törekvésével, mivel nem akar, de nem is tud engedelmeskedni Isten törvényének. 8Ezért, akik a régi emberi természetük uralma alatt élnek, azok nem tetszenek Istennek. 9Ti azonban már nem a régi emberi természet irányítása alatt éltek, hanem a Szent Szellem* uralma alatt. De csak akkor, ha valóban bennetek él Isten Szelleme*, mert ha nem, akkor nem is tartoztok Krisztushoz. 10Ha viszont Krisztus valóban bennetek él, akkor a Szent Szellem életet ad nektek, mert Krisztus elfogadhatóvá tett benneteket Isten számára. Testetek ellenben mindig halott marad a bűn miatt. 11A Szent Szellem, aki feltámasztotta Jézust a halálból, bennetek lakik. Ezért az, aki Krisztust feltámasztotta a halálból, a ti halandó testeteket is meg fogja eleveníteni, a bennetek lakó Szent Szellem által. 12Így tehát, testvéreim, nem vagyunk a régi emberi természetünk uralma alatt. Nem kell, hogy annak a kívánságai szerint éljünk. 13Ha ugyanis a régi emberi természet szerint éltek, meg fogtok halni. Ha viszont a Szent Szellem* segítségével abbahagyjátok a rossz dolgokat, akkor fogtok igazán élni. 14Mert azok az Isten fiai, akiket Isten Szelleme* irányít. 15Hiszen a Szent Szellem*, akit befogadtatok, nem tesz újra rabszolgává, hogy féljetek. Ellenkezőleg! A Szent Szellem Isten fiaivá tesz bennünket, és az ő segítségével így kiálthatunk Istenhez: „Abba!”* 16Maga a Szent Szellem a mi szellemünkkel együtt megerősíti, hogy Isten gyermekei vagyunk. 17Ha viszont gyermekek, akkor örökösök is. Valóban, mi Krisztussal együtt kapunk örökséget Istentől! De csak akkor, ha együtt is szenvedünk Krisztussal. Akkor pedig vele együtt veszünk részt a dicsőségben is.”

Az újjászületés csodája, hogyha megtörtént az életünkben, akkor számunkra ezek az igék nemcsak betű, hanem valóság. Azonban, hogyha elmondtuk a megtérő imát és csatlakoztunk egy gyülekezethez, újjászületés nélkül, akkor nem működő valóság a számunkra. Olyan sok keresztény van megtérve újjászületés nélkül! Ez megnyilvánul a beszédükben, látható az imáikban, az életükben, a szokásaikban, életvitelükben, az érdeklődési körükben, a hobbijaikban stb. Most olvastam egy gyülekezet honlapján, hogy a „gyülekezet egy olyan hely, ahol az emberek újjá tudnak születni.” Hol mondja az ige ezt a fars dolgot? A Szent Szellem ott van, ahol Őt behívják, és Ő az, aki az újjászületést elvégzi, de ennek az újjászületésnek egyáltalán nem feltétele a gyülekezetbe járás. Sok gyülekezet akarja ma a Szent Szellemet helyettesíteni, és sok pásztor, vagy lelkész is gyakran ezt teszi. Ami a legszomorúbb az, hogy el vannak hitetve a tagok, hogy örök életük van, minden heppi, Isten szeret, megbocsátott testvérem, csak mert elmondták a megtérők imáját és csatlakoztak egy vallási szervezethez, intézményrendszerhez, vallási „vállalathoz”, miközben haragtartóak, megbocsátani nem tudók, és tele vannak óemberi bűnökkel.

Ma ezidáig ez az elfogadott „kereszténység” Magyarországon. Azokra pedig úgy néznek, mint a csodabogarakra, akik újjászülettek, él a szellemük, a Szent Szellem vezeti őket, és nem kérnek az Ún. „Kánaáni” életükből és a vallási rendszerükből, nem kérnek a „kánaáni” tanításaikból, teológiájukból.

A Szent Szellem nélküli élet a bűnös emberi természet által van vezetve, ezért, hogyha évek óta küzdesz a rossz szokásaiddal, a szenvedélyeiddel, az indulataiddal vagy esetleg a titkos bűnökkel, a falánksággal, a tv. függőséggel miközben gyülekezetbe jársz, akkor bizonyosan újjá kell születned, hogy a Szent Szellem valóban el tudja végezni benned az Ő felszabadító munkáját, hogy az Ő uralma alatt éljél, mert akkor nem kell küszködnöd tovább a régi természettel.
De nézzük tovább, hogy mit végez el még a Szent Szellem egy hivő életében, illetve mit végezne el az újjászületés után.

Galata 5:22
„A Szent Szellem* pedig ezeket teremti meg bennünk: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, 23szelídség és önuralom.”

Öröm, akkor, amikor a látható körülmény alapján nincs is rá ok.
Békesség akkor, amikor feszült emberek, terhelt emberek vesznek körül, vagy krízis helyzetben vagyunk.
Türelem után adja a Szent Szellem a hosszútűrést, bár ezeket úgy munkálja ki bennünk, hogy belemárt helyzetekbe, amikor gyakorolnunk kell ezt a tulajdonságot, és mindaddig ott is tart bennünket, amíg ezek a gyümölcsök meg nem teremnek bennünk. Azonban újjászületés nélkül soha nem tudjuk kierőltetni magunkból ezeket a gyümölcsöket.
Szelídséget ad akkor, amikor forr a levegő, vagy amikor vádolnak, kárhoztatnak.
A vallásos lelki tipusú keresztények a szent Szellem munkáját önmaguk próbálják helyettesíteni, ezért varázslás alatt élnek, elhitetik magukkal, hogy ez a Szent Szellem munkája az életükben. Az önkontroll, az önfegyelem és képmutatás nem a Szent Szellem munkája. Van egyfajta önuralom, amit gyakorolnunk kell. De azt látom, hogy a keresztények sokasága hétköznapjainkban annyira testiek, és gyakran annyira elvilágiasodtak, szinte azonosulnak a világgal, miközben sokan vasárnap felveszik a vallásos maszkot,
még a beszédük is átváltozik vallásos, nyájasan érzelgős beszédre – de ez Jézabel szellemének a munkája és nem a mennyből jövő Prófétikus Szent Szellemé.

A Szent Szellem legnagyobb munkája egy ember életében az újjászületés csodája, majd pedig az, amikor megszabadít a régi, emberi természettől, de ezt a vallásos ember nem ismeri. Szólhat valaki nyelveken úgy, hogy a Prófétikus Szent Szellem hangját nem ismeri. Szólhat valaki nyelveken úgy, hogy közben nem ismeri a Szent Szellem közösségét. Szólhat valaki nyelveken, miközben nem ismeri a Szent Szellem erejét, (Efézus 3:20) nem ismeri a Szent Szellem dünamiszát, nem ismeri a Szent Szellem átformáló erejét. A vallásos szellem és a kontroll szelleme amilyen mértékben érvényesülni tud egy hivő életében, a
Szent Szellem és annak munkája, olyan mértékben van háttérbe szorítva.
Van még egy fontos dolog, amit a Szent Szellem elvégez az újjászületett hivő életében, ez pedig a megszentelődés.

II. Thess. 2:13 (Egyszerű f.)
„Igen, ezt a Szent Szellem* által éritek el, aki szentté* tesz benneteket, és az igazságban való hit által.”

I.Péter 1:2
„2Az Atya-Isten réges-régen elhatározta, hogy kiválaszt, és szent* népévé tesz benneteket a Szent Szellem* által. Isten arra választott ki benneteket, hogy engedelmeskedjetek neki, és hogy megtisztítson titeket a Jézus Krisztus vére (halála) által.” A szentség: a közönségestől, a tisztátalantól való elkülönülés. A szentség nemcsak a gonosz hiányát jelenti, nem azt jelenti, hogy erkölcsös életet élünk, rendes emberek vagyunk. A szentség egészen mélyről, belülről fakad, a szellemünkben kell kezdődnie, aztán át kell járnia a gondolkodásunkat, megváltoztatva azt, majd az egész személyiségünkre hatással kell lennie, és a külső megjelenésünkre is. A szentség a világtól való elkülönülést jelenti, amelynek meg kell látszania az életünkben kívül is és belül is. A szentséget a Szent Szellem átformáló munkája nélkül nem lehet kierőltetni. Az egyházak íratlan szabályainak betartása még nem szentség.

A Szent Szellem a szentség Szellemével ajándékoz meg bennünket, amely megváltoztatja az értékrendünket, az életstílusunkat, a beszédünket vagy a beszédmodorunkat is akár. A Szentség Szelleme szellemi tisztaságot eredményez, ami aztán kihatással lesz a hivők életmódjára is. Abban lesz
látható, hogy a házunk is rendezett, tisztaság szeretők leszünk, nem rendetlenség és szétdobálás jellemzi az otthonainkat, nem hanyagság, hanyag öltözködés, vagy parázna öltözködés, parázna beszédek jellemzik a szenteket. Ez a külsőt lehet elvárásból is, valakinek valómegfelelésből is képviselni, de akkor törvény alatt járunk még, és látok olyan hivőket, akik valójában belülről még nem szentelődtek meg, de csatlakoztak egy gyülekezethez és ezzel együtt felvesznek egy vallásos életvitelt is, ami nem mindig a Szent Szellem munkája.


A facebookon lehet igazán látni a szentség mértékét, az embereket mi érdekli, mivel foglalkoznak, milyen az értékrendjük, azonban a szentség hőfoka alapvetően az otthonok zárt ajtói mögött mérhetőek igazán, amikor nem látja senki.

A Szent Szellem jellemvonásai, Isten szentsége és személyisége formálódik és ábrázolódik ki rajtunk keresztül, napról – napra növekedhetünk a szentségben, hogyha folyamatosan közösségünk van a Szent Szellemmel, és valóban nálunk lakik.

A Szent Szellem nem befolyásolható, nem ingatag, nem részrehajló, nem személyválogató, nem hangoskodó, nem csapkodó, nem indulatos, nem kihívó, nem szétszórt, nem aluszékony és lusta, nem közönséges, nem beszél kétértelműen, nem célozgat, nem lekezelő, nem törtető, nem magamutogató,
nem hiú, nem nyers modorú, és nem az ember énjét táplálja, nem karrierista, és nem háborog, nem morgolódik, nem ideges és nem engesztelhetetlen, nem vádaskodó, és nem hivalkodó.

Ellenben józan, Isten igazságát szerető, kegyelmes, irgalmas, szelíd, megbocsátó, szerető, alázatos, csendes, de mégis erő van benne, és dinamika, soha nem késik el sehonnan, megszomorítható, de akkor is Vigasztaló, és megbocsátó, szabadságot szerető és adakozó, állhatatos, hosszútűrő,
békességszerető, szilárd, rendszerető, pontos és jó az időbeosztása.

A Szent Szellemet Isten küldte a számunkra, hogy Ő legyen a mi Vigasztalónk, Pártfogónk, Vezetőnk Tanácsadónk, mi pedig nem értékeljük, és gyakran nem tartunk igényt a szolgálatára.

Szent Szellem vágyva – vágyik arra, hogy megismertesse magát velünk, hogy kijelentse nekünk Jézust, hogy kijelentést adjon a menyből. Ő azt akarja, hogy a saját szellemi szemeinkkel lássuk Őt, halljuk Őt, mert Ő a mi ellátásunk forrása.

Ő volt ott Izrael népe életében már a kezdetektől, Ő hívta létre ezt a népet, csakúgy, ahogyan ma az Eklézsiát is csak Ő tudja létrehívni, azt emberi erővel nem lehet. Amikor emberi értelem és akarat által jön létre egy gyülekezet, az minden esetben vallásos közösség marad csupán.

Szent Szellem ereje volt az, aki mannát adott Izraelnek, mennyei ellátást, Ő látta el hússal is a népet a pusztában, hogy jóllakjanak. Ezt teszi ma is szellemileg és fizikailag is, Ő táplálja és ellátja Isten népét, az újjászületetteket.

Ezt tette József is, aki a Szent Szellem előképe volt, és így cselekszik ma is a Szent Szellem:

Zsolt.78:29
„Ettek, jóllaktak, amit csak kívántak megadta nekik.”

Ő volt az, aki nappal felhő gyanánt, éjszaka pedig tűz fényével vezette Izrael népét. Ma is Ő akarja vezetni a hivők életét éjjel is és nappal is. Másfajta vezetése van nappal, és más módon vezet éjjel, de mindkettő nagyon izgalmas.

Amióta a Szent Szellem vezetése az életünkön van, azóta az álmaink megváltoztak és gyakorivá váltak. Isten éjszaka gyakran a tudatot kizárva a jobb agyféltekénkben álmokat ad, amelyek útmutatásul szolgálhatnak a számunkra. Persze lehetnek lelki álmok is, nem minden álom van Istentől.

Jákób családi gyülekezetében Józseftől jöttek az Isten szerinti álmok, mert abban a gyülekezetben ő volt a próféta.

Fontos, hogy az álmok értelmezése is a Szent Szellemtől legyenek, különben félrevezethetnek és nem az áldásunkra lesz akkor. A Szent Szellemtől jövő álmokról még annyit, hogy vannak olyanok, amelyek az elkövetkezendő napra, napokra, helyzetekre szólnak, és vannak olyanok, amelyek a jövőre vonatkoznak. József álmai a távoli jövőről szóltak és egy pozitív jövőképet festettek le előtte. Azonban az a tapasztalatunk és az ige is azt igazolja, hogy minél magasabb szintű a küldetés, az elhívás, minél nagyobb volumenű ez az álom, annak annál nagyobb a próbája. Gyakran megpróbáltatnak az álmaink, a
hit harcait meg kell vívnunk, és hogyha Istentől volt, akkor meg fognak valósulni, csak nem szabad lemondani róluk, hanem forgassuk a szívünkbe őket és figyeljünk arra, mikor kezdi el Isten kibontani, hogy együtt tudjunk Vele munkálkodni és együtt tudjunk mozdulni Vele. Különösen a nagyobb volumenű álmokat Isten megerősíti igével és közben, amikor kezdenek homályosodni, akkor gyakran ad újabb és újabb megerősítő igéket, amely megszilárdítja a hitünket és egy meggyőző erőt szabadít fel bennünk. Egy idő után azt az álmot már a magunkénak érezzük, teljesen lényünkké válik, és szinte megszüljük a
Szent Szellemmel annak a valóságát itt a földön.

Azonban voltak olyan álmaink is, amelyek már másnap vagy harmadnap megvalósultak, szószerint. Vannak olyan álmok, amelyek jelképesek és nem szószerint, fizikailag fognak megtörténni, hanem értelmeznünk kell a Szent Szellem segítségével az ige fényében. A férjem különös érzékenységet kapott az Istentől jövő álmok értelmezésére.

Más álmok figyelmeztető jellegűek, Isten nem azért mutatja meg azt, hogy el fogsz esni, mert ez az Ő akarata, hanem azért, hogy azt meg tudjuk előzni, vagy meg tudjuk hiusítani. Szóval van, amikor imádkoznunk kell azt, hogy hiúsuljon meg az álomban megtörtént esemény.

Van, amikor mások is benne vannak az álomban, ám azt nem kell feltétlenül nekik elmondani, főleg, hogyha az álomban Isten nekünk szól, vagy rólunk szól. Ezzel lehet, hogy egy időpontot, egy helyzetet vagy eseményt akar a Szent Szellem megmutatni.

Van, amikor le kell írni az álmot, mert érezhetően Istentől van, és nehogy a feledés homályába vesszen, főleg, amikor nem kapunk rá azonnal magyarázatot, lehet, hogy majd később egyszercsak, mint egy villámcsapás jön az értelmezés.

Máskor pedig fokozatosan bontja ki a Szent Szellem embereken, helyzeteken, eseményeken keresztül.

Megint máskor pedig magyarázat nélkül egyszercsak megtörténik és megérted, hogy, ja hiszen én ezt megálmodtam. A szellemi emberek sokszor kapnak álmokat, de az utolsó idők jeleiként is említi az ige, hogy a Szent Szellem kitöltetésének következményei lesznek az álmok, látások, látomások. (Jóel3:1)

Az újjászületett hivők családjában a gyerekeken keresztül is ad az Úr álmokat, amelyek megerősítenek bennünket egy döntéshelyzetben és amelyek nagyon konkrétak is lehetnek.

Az álmok azonban több forrásból származhatnak és az egyik legfontosabb dolog az, hogy megállapítsuk, milyen forrásból jött:

- jöhet sátán támadásaként félrevezetés céljából, amikor a hivő azt hiszi, hogy Istentől jött.

- máskor pedig a sátán éjszaka adhat parázna álmokat is, amelyek gyötörhetik
az illetőt, aztán pedig kárhoztatja vele a sátán

- jöhet álom a saját lelkünkből is, amikor a lelkünk kívánságait ábrázolja az
álom, így a saját elképzeléseink szerint alakul minden, máskor a hétköznapok
terheit tükrözi vissza és a lélek fogságát, terheit is mutathatja

- a Szent Szellemtől jövő álom mindig világos, csak sokszor nem értelemből
kell értelmezni, hanem szellemből, a vallásos szellem akadályozza az értelmezést.

www.judaoroszlanja.gportal.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.