2013. május 18.

Kenneth E. Hagin: Mit tegyél a szeretteid üdvösségéért 2. rész


Ne nyaggasd őket!

Ha zaklatod a rokonaidat, nem szeretnek majd veled lenni. Mielőtt újjászülettem és elkezdtem volna prédikálni, soha nem imádkoztunk az asztalnál, de később mindig megkértek, hogy mondjak áldást. Ezen kívül soha semmi mást nem mondtam nekik. Az évek során azonban mégis mindegyikük üdvösségre jutott!

Megfigyeltem, hogy a két leggyakrabban elkövetett hiba, amikor az emberek a
családjukkal foglalkoznak:

• Szuperszellemiek próbálnak lenni
• Túlzásba viszik a bizonyságtevést.

Igen, a Biblia tanítja a bizonyságtételt, de emlékezzünk csak a régi közmondásra: Többet ér a tett, mint a szó. (Angolban: A tett hangosabban beszél, mint a szó.) Ez azt jelenti, hogy amit teszel, az olyan hangosan szól, hogy az emberek gyakran nem is tudják meghallani, amit mondasz. Ez különösen igaz akkor, ha nincs összhangban az, amit cselekszel, és az, amit
mondasz. Más szavakkal: azoknak, akik sokat beszélnek, lehet, hogy nincs elég
„megcselekedésük”, amik alátámasztanák a tanúságtételüket.

Egyszerűen hagytam, hogy az életem legyen bizonyságul a rokonaim előtt, és láttak valamit az életemben, amit ők is meg akartak kapni. Azt hiszem, ez a legnagyobb bizonyság. Az életed hatással tud lenni a házastársadra, a gyermekeidre és az összes többi rokonodra.

Amellett, hogy nem tettem bizonyságot a családomnak, imádkoztam értük az évek során. Kifejezetten az egyik rokonomért imádkoztam, amikor nagyon nehéz megpróbáltatásokon ment keresztül a családjában.

Egy nap, amikor éppen a szülővárosomban voltam egy elintéznivaló miatt, láttam egy ismerős alakot az utcán sétálni. Ennek az embernek a járása arra a bizonyos rokonomra emlékeztetett. Amikor azonban félrehúztam az autóval a férfi mellé, úgy láttam, mégsem ő az, és tovább hajtottam.

Néhány háztömbnyire egyszer csak belém nyilallt, hogy édesanyám azt mondta, hogy ez az illető rokon nagyon sokat fogyott, meg sem ismerném. És nem ismertem meg, olyan elgyötört volt. Gyorsan így szóltam hangosan: „Drága Istenem, mentsd meg őt (mondtam a nevét)!”

Egy hang a hátsó ülésről így felelt: „Nos, éppen ezt próbálom tenni.” Olyan tisztán hallottam, hogy körülnéztem, hogy nem bújt-e el ott hátul valaki. Aztán hirtelen megértettem valamit: az időmet pazaroltam azzal, hogy így imádkoztam ennek az embernek az üdvösségért, mert Isten egész életében ezen munkálkodott.

Imádkozz a(z arató) munkásokért

Egy Ige jutott az eszembe. Jézus azt mondta a Máté 9:38-ban, hogy „Kérjétek azért az aratásnak Urát, hogy küldjön munkásokat az Ő aratásába.”

Lehúztam az út szélére és leállítottam az autót. Lehajtottam a fejem, és így
imádkoztam: „Drága Uram, tudom, hogy nem sokat érne, ha odamennék és beszélnék ezzel az emberrel, mert tudom, hogy nem hallgatna rám. De biztosan van valaki, akire hallgat. Én nem tudom, ki ez a személy, de Te igen. Küldj az útjába valakit, hogy bizonyságot tegyen neki!”

Nem működött az, hogy tizenöt évig imádkoztam így: „Istenem, mentsd meg XY-t!” Egyszer kértem imádságban azt, hogy küldjön az Úr egy munkást az ő útjába, és két héten belül találkozott valakivel, aki imádkozott vele és hatással volt rá. Édesanyám elmondta, hogy vett egy Bibliát és elkezdett gyülekezetbe járni.

Miután átéltem ezt a nem mindennapi megtapasztalást, elkezdtem az Igét
tanulmányozni. Azokban a gyülekezeti körökben, ahova abban az időben tartoztam, mindig így imádkoztunk: „Istenem, mentsd meg az elveszetteket! Istenem, mentsd meg azelveszetteket! Istenem, mentsd meg az elveszetteket!” Azonban sehol nem találtam a Bibliában olyat, hogy „Imádkozz, hogy Isten megmentse, üdvözítse az elveszetteket!”

Ehelyett azt találtam, hogy Jézus ezt mondta: „Kérjétek azért az aratásnak Urát, hogy küldjön munkásokat az Ő aratásába.” Az aratnivaló már csak arra vár, hogy learassák! Egyszerűen csak munkásokra van szükség, hogy arassanak.

Van valaki, aki tud beszélni a rokonaiddal akkor is, ha te nem tudsz. Meg kell ezt értened.

Az imádság szerepe

Azonban abban hinni, hogy egy aratómunkás találkozik a te elveszett rokonoddal - ez nem az egyetlen módja, hogy üdvösségük legyen. A szellemedre kell figyelned, hogy útmutatást kapj arra nézve, hogy hogyan érheted el az illetőt. Valami működni fog. Az egyik dolog, amit tehetsz, hogy közbenjársz érte.

Gyakran előfordul, hogy amikor az elveszett rokonainkért imádkozunk, sírunk vagy nyelveken, Szellemben imádkozunk. Többé-kevésbé megpróbáljuk mi magunk véghezvinni testből. Megpróbáljuk rávenni Istent, hogy tegyen valamit, megpróbáljuk kierőltetni, hogy történjen valami.

Valójában azt kell tennünk, hogy tanulmányozzuk az Igét, Isten Szellemére
támaszkodunk és megbízunk Benne, hogy a szeretteink megismerik az üdvösséget. Az Igét kell az első helyre tennünk. Semmilyen imaélet nem lesz sikeres, ha nem Isten Igéjén alapul.

Vedd észre, hogy lehet, hogy rajtad múlik, hogy megkapod-e a választ! Gyorsabban tud jönni a megnyilvánulás, ha Isten Igéje mélyen gyökeret vert benned. A Biblia azt mondja, hogy „a hit hallásból van, a hallás pedig Isten Igéje által.” (Róma 10:17) Más szavakkal: erősebb a hited, ha sok van benned az Igéből.

Ez az oka annak, hogy napokig nem imádkozok dolgokkal kapcsolatban, amíg nem tanulmányozom át alaposan, mit mond az Ige abban a témában. (A vészhelyzetek mások.) Ha az adott helyzet évek óta fennáll és nem változott, akkor néhány nap múlva még mindig ugyanúgy lesz, és van időd tanulmányozni, hogy mit mond róla az Ige. Csak járd körül a dolgot! Elmélkedj rajta!

Néha napokra elmentem, hogy egyetlen dolgon elmélkedjek. Három-négy nap múlva úgy vettem észre, hogy olyan erős a hitem, hogy akkor sem tudnék kételkedni, ha akarnék; az Ige belém épített valamit.

Jézus azt mondta a János 15:7-ben: „Ha énbennem maradtok, és az én beszédeim bennetek maradnak, kérjetek, amit csak akartok, és meglesz az néktek.” Látod, csak azután vagy képes hatásosan imádkozni, miután Isten Igéje benned él.

Mivel Isten Szelleme tudja – nem mi -, kit lehet megérinteni, lehet, hogy arra vezet téged, hogy olyan emberért járj közben, akit alig ismersz, ahelyett, hogy a családtagjaidért vagy barátaidért imádkoznál. Ha ilyen módon imádkozol, egy bizonyos idő elteltével észre fogod venni, hogy az imádság terhe felemelkedik és a könnyedség szelleme száll rád. Néha az emberek elkezdenek nevetni. Nagyon gyakran előfordult, hogy Szellemben nevettem vagy énekeltem. Miért? Amikor a teher felemelkedik, az azt jelenti, hogy a válasz biztosított, annak
ellenére, hogy még nem látszik.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.