Írta: Váradi Attila, misszionárius
Egy barátommal egyszer beszélgettem, aki azt mondta, ez a
Biblia egy veszélyes könyv. Először nem tudtam, mire gondol, aztán kifejtette,
hogy a vallásokra nézve veszélyes, mert mindenféle ott begyöpösödött
szabályokkal kikezd.
Ma hajnalban ismét sikerült olyat találnom, ami alapjaiban
rázza meg az emberek "kereszténység"-képét. A legtöbben ugyanis azt
hisszük, a Biblia arról tanít, hogy jónak kell lennünk és nem rossznak. Nos, ez
egy nagy tévedés! Ezért adtam ezt a címet Ganxsta Zolee után szabadon...
János azért írta meg evangéliumát, hogy segítsen minket
hinnünk Jézusban és így örök életet kapjunk. Szándékosan olyan sztorikat
jegyzett le, amik kifejezetten az üdvösségünk szempontjából fontosak.
Evangéliumában nem azon van a hangsúly, hogy légy jó. Viszont van valami, amin
annál inkább! Amiről egész végig beszél Jézus és János. A 6. és 7. fejezet
lényegében Jézus tanításának összefoglalása. Nem, ez nem a hegyi beszéd, nem a
miatyánk, sem a tízparancsolat! A kereszténység nem a hegyi beszédről szól, sem
a miatyánkról, sem a tízparancsolatról! Hanem miről szól? Nos, biztos nem
ezekről, mert Jézust e mostani beszéde után meg akarták ölni! A hegyi
beszédért, tízparancsolatért és a miatyánkért még egy vallásost sem láttam
tiltakozni! Menj be egy templomba, ez a kedvenc témájuk: hogyan legyél jó,
erkölcsös és kegyes! Ellenben Jézus ezt mondta saját testvéreinek, akik celebbé
akarták tenni őt: "Titeket nem gyűlölhet a világ, engem azonban gyűlöl,
mert én arról tanúskodom, hogy cselekedetei gonoszak!"
1 Nos, ma reggel engem ez ihletett meg. Hogy Jézus szerint a
világ cselekedetei gonoszak. Csakhogy, mi a szövegkörnyezet? Jézus jó
emberekkel beszélt. Erkölcsös, értelmiségi, vallásos zsidókkal. Nem körözött
bűnözőkkel! A szövegösszefüggésből kiderül ugyanis, hogy mik Isten szemében a
rossz cselekedetek! Ugyanis ami az emberek előtt magasztos, Isten előtt
utálatos.
2 Jézus ugyanis tett
egy csodát, és 5.000 férfit lakatott jól családjaival együtt néhány darab
kenyérből. Erre mindenki királlyá akarta őt tenni, mert mekkora jó fej ez a
Jézus, soha semmi bajunk nem lesz mellette. Ő meg lerázta őket és azt mondta,
ne veszendő kenyérért fáradozzatok, hanem az örök élet kenyeréért.
3 Erre a vallásosabbja megkérdezte: jó, de akkor "mit
csináljunk, hogy Isten dolgait cselekedjük?" Jézus így felelt: "Az az
Isten dolga, hogy higgyetek abban, akit Ő elküldött!"
4 Éles a kontraszt! Az ember mindig tenni akar Istenért,
Isten meg azon fáradozik, hogy: "ne, ne tegyél Értem semmit, hanem higgy
már végre abban, akit Én elküldtem!"
Ezután egy vita alakul ki Jézus és a vallásos jó erkölcsös
emberek között. Jézus próbálja meggyőzni őket, hogy Ő a mennyei kenyér, és ha
úgy éhezzük Őt, mint a sivatagi vándor a mannát, akkor örök életünk lesz. Sőt,
egyenest azt mondta Jézus: "Aki nem eszi az én testemet és nem issza
véremet, élet sincs abban. Aki viszont eszi és issza, örök élete van és én
feltámasztom az utolsó napon!"
5 Jézus itt arra utalt, hogy aki úgy függ Jézus
keresztáldozatától (megtört testétől és kifolyt vérétől) egész életében, mint
ahogy az ember függ az ételtől és italtól: annak van örök élete. A zsidók erre
meg kiakadtak, zúgolódtak és meg akarták ölni. Azt mondták: "kemény beszéd
ez, ki hallgathatja?"
6 Tegnap és ma
elgondolkoztam ezen. A kereszténység Jézus szerint nem arról szól, hogy milyen
jók és erkölcsösek vagyunk. Hanem arról, mennyire rászorulunk arra, amit Jézus
tett értünk a kereszten. Pont az ellenkezője! Jézus nekik mondta: "senki sem
jöhet hozzám, ha az Atya nem vonzza" és: "akit az Atya vonz, mind
énhozzám jön."
7 Nem egy felekezethez, hogy feliratkozzon tagnak! Hanem
Jézushoz!
Voltam már olyan gyülekezeti alkalmon, ahol megtanítanak
minket, keresztényként hogy kell jó döntéseket hoznunk, stb, csak épp Jézusról
nem beszéltek, hogy mit tett értünk a kereszten. Jó, de honnan tudhatom, hogy
az Atya vonz engem és nem egy program, szabály, felekezet? Onnan, hogy éhezed
és szomjazod Jézus testét és vérét! Hogy Jézus kereszthalála megelégít és
felszabadít téged mindenféle görcsöléstől. Amikor Jézusban a jó, erkölcsös és
vallásos zsidók megbotránkoztak, Péter így szólt hozzá: "Uram, hová
mehetnénk, hiszen örök élet beszéde van nálad!"
8 Az Atya kiválasztotta Pétert, a lúzert, a vesztest, a
bűzlő halászembert, aki sose fogott egy normális tele hajónyi halat. Péter
mindig akkor lett sikeres, amikor Jézus kegyelme segített rajta. Ez a Péter
mondta: "Jézus, nélküled nem tudok élni." A többi jó, erkölcsös és
vallásos zsidó meg azt mondta: "Na ne hülyéskedj, ettől a zsidó ácstól,
József fiától függne örök életem, mikor én is tudok jó lenni!?"
9 Kedves Olvasóm,
kihívás elé állítalak. Egy olyan kihívás elé, ami ha nem zaklat fel téged
annyira, hogy megölj engem, akkor nem azt hirdetem, amit Jézus hirdetett. Mert
ha számodra a kereszténység nem azt jelenti, hogy teljesen ki vagy szolgáltatva
Jézusnak, hogy semmit nem tehetsz magadért, hanem arról, hogy hogyan lehetnél
jobb ember, akkor van egy kemény beszédem a számodra: térj meg a halott
vallásodból, erkölcsödből, jó cselekedeteidből! Isten szemében utálatos, amit
csinálsz! Lehet, hogy az embereknek tetszik, de Isten gyűlöli ezt! Ha nem eszed
Jézus testét és nem iszod a vérét, ha nem egyedül az Ő kereszthalálától teszed
függővé életedet, akkor semmi közöd Jézushoz, mert nem hagyod, hogy a Király
szolgamód megmossa a lábad! Nem hagyod, hogy a Szent a te bűnöddé váljon
(hiszen nincs is akkora bűnöd, hogy teljesen rá legyél utalva, hogy Ő hordozza
el). Akkor csak egy vagy azok közül, akik "veszendő kenyérért
fáradoznak", akiknek Jézus csak azért kell, hogy jobbá tegye életüket, s
nem azért, mert eleve totálisan el vagy veszve és nélküle halott vagy.
De ha úgy olvasod, hogy "igen, Jézus, nélküled halott
lennék, semmi esélyem nem lenne se Isten előtt, se az életben", akkor,
barátom, te az az ember vagy, aki megértetted már, mit jelent enni Jézus testét
és inni az Ő vérét. Akkor te már az újszövetség részese vagy. Mert "ez az újszövetség
az én véremben."
10 Nem a tízparancsolatban, nem a miatyánkban, sem a hegyi
beszédben, vagy a bemerítkezésben, egyháztagságban, hanem Jézus vérében. Erről
emlékezünk, Jézus halálát hirdetjük, amíg eljön. Ne feledd: az ember első bűne,
hogy azt hiszi, tudja, mi a jó és mi a rossz cselekedet.
Jézust azért gyűlölték, mert kijelentette, hogy legjobb
cselekedeteik is gonoszak, mert nem akarnak enni az élet fájáról, ami Isten szemében
az egyedül elfogadható jó.
És megint csak vannak felekezetek, ahol úgy vélik, Jézus
testét szó szerint kell enni és vérét inni, és ezért egy pap állítólag az ostyát
Jézus testévé transzszubsztanciálja. – Egészségedre! –
De, bizony mondom néktek, a testi erőlködéseitek nem
használnak semmit! Jézus beszéde és Szelleme az, ami életet ad!
11 Ha tudod, hogy teljesen Jézus testétől és vérétől függsz,
nyugodt lesz az életed!
1 János 7:7 • 2 Lukács 16:15 • 3 János 6:27 • 4 János 6:29 •
5 János 6:53-59 • 6 János 6:60 • 7 János 6:37 és 44 • 8 János 6:67 • 9 Lásd:
János 6:42 • 10 Lukács 22:20 • 11 János 6:63
Ez az írás tévedéseket is tartalmaz.
VálaszTörlésÚgy tesz, mintha Jézus testének és vérének vétele ellentétben állna az erkölcsösséggel, hovatovább mint a keleti okkult filozófákban, ahol a világos jó és a sötét gonosz egymással egyenrangúak, és ugyanannak a teljességnek az egyenrangú részei (yin-yang)! Ez meglehetősen távol áll a kereszténységtől, és Jézus tanításának teljes félreértésére vall!
Ő nem az erkölcsös cselekedeteket kárhoztatja hanem azt ha nincs a cselekedet mögött szeretet!
A szeretetről, az igazságról, az engedelmességről több helyen is beszél Jézus, és kifejti.
Egy kicsit válogatós is a cikkíró, van, amit mellőz Jézus tanításából (látványosan a Hegyi Beszédet), van amit jelképesnek hajlandó csak elfogadni (Jézus testének és vérének vétele, lábmosás) és van amit szó szerint ért mint pl. hogy a világ cselekedetei gonoszak. Nem gondolhatja ugyanis senki komolyan azt hogy Jézus szerint mindenki gonoszat tett ezen a világon Őelőtte!
Itt a helyes istenismeret nélküli világról van szó - l. pl. Jézus beszélgetése a szamariai asszonnyal - aminek része ezen cikk néhány állítása is.
REmélem nem veszed soraimat kötözködésnek.
A vitatkozás viszont lehet építő, ha az igazságra irányul.
Üdvözlettel Kelemen