2012. október 29.

AMIKOR GYŰLÖLÖK


1 Gyermekeim, ezt azért írom nektek, hogy ne vétkezzetek; ha pedig vétkezik valaki, van pártfogónk az Atyánál: az igaz Jézus Krisztus, 2 mert ő engesztelő áldozat a mi bűneinkért; de nemcsak a mienkért, hanem az egész világ bűnéért is. 3 És abból tudjuk meg, hogy ismerjük őt, ha megtartjuk az ő parancsolatait. 4 Aki azt mondja: ismerem őt, de nem tartja meg parancsolatait, az hazug, és abban nincs meg az igazság, 5 aki pedig megtartja az ő igéjét, abban igazán teljessé lett az Isten szeretete. Ebből tudjuk meg, hogy őbenne vagyunk. 6 Aki azt mondja, hogy őbenne van, annak magának is úgy kell élnie, ahogyan ő élt.
7 Szeretteim, nem új parancsolatot írok nektek, hanem egy régi parancsolatot, amely kezdettől fogva megvan nálatok: ez a régi parancsolat az az ige, amelyet hallottatok. 8 Viszont új parancsolatot írok nektek: azt, ami igaz őbenne és tibennetek, hogy múlik a sötétség,
és már fénylik az igazi világosság. 9 Aki azt mondja, hogy a világosságban van, de gyűlöli a testvérét, az még mindig a sötétségben van. 10 Aki szereti a testvérét, az a világosságban van, és nincs benne semmi megbotránkoztató; 11 aki pedig gyűlöli a testvérét, az a sötétségben van, és a sötétségben jár, és nem tudja, hova megy, mert a sötétség megvakította a szemét. 1Jn 2,1-11

                         AMIKOR GYŰLÖLÖK

Aki gyűlöli a testvérét, az a sötétségben jár, és nem tudja, hova megy, mert a sötétség megvakította a szemét. (1Jn 2,11)

Miközben a gyermekkoromban ért bántalmazások miatt imádkoztam, mély gyűlöletet éreztem azok iránt, akik bántottak engem. Azután bűntudatot éreztem, amikor arra gondoltam, hogy keresztyénként nem lenne szabad gyűlölnöm. Később az 1Jn 2,1-11-et olvasva, még inkább megerősödött bennem az, hogy ha gyűlölök, a sötétben járok.

Idővel rájöttem egy különbségre. A gyűlölet érzése - hasonlóképp minden más érzéshez - semleges. A bántalmazások emlékei miatt érzett kemény gyűlölet is természetes. Amit az érzésekkel teszek, az számít. Szítom-e magamban a gyűlöletet? Neheztelek-e valakire vagy megkeseredek? Teljes szívemből olyan akartam lenni, mint Krisztus. Akkor rájöttem, hogy ha
nem kérem Isten segítségét, hogy segítsen megszabadulni a bántalmazásból fakadó emlékektől, és megbocsátani azoknak, akik bántottak, a sötétben járok.

Sokáig gyötrődtem a gyűlölet, a düh, és a megkeseredés érzésével, mielőtt át tudtam adni azokat Istennek. Végül azonban rájöttem, hogy mások gyűlölése egyedül engem sebez, nem őket. Amikor elengedtem ezeket az érzéseket, Isten Lelke meggyógyított, és a gyűlölet helyére szeretet adott.

Imádság: Atyánk, segíts feladni a gyűlöletet és a megkeseredést, és megbocsátani azoknak, akik bántottak. Ámen.

Isten gyógyulást kínál a legmélyebb sebekre is.

Anda Viola (Kalifornia, USA)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.