2012. október 30.

Talalkozasom a Megvaltommal, Jezussal

Készítette: Lisa Szanyel: 

Akaratomon kivul, beleszulettem a Romai Katolikus Egyhazba, ahol nem beszeltek nekem ujjaszuletesrol, nem beszeltek Jezus visszajovetelerol, arrol sem, hogy Jezus ma is gyogyit, es arrol sem, hogy a szegenyseg nem Istentol valo, nem volt Bibliam sem, igy mennyei taplalekom sem, csak egy enekes konyvem. Most mar azt is tudom, hogy azokban a dalokban nem 
volt elet. Amikor templomban voltam misen, emlekszem mennyire nyomaszto volt a legkor, sokszor felelmetes. Isten valami hatalmas tavolsagra volt, Aki elerhetetlen, megkozelithetetlen. Mindossze 30 percbol allt a mise, utana nem valtozott semmi, ugyanott folytattam, ahol abbahagytam, vagyis a bunos eletem, bar probaltam elhagyni a rossz tulajdonsagaimat a sajat erombol, de nem ment. Ertheto, hiszen nem voltam ujjaszuletve. Bar voltam elsoaldozo, es bermalkoztam is, de nem volt egy latasom, hogy tulajdonkeppen miert is van ez.

Kesobb, fiatal felnottkent is szakadatlanul kerestem Istent, mert valahol melyen a szivemben mindig is hittem az O letezeseben, de a hitem mint egy mustarmag, vagyis a vilag legkisebb magja. Nem volt, ami taplalta volna a hitemet. Mivel nem volt Szent Szellem keresztsegem sem, ezert csak az elmembol tudtam imadkozni, es nem szellembol, mint most mar.

A katolikus tanitas szerint imadkoztam: "Hiszek egy"-et, "Udvoz legy Maria"-t.
Eszembe jutott, hogy okollel verni kellett a mellunket "En vetkem, en vetkem, en igen nagy vetkem, ezert kerem a boldogsagos, szeplotelen Szuz Mariat..." nem tudom hogy van tovabb, de jobb is igy. Egyetlen Megvaltonk van: Jezus Krisztus!
Nincsenek tarsmegvaltok a Biblia szerint.

Miutan megtertem teljes szivembol, es az elo Isten fele fordultam, orokre hatatforditva a Katolikus Egyhaznak, hallottam a viszhangot: az O tanitasuk szerint, en voltam a "hite elhagyott kereszteny" :-))

Emlekszem a "Hiszek egy"-ben az is volt, hogy hiszek egy Katolikus Egyhazban. Akkor meg nem tudtam, hogy csak az egyhazhoz valo tartozasom miatt, nincs udvossegem. Hala Istennek az O kegyelmeert, mert ha akkor meghaltam volna, utam a pokol fele vehettem volna, ami borzalmas. Most mar vilagos, hogy ezek az imak, a kulonbozo szentekhez is, az emberi agy szulemenyei, nem a Biblian alapulnak. A katolikus templom tele van balvanyokkal: szobrokkal, keppekkel, feszulettel, amik az elo Istent nem dicsoitik!!

Ez volt az elso, amibol Isten kihozott, az ujjaszuletesemkor es megertette velem az Ur, hogy ezekhez nem szabad nekem ragaszkodnom, az ilyen vallasos dolgokhoz, mert csak belevinne a balvanyimadasba. Azota is iszonyodom a szobroktol, a vallasos enekektol azonnal kiraz a hideg.

"Ne legyenek néked idegen isteneid én előttem.
Ne csinálj magadnak faragott képet, és semmi hasonlót azokhoz, a melyek fenn az égben, vagy a melyek alant a földön, vagy a melyek a vizekben a föld alatt vannak.
Ne imádd és ne tiszteld azokat; mert én, az Úr a te Istened, féltőn-szerető Isten vagyok, a ki megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad és negyediziglen, a kik engem gyűlölnek.
De irgalmasságot cselekszem ezeriziglen azokkal, a kik engem szeretnek, és az én parancsolatimat megtartják. (2.Moz.20,3-6.)

Ne csinálj magadnak faragott képet, és semmi hasonlót azokhoz, a melyek fenn az égben, vagy a melyek alant a földön, vagy a melyek a vizekben a föld alatt vannak.
Ne imádd és ne tiszteld azokat; mert én, az Úr, a te Istened, féltőn szerető Isten vagyok, a ki megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad és negyedíziglen, a kik engem gyűlölnek;
De irgalmasságot cselekeszem ezeríziglen azokkal, a kik engem szeretnek, és az én parancsolataimat megtartják. (5Moz.5,8-10.)

Ahhoz, hogy imadkozzam az Urhoz, nincs szuksegem Jezus kepehez, vagy rozsafuzerre, feszuletre, mert a hithez, nem kell semmifele kellek!! Az igaz ember pedig hitbol el.

Aztan van meg sok mas is, hogy pld. a papok nem hazasodhatnak, teljesen ellent mond a Bibliaval. A Szuz Mariahoz torteno imadkozas es mas szentekhez, halotakert imadkozni, nem szabad nekunk!! Az egyeduli Megvaltonk Jezus Krisztus.

Ahogy a Biblia is mondja, aki keresi Istent, az megtalalja es megjutalmazza az Ot keresoket. Halas vagyok az Urnak, azert, hogy az O kegyelmebol kuldott hozzam olyan embereket, akik az elo Istent szolgaljak, mert nem akarta az Ur, hogy elvesszek, hanem azt akarta, hogy az igazsag ismeretere eljussak es az orok elettel ajandekozott meg. Ez 21 eve tortent 1991. januar 6.-an, Veszpremben a Hit Gyulekezeteben, ami az egyetem epuleteben volt. Pasztor: Petrocz Levente, akivel azonnal nagyon jo baratsagba kerultem.

Elotte hirdettek nekem az evangelium uzenetet:
"Mert ugy szerette Isten e vilagot, hogy az O egyszulott Fiat adta, hogy valaki hiszen Obenne, el ne vesszen, hanem orok elete legyen." Jan.3.16, es hivtak a H. Gy.-be abba a karizmatikus egyhazba, ahol ujjaszulettem egy ima altal, amit hittel mondtam ki, igen pici kis hittel, mint egy mustarmag. :-) De hit es kegyelem altal van ami udvossegunk, vagyis orok eletunk, nem cselekedetekbol, hogy senki ne kerkedjek.

Amikor befogadtam Jezust a szivembe, tobbe nem mar voltam ugyanaz, kb. 3 oras volt az Istentisztelet, gyonyoru dalokkal dicsertek az Istent, egyik amulatbol a masikba estem. Ugy szivtam magamba a tanitast, hogy egyetlen szo se essen le. Amikor hazafele setaltam, hatartalan boldogsag volt bennem, legszivesebben tancolni lett volna kedvem, a havas utcakon es ugralni az oromtol. Ma mar tudom tuz, tuz, tuz, az elso szeretet tuze volt ez. Valami olyan megfogalmazhatatlan, ami semmi mashoz nem hasonlo, amit csak egyedul Isten tud adni.

Egy het mulva volt a Szent Szellem (Szent Lelek) keresztsegem, egy kozos ima altal, de csak kesobb szoltam nyelveken. Ma mar csodalatosan adja a Szent Szellem a kiejtest es akar tobb oran at is tudok, gyonyoruseges, kulonbozo nyelveken imadkozni az Urhoz, kozben feljonnek mar az Igek is. Egyedul Istennek dicsoseg, mindenert!
(Az angol forditasban Szellem van, a magyar Karoli fele forditasban, csak nagy kezdobetuvel van irva; Lelek, ebbol is lathato, hogy a Szent Szellem (Szent Lelek) Isten 3. szemelyerol, vagyis Isten Szent Szellemerol van szo.)

Ezutan bemeritettek a vizbe, elotte meghallgattuk a tanitast, mit mond errol a Biblia. Csodalatos volt! Foldig ero, hofeher ruhat adtak rank, ez egy uszodaban tortent. Kb. hetvenen voltunk jelen, lanyom Zsanett es egyik fiutestverem, Jozsi is koztunk volt. Ketten, akik kereszteltek, teljesen bemeritettek a vizbe, es megkereszteltek az Atyanak, a Fiunak es a Szent Szellemnek neveben. Igy mar viztol is ujjaszulettem.
Innentol lepesrol, lepesre, am me'g radikalisabban megvaltozott az eletem. Azota ehezem az igazsagot es mint egy szaraz szivacs ugy szivom magamba az igaz tanitasokat. Karizmatikus gyulekezetben jartam biblia iskolaba is, de az igaz tanitom a Szent Szellem, Aki elvezet minden igazsagra. Az utmutatom a Bibliam.
Eszrevettem egy erdekesseget, amikor valami hamis tant olvasok a neten, elkezd felfoghatatlanna valni szamomra, egyre zavarosabb lesz, es akkor mar tudom, hogy ez nem az Istentol valo eledel, amin novekedhetunk. :-) De van ugy hogy a draga Szent Szellem vilagosan Igeket hoz fel, miert nem igaz az, ami ott van. :-) Halleluja! A Szent Szellem elvezet minket, minden igazsagra!

Most mar Krisztuse vagyok. Ahogy az Iras is mondja: "Elek tobbe nem en, hanem el bennem a Krisztus". A hosszu evek alatt, millionyi bizonysagom volt, amikor Isten mellem allt es az O igazsagat megmutatta. Soha nem hagyott cserben. Dicsoseg Istennek!
Koszonom, hogy ezt megoszthattam Veletek.
Krisztus szeretetevel,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.