Lukács így tesz bizonyságot az Úr kijelentéséről: „Gondoljátok-é, hogy azért jöttem, hogy
békességet adjak e földön (békességet hozzak a földre)? Nem, mondom néktek; sőt inkább meghasonlást.
Mert mostantól fogva öten lesznek egy házban (egy családban), akik meghasonlanak, három kettő ellen, és
kettő, három ellen. Meghasonlik az atya a fiú ellen (az apa a fiával), és a fiú az atya ellen (és a fiú az
apjával); és az anya a leány ellen, és a
leány az anya ellen; napa (az anyós) a
menye ellen, és a menye a napa (anyósa) ellen”
(Luk. 12,51-53)
Az Úr Jézus saját családján mutatja be, hogy mit jelent az
előző kijelentése. Egyik alkalommal, amikor nagy sokaság vette körül, és Ő
meggyógyította a betegeket, és kiűzte a démonokat: „Amint az övéi (a hozzátartozói) ezt meghallák, (elindultak és) eljövének,
hogy megfogják őt (hogy elfogják); mert
azt mondják vala, hogy magán kívül van. Az írástudók pedig, akik Jeruzsálemből
jöttek vala le, azt mondák, hogy: Belzebub van vele (Belzebub van benne), és: Az ördögök (démonok) fejedelme által az ördögök (démonok) fejedelmének
a segítségével űzi ki az ördögöket
(a démonokat)” (Mk. 3,21-22)
„Mert a testvérei
sem hittek benne” (Ján. 7,5)
A próféta már előre figyelmeztette Isten népét: „Ne higgyetek a barátnak; ne bízzatok a
tanácsadóban (ne bízzatok a jó ismerősben); az öledben ülő előtt is zárd be szádnak ajtaját (még asszonyod
előtt is, akit magadhoz ölelsz, vigyázz, hogy mit mondasz). Mert a fiú bolondnak tartja atyját (és gyalázatosan bánik apjával),
a leány anyja ellen támad, a meny az ő
napára; az embernek saját háznépe az ellensége” (Mik. 7,5-6)
„Ne gondoljátok,
hogy azért jöttem, hogy békességet [(eiréné): a veszély érzetétől való mentességet, és háborítatlanságot]
bocsássak [hozzak] e földre; nem azért
jöttem, hogy békességet bocsássak [hozzak],
hanem hogy fegyvert [(harci) kardot vetni jöttem]. Mert azért jöttem, hogy
meghasonlást támaszszak az ember és az ő atyja [hogy szétválasszam, és egymás ellen fordítsam az embert és atyját],
a leány és az ő anyja, a meny és az ő napa [anyósa]
közt; És hogy az embernek ellensége legyen az ő [saját] házanépe [tulajdon
családja lesz az ellensége].
Aki inkább szereti [(phileó):
jobban kedveli; kedvét leli, (A szó a szeretet lelki-érzelmi jellegét emeli
ki főképp: ragaszkodás, vonzalom, szimpátia] atyját és anyját [jobban ragaszkodik apjához vagy anyjához],
hogynem engemet [semmint hozzám], nem
méltó én hozzám. És aki inkább szereti [jobban
ragaszkodik; jobban kedveli] fiát és leányát, hogynem engemet [mint hozzám],
nem méltó én hozzám. És a ki föl nem veszi [vállára; aki nem fogadja el] az ő keresztjét (sztaurosz): kínkaróját
naponta, //képletesen: halálnak kitettség, azaz önmegtagadás//] és úgy nem
követ [nem kísér] engem [nem csatlakozik hozzám, és nem jön azzal
utánam,], nem méltó én hozzám [ugyancsak
nem érdemli meg, hogy
hozzám tartozzon]. Aki megtalálja az ő életét [aki próbálja megtartani az életét], elveszti [pusztulásba viszi] azt; és a ki elveszti [pusztulásba viszi] az ő életét én érettem [én miattam], megtalálja [megmenti]
azt” (Mát. 10,34-39)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.