„És monda nékik:
Elmenvén e széles világra [a föld minden részére], hirdessétek az evangéliumot [az örömhírt,
a győztes hadvezér érkezésének hírét] minden
teremtésnek [minden teremtménynek; minden
embernek].
Aki hiszen [aki hitre jut]
és bemeritkezik [alámerítkezik], üdvözül [az mind megszabadul; megmenekül];
aki pedig nem hiszen, elkárhozik [A görög kifejezés
mondanivalója: a kárt hozó – a sátán –
hatalma alatt marad; az elvész].
Azokat pedig, akik hisznek [akik hitre jutottak], ilyen [ezek a] jelek
követik [fogják
kísérni]: az én nevemben [(onoma):
név, amely jelenti: a hatalom,
tekintély, jellemvonást is] ördögöket
[gonosz
szellemeket; démonokat] űznek [haj(í)tanak ki];
új nyelveken [(kainosz):
újszerű, ismeretlen, szokatlan, meglepő. Nem csupán újabb keletű, hanem
lényegében is különbözik a korábbitól. Új az, ami a régebbi helyét foglalja el,
és addig még nem használták, nem volt érvényben] szólnak.
[Ha] Kígyókat vesznek föl [(airó): felemel, elveszít, kétségekbe taszít, félretesz, eltávolít, elvisz], és ha valami halálost [halálos mérget]
isznak, meg nem árt nékik: betegekre vetik [teszik rá a] kezeiket,
és [azok] meggyógyulnak” (Márk. 16,15-18)
Máté
bizonyságtétele: „Elmenvén azért [(ún): tehát], tegyetek tanítványokká [tanítsatok] minden népeket [az összes nemzeteket], bemerítvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Szellemnek nevében
[(onomá) (hatalom (tekintély), jellemvonás) dicsőség, erő; //nevet ad
a benne foglalt kiváltságokkal//]. Tanítván
őket, hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam néktek: és ímé én ti
veletek vagyok minden napon a világ végezetéig [(aión): e kor célba érkezéséig; a világkorszak bevégződéséig: (szünteleia):
beteljesedéséig]. Ámen!” (Mát.
28,19-20).
Lukács bizonyságtétele: „És
monda nékik: Így van megírva, és így kellett szenvedni a Krisztusnak, és
feltámadni a halálból (a halottak közül)
harmadnapon: És prédikáltatni az ő nevében a megtérésnek és a bűnök
bocsánatának minden pogányok (minden nép) között, Jeruzsálemtől elkezdve. Ti vagytok pedig ezeknek bizonyságai.
És ímé én elküldöm ti reátok az én Atyámnak ígéretét; ti pedig maradjatok
Jeruzsálem városában, mígnem felruháztattok mennyei erővel” (Luk.
24,46-49).
Ez az ígéret az újjá született embernek szól. Erről így
beszél az Úr Jézus Nikodémusznak (jelentése: diadalmas a népe között): „…Bizony,
bizony mondom néked: Ha valaki nem születik víztől és Szellemtől, nem mehet be
az Isten országába. Ami (hús)testtől
született, (hús)test az; és a mi
Szellemtől született, szellem az. Ne csodáld (ne csodálkozz), hogy azt mondám néked: Szükség néktek
újonnan születnetek” (Ján. 3,5-7).
A feltámadott Úr ígérete az Övéinek: „… monda azért nékik (a tanítványainak, és a mindenkori Övéinek) Jézus: Békesség néktek! Amiként engem
küldött vala az Atya, én is akképpen küldelek titeket. És mikor ezt mondta,
rájuk lehelt, (és így folytatta) és
monda nékik: Vegyetek Szent Szellemet”
(Ján.
20,21-22).
Mert ez a hatalom – erő
– csak azután nyilvánul meg, ha: „…
vesztek [kaptok] erőt [hatalmat],
minekutána a Szent Szellem eljő [leszáll] reátok: és lesztek nékem tanúim
[bizonyságtevőim] úgy Jeruzsálemben, mint
az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig” (Csel.
1,8)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.