2013. május 19.

Mit tegyél a szeretteid üdvösségéért Kenneth E. Hagin 3 rész


Néhány évvel ezelőtt azt tanulmányoztam, mit mond az Újszövetség a hívő hatalmáról. Még csak nem is gondoltam azokra a rokonaimra, akiknek még nem volt üdvösségük. Azonban amikor a 2 Korinthus 4:4-et olvastam, ahol Pál azt mondja, hogy e világ istene, a sátán megvakította azoknak az elméjét, akik elveszettek, kezdtem megérteni valamit.

Meg kell törnünk az ördög erejét az elveszett rokonaink felett, mert az ördög vakította meg az elméjüket és úgy is tartja azt. Amikor megértettem ezt az igazságot, így gondolkodtam: Ha ez igaz (és tudtam, hogy igaz, mert benne van Isten Igéjében), akkor ha működtetni tudom ezt Dub testvéremen, akkor bárki máson is, mert ő a család fekete báránya. Sok bűnös van, de ő a legrosszabb eset. Ha nála működik, bárkinél fog!

Az egyik kezemmel felemeltem a Bibliámat, a másik kezemet felemeltem a Menny felé, és ezt mondtam: „Az Úr Jézus Krisztus nevében megtöröm az ördög erejét a testvérem, Dub élete felett és követelem Dub szabadulását! Ez azt jelenti, hogy szabaddá válik az ördögtől és teljes megváltást jelent Jézus nevében. Ámen.”

Korábban tizenöt évig imádkoztam és időnként böjtöltem is Dubért. Úgy látszott, egyik sem használt. Sőt, látszólag minden még rosszabb lett. De miután egyszer elimádkoztam ezt, megtörtem az ördög erejét Dub élete felett, a dolog le volt zárva. Még gondolati szinten sem érintettem ezt, még csak nem is gondolkodtam rajta.

Körülbelül egy hét telt el. Aztán a következő gondolat jött: „Ugyan már! Csak nem hiszed, hogy az öreg Dub valaha is újjászületik, ugye?” Elkezdtem gondolkodni a helyzeten. És ez egy kritikus pontja a megváltásnak, a hitnek és bárminek, amit szeretnél Istentől kapni: Amíg a sátán képes téged az észérvek, az elme területén tartani, minden alkalommal le fog győzni téged – minden csatában, minden konfliktusban. De ha te tartod őt a hit küzdőterén, minden esetben te fogsz fölötte győzedelmeskedni!

Egy pillanatra elkezdtem gondolkodni rajta. Aztán leállítottam az elmémet és nem gondolkodtam rajta többet. (Képezheted magadat, hogy meg tudd ezt tenni, de ez időt és szorgalmat igényel.)

Valahogy onnan mélyről belőlem, a szellememből, előtört valami. A számon át jött ki és nevetni kezdtem – a bensőmből. Azt mondtam: „Nem, nem, nem gondolom, hogy Dub megváltást kap. Tudom! Tudod, sátán, fogtam Jézus nevét és megtörtem az erődet Dub felett, és követeltem, hogy váljon tőled szabaddá és a teljes megváltását is.”

Ha az ördög rá tudott volna venni, hogy kezdjek el így gondolkodni: „Hát, remélem, hogy újjászületik… nem tudom, hogy így lesz-e vagy sem… talán igen”. Ha ezt tettem volna, legyőzötté váltam volna. De kikapcsoltam az elmémet és megtagadtam, hogy ezen gondolkodjak. Dub két héten belül újjászületett.

Ez csak egyik módja annak, ahogy imádkozhatunk a szeretteink üdvösségéért. Más rokonaimért máshogyan imádkoztam, ahogy az Úr vezetett engem.
Ez mind az Igéhez és a Szellemhez vezet vissza. Minden kereszténynek bele kell kerülnie az Igébe és tanulmányoznia kell, mit mond a Biblia az elveszettekért való közbenjárásról.

Az emberek gyakran helytelenül imádkoznak és megnyitják az ajtót az ördögnek. Úgy imádkoznak: ”Uram, hozd őt be bármi áron!” De Jézus már megfizette az árat! Ilyeneket lehet hallani: „Nos, Isten arra használta ezt a tragédiát, hogy üdvösségre vezesse”. De ez a fajta gondolkodás nincs összhangban a Bibliával.

Születtek újjá emberek háború idején, amikor bombák potyogtak az égből, de ez nem Isten útja volt arra, hogy üdvösségre jussanak! Természetesen Ő ott van, ha az emberek Hozzá fordulnak, de neked nem kell tragédiákért imádkozni az emberek életében, hogy majd az ráveszi őket, hogy Istenhez forduljanak!
Nagyon fontos, hogy rá kell bíznod magad Isten Szellemére, és bölcsesség kell ahhoz, hogy tudd, mikor kell beszélned az elveszett rokonaiddal és mikor kell csöndben maradnod. És ezalatt imádkozni kell értük.

Soha nem kételkedtem abban, hogy a közvetlen családomnak üdvössége lesz. A feleségem már újjá volt születve, amikor összeházasodtunk és később két gyermekünk lett. Soha nem támadt olyan gondolatom, hogy a gyerekeimnek nem lesz üdvössége. Tudtam, hogy lesz nekik. Isten családokkal foglalkozik, és a férfinek kellene a vezetőnek lennie. A legtöbb esetben, ha a férfi keresztény lesz, Istennel jár, ő a feje a háznak, imádkozik és ódaadó a családjával szemben, a családja végül követni fogja őt.

Ha szülőkön a sor, hogy „követeljék” a családjukat, néhány dolgot meg kell tenniük. Az ő útjának módja szerint kell felnevelniük a gyermeküket (úgy kell nevelniük a gyermeküket, ahogy annak majd járnia kell -angol ford., Péld. 22:6). Az Úr tanítása és intése szerint kell nevelniük őt (az Úr tanítása és feddése szerint – angol ford., Efézus 6:4), tanítaniuk kell neki az Igét.

Ha a fiatalok próbálnak a még újjá nem született szüleik felé szolgálni, nekik is arra van szükségük, hogy a Szellem vezesse őket. Ismerek olyan gyerekeket és tinédzsereket, akik újjászülettek és a szüleiket is az Úrhoz vezették. Másrészt viszont olyan tinédzsereket is ismerek, akik szakadást okoztak maguk és a szüleik között, mert túl gyorsan akartak előrehaladni és túl erőszakosak voltak a bizonyságtétellel.

Érdekelhetnek mások és nehezedhet rád súllyal a sorsuk, de nem tudsz vastörvényeket lefektetni és azt mondani: „követelhetem valaki más üdvösségét”, csak azért, mert azt akarod, hogy újjászülessenek. Természetesen azt akarjuk, hogy mindenki újjászülessen, de ebbe annak az embernek is van beleszólása. Az ember saját akarata vesz részt abban, hogy elfogadja vagy elutasítja Jézust.

Ha az ördög ereje már meg lett törve az ember élete felett, ha már szabad arra, hogy döntést hozzon, akkor általában helyesen dönt. De ha az elméje meg van vakítva, akkor természetesen nem tud helyes döntést hozni. Mindenesetre az az általános, ha az emberek az Úrhoz térnek, ha a sátán ereje egyszer meg lett törve felettük. Nem lehet azt mondani, hogy minden esetben így van, mert egyes emberek önszántukból, tudatosan nem akarják követni az Urat.

Tehát vannak irányelvek, és a legtöbb esetben ezeket úgy találod meg, ha tanulmányozod az Igét. Ahol nincsenek, ott pedig arra kell hagyatkoznod, amit a Szent Szellem mond neked, hogy tegyél.

Hadd küldje az Úr a szeretteid útjába azt az embert, akit ő akar. Talán azt szeretnéd, ha újjászületnének és egy bizonyos gyülekezetbe kezdenének el járni, de lehet, hogy újjászületnek és egy másik gyülekezethez fognak tartozni. Az a legfontosabb, hogy az emberek újjászülessenek, és a Mennyországba kerüljenek!

Attól függetlenül, hogy az emberek meggyógyulnak-e és szólnak-e nyelveken, még a Mennybe kerülnek, ha újjászületnek. Más szavakkal: beteg testtel lehet a Mennyországba kerülni, de bűnös, újjá nem született szellemmel nem. És ha egyszer újjászülettél, a Mennybe kerülsz attól függetlenül, hogy megkeresztelkedtél-e a Szent Szellemben vagy sem.
A legfontosabb dolog az üdvösség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.