„Akiket Isten
hatalma [(dünamisz):és
ereje] őriz [(phrúreó): védőőrizetben tart, és megvéd addig, amíg el
nem jön az üdvösség beteljesülése] hit
[bizonyosság, meggyőződés, hitvallás, hűség] által az üdvösségre [a
megmenekülésre], amely készen van [(hetoimosz):
elő van készítve, és itt van, kéznél van], hogy az utolsó időben [(eszkhatosz):
a jelenlegi létkor befejeződésekor]
nyilvánvalóvá legyen [(apokalüptó): lelepleződjék]” (1 Pét. 1,5)
»Más fordítás: Mindez
a tiétek,mert ez a teljes megmenekülés már el van készítve akiket Isten hatalma
védelmez a hitetek által, ameddig Isten megmentő kegyelmét teljesen
megtapasztaljátok majd, mert csak az idők végén – az elrendelt alkalmas
időben – válik jól láthatóvá«*
*Addig
is: „… az Istennek
békessége [(eiréné): ez egy olyan állapotot jelent, amelyben
minden a maga helyén van: épség; jó egészség; jólét, a veszély érzetétől való
mentesség; boldogság, boldogulás], mely
minden értelmet felülhalad [(hüperekhó):
fölé emelkedik, fölötte áll, felülmúl], meg
fogja őrizni [(phrúreó):
őriz, őrködik, őrséget áll] szíveiteket
[(kardia): a szellemi élet
központja] és gondolataitokat [(noéma): felfogás, gondolkodásmód,
gondolat; döntés, ötlet, terv, szándék; maga az intézkedés] a Krisztus Jézusban” (Fil.
4,7).
„És én örök életet adok nékik; és soha örökké el nem
vesznek, és senki ki nem ragadja őket az én kezemből” (Ján. 10,28).
Ezért megvallhatjuk a Zsoltár szavaival, hogy: „Ha
szorult helyzetben vagyok is, megtartod életemet. Haragos ellenségeim ellen
kinyújtod kezedet, jobbod megsegít engem. Elvégzi értem az Úr. Uram, a te
kegyelmed örökkévaló: ne hagyd el a te kezeidnek alkotásait!” (Zsolt.
138,7-8)
Mert Isten az: „Aki meg is erősít… mindvégig
feddhetetlenségben, a mi Urunk Jézus Krisztusnak napján” (1 Kor. 1,8)
Hiszen: „Ő megszabadított minket a sötétség
hatalmából, és általvitt az Ő szerelmes Fiának országába” (Kol. 1,13)
Amelyben örvendeztek, [(agalliaó): túláradó
örömmel ujjongtok, és ugráltok az örömtől]. Noha most [(arti) jelenleg] kissé [(oligosz): egy kis időre], ha meg kell lenni [(dei): mert
szükségszerű, hogy meg legyen].
Szomorkodtok [(lüpeó): szomorúságot okoz, és elszomorodtok] a
különféle [(poikilosz): változatos, bonyolult, sokrétű, nehéz, és sokféle, támadó élű] kísértések [(peiraszmosz): bűnre
csábító próbálkozások, a gonoszság
megtapasztalása, ingerlés
és provokáció] között”* (1 Pét. 1,6)
*Az apostolokon keresztül kerül kijelentésre, hogy a
kísértés nem más, mint az üldözések, és az ebből eredő szenvedések, hát: „Szeretteim, ne rémüljetek
(idegenkedjetek, ütközzetek) meg attól a
tűztől (azon a tüzes kohón), amely
próbáltatás (kísértés, ingerlés provokáció által) végett támadt köztetek. (amelyen át kell jutnotok), mintha valami rémületes (idegen,
szokatlan) dolog történnék (és
fordulna elő) veletek. Sőt, (a
szerint) amennyiben részetek van (és
személyes közösséget vállaltok, részt vesztek) a Krisztus szenvedéseiben, örüljetek,
hogy az ő dicsőségének megjelenésekor
(lelepleződésekor, kinyilvánulásakor) is
vigadozva (túláradóan boldogok lehessetek, és rendkívüli módon ujjongva
örülhessetek), és örvendezhessetek.
(A legteljesebb mértékben) boldogok
[vagytok], ha Krisztus nevéért gyaláznak (szidalmat kaptok, ócsárolnak) titeket. Mert megnyugszik (megpihen) rajtatok a dicsőségnek és az Istennek
(az isteni Felség) Szelleme, [akit] amazok káromolnak (becsmérelnek;, és
tiszteletlenül beszélnek Róla) ugyan, de
ti dicsőítitek azt”. (1Pét 4:
12-14).
„Mert a mi [mostani] pillanatnyi könnyű(súlyú) [könnyen elviselhető, jelentéktelen] szenvedésünk [nyomorúságunk, (szorongattatás, gyötrés, megpróbáltatás,
gyötrődés, szorongás)] igen-igen
nagy [minden mértéket meghaladó] örök
[súlyú] dicsőséget szerez
nékünk; [ugyanis a mennyei örök dicsőség túláradó mértékét szerzi meg
nekünk, és munkálja ki számunkra]” (2 Kor. 4,17).
„Mert azt tartom, [állítom] hogy amiket most [a jelenlegi
időszakban] szenvedünk
[megtapasztalunk, ami történik velünk] nem
hasonlíthatók ahhoz a dicsőséghez, mely nékünk megjelentetik. [véleményem
szerint nem mérhetők az eljövendő dicsőséghez, amely majd megnyilvánul
(láthatóvá lesz; ki fog nyilatkozni) rajtunk. Úgy számítom ugyanis, hogy a
mostani idő (ennek az életnek) szenvedései nem érdemlik meg, hogy
összehasonlítsuk őket azzal a dicsőséggel, melyre értünk egyszer a lepel le fog
hullani]” (Róm. 8,18).
„A minden(fajta) kegyelemnek (jótétemény, szívesség, kedvezés, ajándék, öröm,
nagyvonalúság, nagylelkűség, bőkezűség)(szerzője) Istene pedig, aki az ő örök dicsőségére (dicsőségébe) (ki)hívott el minket a Krisztus Jézusban.
Titeket, akik rövid ideig (keveset) szenvedtetek
(rövid szenvedésetek után), ő maga tegyen
(tesz, fog tenni) tökéletesekké. (alkalmassá)
(helyre fog igazítani) (teljesen befejez, tökéletessé tesz, helyreállít), erősekké (rögzít, erősít, megalapoz,
rendíthetetlenül kitűz, megerősít), szilárdakká
(megerősít, támogat, megszilárdít [szellemi ismeretekben és hatalomban]), és állhatatosakká (megalapoz).” (1Pét 5:10).
Ezért: „Teljes
(nagy) örömnek (jókedvű, vidám, azaz
nyugodt, békés örömnek) tartsátok
testvéreim, ha sokféle kísértésbe estek (ha különféle megpróbáltatás ér) (a
gonoszság megtapasztalása által, provokáció által)” (Jak. 1,2).
Már az Úr Jézus kijelentette: „Boldogok vagytok, ha
szidalmaznak [csúfolnak, gúnyolnak, gyaláznak, megszégyenítnek] és
háborgatnak [üldöznek; sőt: akik közé
beépülnek; törvény /vagy bíróság/ előtt vád alá helyeznek] titeket és minden(féle) gonosz hazugságot mondanak
ellenetek én érettem [és hazudozva minden rosszat rátok fognak
énmiattam]. Örüljetek és örvendezzetek [sőt ujjongjatok, és vigadjatok ilyenkor],
mert a ti jutalmatok [a ti kárpótlásotok] bőséges [és nagy fizetség jár nektek] a mennyekben:
mert így háborgatták [így üldözték, zaklatták, és vádolták] a prófétákat [az Isten nevében szóló, isteni
akaratot közvetítő személyeket] is, akik előttetek voltak [akik előttetek éltek] (Mát. 5,11-12).
Mert: „Ha e világból (valók) volnátok,
a világ szeretné azt, ami az övé (azaz: a magáét); de mivelhogy nem vagytok e világból (valók), hanem én választottalak ki magamnak titeket e világból, azért gyűlöl
titeket a világ. Emlékezzetek meg ama beszédekről (azokról az igékről), amelyeket én mondtam néktek: Nem nagyobb a
szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldöznek majd; ha az én
beszédemet (az én igémet) megtartották,
a tiéteket is megtartják majd. De mindezt az én nevemért cselekszik (és
teszik) veletek, mivelhogy nem ismerik
azt, aki küldött engem” (Ján. 15,19-21).
Jakab apostol
bátorítása: „Például vegyétek, atyámfiai (testvéreim), a szenvedésben és béketűrésben (a türelemben) a prófétákat, akik az Úr nevében szólottak” (Jak. 5,10).
És az apostol folytatja a
bátorítást: „Mert az kedves dolog (és
az kegyelem), ha valaki Istenről való
meggyőződéséért (Istenre néző lelkiismerettel) tűr keserűségeket, (sérelmeket) méltatlanul
(és igazságtalanul) szenvedvén. Mert
micsoda dicsőség az, ha vétkezve és arcul veretve tűrtök (ha kitartóan
tűritek a hibátok miatt kapott verést)? De
ha jót cselekedve és mégis szenvedve tűrtök (és ha kitartóan cselekszitek a
jót és tűritek érte a szenvedést), ez
kedves dolog Istennél (ez kedves az Isten szemében)” (1 Pét. 2,19-20).
És az apostol így folytatja:
„Mert néktek adatott az a kegyelem a
Krisztusért, nemcsak hogy higgyetek Őbenne, hanem (az is) hogy szenvedjetek is Ő érette” (Fil. 1,29).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.