„Tudván, hogy a ti hiteteknek [(pisztisz): és hűségeteknek] megpróbáltatása [(dokimion): próbatétele,
próbára tevése; és megvizsgálása] kitartást [(hüpomoné): kitartó, állhatatos, türelmes várakozást, örömteli, reményteljes tűrést]
szerez.
[Más fordítás: hitetek erőpróbája állhatatosságot
eredményez]
A
kitartásban [(hüpomoné): a kitartó, állhatatos, türelmes várakozásban,
és az örömteli, reményteljes tűrésben, és a teher alatt maradásban]
pedig
tökéletes [(teleiosz): teljes,
tökéletes, méltó] cselekedet legyen [mert az
állhatatosság pedig tökéletessé teszi a cselekedetet], hogy ti is tökéletesek [felnőttek,
érett korúak, bevégzettek, és célban lévők] és épek [(holoklérosz): mindenestől
épek, sértetlenek, hibátlanok és egészségesek] legyetek
minden fogyatkozás nélkül [(leipó): vagyis: semminek
híján] ne legyetek.
[Más fordítás: A kitartásnak (és az állhatatosságnak)
pedig végcélba vivő (és bevégzett) munkája kell hogy legyen, hogy (ti is)
végcélba jutók, (bevégzettek) és minden részben épek legyetek, és semmiben se
legyetek fogyatékosak]” (Jak. 1,3-4)
Péter apostolon keresztül érkezik a kijelentés: „Hogy a ti kipróbált (és megpróbált, és megbízható) hitetek, ami sokkal becsesebb (és
értékesebb) a veszendő, de tűz által
kipróbált (vagyis megvizsgált, és jóváhagyott) aranynál, dicséretre (és magasztalásra), tisztességre (megbecsülésre, és tiszteletre) és dicsőségre (dicsőséges ragyogásra) méltónak találtassék a Jézus Krisztus megjelenésekor (vagyis
lelepleződésekor)” (1Pét 1,7).
Pál apostol
bizonyságtétele: „Nemcsak pedig, hanem
dicsekedünk [és ujjongunk] a
háborúságokban [a
nyomorúságokban; szenvedéseinkben; megpróbáltatásokban; Külső szorongatásokban;
szorult helyzetekben; nyomorgatásokban; elnyomásban] is, tudván, hogy a háborúság [és a nyomorúság] békességes tűrést nemz, [és kitartást (alatta maradást;
állhatatosságot) eredményez (és
munkál)].
Az állhatatosság
[és a kitartás, örömteli
(vagy reményteljes) tűrés pedig] a
kipróbáltságot [vagyis
megvizsgáltságot] a kipróbáltság a
reménységet [és biztos várását
jelenti annak, ami be is fog következni].
A reménység pedig nem szégyenít
[és nem csal] meg; [és nem engedi,
hogy megszégyenüljünk] mert az Istennek
szerelme [agapéja, természete] kitöltetett
[és kiáradt] a mi szívünkbe [a mi bensőnkbe] a Szent Szellem által, ki adatott nékünk” (Róm. 5,3-5).
Hát: „Ne dobjátok el hát bizodalmatokat, melynek nagy jutalma van” (Zsid.
10,35)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.