„Senki se mondja, mikor
kísértetik: Az Istentől kísértetem [megpróbál rávenni, és elcsábítani bűnre,
vagyis céltévesztésre, és az a célja, hogy az embert elválassza Istentől]: mert az Isten gonoszsággal [rosszal,
bűnnel, gonosszal] nem kísérthető [és
Őt nem érheti kísértés, nem vehető rá a bűnre]. Ő maga pedig senkit (egyetlen
egy embert sem, azaz senkit] sem kísért
[nem csábít bűnre, vagyis céltévesztésre (hiszen Ő maga a cél)] gonosszal [bajokkal, rossz, ártalmas
dologgal, szerencsétlenséggel, nyomorúsággal]. Hanem mindenki kísértetik [elcsábíttatik bűnre, vagyis céltévesztésre,
amelynek vége, hogy az embert elválasztja Istentől]. Amikor vonja [bűnre csábítja, rossz útra viszi és vonszolja] és édesgeti [csalétekkel csábítja,
vonzza és csalogatja, elszédíti, és csapdába csalja] a tulajdon [saját maga] kívánsága
[vágya, kívánsága, szenvedélye, érzékisége].
»Más
fordítás: Ellenkezőleg, mindenkit saját vágya kísért, mely őt húzza, és
csalogatja« „Azután a kívánság [a vágy, kívánság, szenvedély,
érzékiség] megfoganván [megragadja,
és segítségére van, összefog vele (mármint a gonosszal, a kísértővel)], és bűnt [céltévesztést] szül [és teremt, eredményez]. A bűn [a céltévesztés] pedig teljességre jutván [ha teljesen
kifejlődik] halált nemz [vagyis az
élet megszűnését hozza létre]”
(Jak. 1,13-15)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.