"Amikor az Emberfia
ismét eljön a földre, hasonló lesz a helyzet, mint Noé idejében volt].
Mert amiképpen az
özönvíz előtt való napokban esznek és isznak vala, házasodnak és férjhez mennek
vala, mind ama napig, amelyen Noé a bárkába méne. [És semmit sem sejtettek] és semmit nem vesznek vala észre [nem eszméltek fel; és nem is
gondoltak rá], mígnem eljöve az özönvíz és mindnyájukat
elragadá [elsodorta]: akképpen
lesz az ember Fiának eljövetele [visszajövetele, megérkezés,
megjelenése] is
[Más fordítás: Az emberek addig nem tudták, mi fog történni, és nem ismerték fel a
veszélyt, amíg a vízözön oda nem ért, és el nem pusztította őket (valamennyiüket). Ugyanígy lesz, amikor az Emberfia eljön a
földre]” (Mát. 24,27.37-39).
Noé napjairól így tesz bizonyságot a Szent Szellem: „És
(amikor) látá az Úr, hogy megsokasult
(elhatalmasodott) az ember gonoszsága a
földön, és (hogy az ember szívének minden szándéka és gondolata szüntelenül
csak gonosz, és) hogy szíve gondolatának
minden alkotása (is) szüntelen csak
gonosz. A föld pedig romlott (és mind romlottabb) vala Isten előtt és megtelék a föld erőszakoskodással. Tekinte azért
Isten a földre (és látta), és ímé meg
vala romolva (hogy mennyire megromlott), mert minden (hús)test
megrontotta vala az ő útját (mert mindenki rossz útra tért) a földön. Monda azért Isten Noénak: Minden (hús)testnek vége elérkezett előttem
(elhatároztam, hogy minden élőnek véget vetek), mivelhogy a föld erőszakoskodással telt meg általuk: és ímé elvesztem
(elpusztítom) őket a földdel egybe (a
földdel együtt)” (1 Móz. 6,5.11-13).
De: „Hit által kapott kijelentést Noé azokról a dolgokról, amelyek még nem
voltak láthatók, és Istent félve és tisztelve készítette el a bárkát háza népe
megmentésére. E hite által ítélte el a világot, és a hitből való igazság
örökösévé lett” És így Noé
megmenekült családjával együtt, az Úr tanácsa által elkészített bárkában: „Beméne azért Noé és az ő fiai, az ő
felesége, és fiainak feleségei ővele a bárkába, az özönvíz elől” (1 Móz. 7,7).
„És oda vesze minden
földön járó/mozgó (hús)test, madár, barom, vad, és a földön nyüzsgő
minden csúszó-mászó állat (minden féreg); és minden ember. Mindaz (meghalt), aminek orrában élő lélek (élet) lehelete
vala, a szárazon valók közül (ami a szárazföldön élt) mind meghala. És eltörle az Isten minden (élőt), állatot, amely a föld színén vala (minden
élőt), az embertől a baromig, a
csúszó-mászó állatig, és az égi madárig; mindenek eltöröltetnek a földről; és
csak Noé marada meg, és azok akik vele valának a bárkában” (1 Móz. 7,21-23).
Péter apostol is erről tesz bizonyságot, és egyben
figyelmezteti a minden korban élő hívőket: „Nem
kímélte meg az őskor világát sem, hanem csak Noét, az igazság hirdetőjét őrizte
meg nyolcadmagával, amikor özönvízzel borította el az istentelenek világát” (2 Pét. 2,5).
De: „Tudjátok meg
elsősorban azt, hogy az utolsó időben (az utolsó napokban) csúfolkodók támadnak (akik mindenből
gúnyt űznek), akik saját kívánságaik
szerint járnak (élnek), És
ezt mondják (és ezt kérdezgetik): Hol
van az ő eljövetelének ígérete? Mert amióta az atyák elhunytak, minden
azonképpen marad a teremtés kezdetétől fogva. Mert készakarva nem tudják azt
(mert rejtve marad előttük, és szándékosan meg is feledkeznek róla), hogy egek régtől fogva voltak, és föld
(is), mely vízből és víz által állott elő
az Isten szavára. Amelyek (az isteni szó) által az akkori világ (özön)vízzel
elboríttatván (elárasztva) elveszett
(elpusztult). A mostani egek pedig és
a föld, ugyanazon szó által megkíméltettek (és megmaradtak), tűznek tartatván fenn, az ítéletnek és az
istentelen emberek romlásának (pusztulásának) napjára” (2 Pét. 3,3-7).
Ugyanígy: „Elhamvasztotta
és pusztulásra ítélte Szodoma és Gomora városát, intő példaként azoknak, akik
istentelenül (vagyis Isten nélkül) élnek.
Viszont az igaz (Isten által megigazultnak nyilvánított) Lótot megszabadította, aki szenvedett az
elvetemültek kicsapongó viselkedésétől. Mert ennek az embernek az igaz lelke
napról napra gyötrődött közöttük gonosz cselekedeteiket látva és hallva. Éppen
így meg tudja szabadítani az Úr a hívőket a megpróbáltatásból, a gonoszokat
pedig büntetések között tudja megtartani az ítélet napjára” (2 Pét. 2,6-9).
És Júdás apostol így ír erről: „Ugyanígy Szodoma és Gomora, meg a körülöttük levő városok, amelyek ezekhez
hasonló módon paráználkodtak (és kicsapongó, züllött életet éltek), és idegen (hús)test utáni kívánság hajtotta őket, például (mintául) szolgálnak, amikor az örök tűz büntetését
elszenvedik” (Jud. 1,7).
Ezékiel prófétán keresztül jelenti ki a Szent Szellem, hogy
mi volt az ok, amely kicsapongó, züllött élethez vezette őket: Az volt a bűne… Szodomának, kevélység,
eledel bősége és gondtalan békesség volt nála… (de a szűkölködőnek és
szegénynek kezét nem fogta meg), és a
nyomorultat és a szegényt mégsem támogatta. Felfuvalkodtak, utálatos dolgokat műveltek előttem, azért elvetettem
őket, amikor ezt láttam. (Ezék. 16,49-50)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.