„Megkérdeztetvén
pedig a farizeusoktól, mikor jő el az Isten országa, felele nékik és monda: Az
Isten országa [az Isten Királysága] nem szemmel láthatólag [nem szembetűnő
módon] jő el. [mert az Isten országa nem úgy jön el, hogy az ember
jelekből következtethetne rá; és nem megfigyelhető módon jön
el, természettudományos értelemben nem vizsgálható, nem lehet tudományos
kutatás tárgyává tenni, és nem úgy jön el, hogy az ember azt kiszámíthatná]
Sem azt nem mondják: Ímé itt, vagy: Ímé amott van;
mert ímé az Isten országa [az Isten királysága, királyi
uralma] közöttetek van]” (Luk.
17,20-21)
Már Bemerítő János hirdeti Isten
királyságának közeljöttét, és azt, hogy az kiben jön el: „És ezt mondja [és így prédikált; ezt
hirdette] vala: Térjetek meg
[térjetek új felismerésre, változtassátok meg gondolkozásmódotokat; térjetek,
forduljatok vissza Isten felé] mert
elközelített a mennyeknek országa [királysága, uralma]” (Mát. 3,2).
Mert isten királysága Krisztusban már közel jött: Mikor
pedig a nép (reménykedve) várt és
szívükben mind azon gondolkoztak (azt fontolgatták) János felől, hogy vajon nem ő-e a Krisztus. Felele János mindeneknek,
mondván: Én ugyan bemerítlek titeket vízbe; de eljő, aki nálamnál erősebb,
akinek nem vagyok méltó, hogy sarujának kötőjét (szíját) megoldjam: az majd bemerít titeket Szent
Szellembe és tűzbe: Kinek szórólapátja kezében van, és megtisztítja szérűjét;
és a gabonát az ő csűrébe takarja (takarítja), a polyvát pedig megégeti olthatatlan tűzzel. És még sok egyebekre
(másra) is intvén (buzdította) őket, hirdeti az evangéliumot a népnek” (Luk. 3,15-18).
Az Úr Jézus démonokat űz, és így szól a hitetlen
farizeusokhoz, kijelentve, hogy Őbenne már meg is érkezett: „Ha pedig én Istennek Szelleme által űzöm
[haj(í)tom] ki az ördögöket [a gonosz, tisztátalan szellemeket, démonokat], akkor [bizony] kétség nélkül [már] elérkezett
hozzátok az Isten országa [királysága, uralma]”
(Mát. 12,28).
Nikodémusznak jelenti ki az Úr, hogy ezt csak azok láthatják
meg, akik felülről születtek: „… Bizony,
bizony [igazán] mondom néked: ha
valaki újonnan nem születik [nem származik fentről], nem láthatja [nem képes meglátni, felfogni] az Isten országát [Isten Királyságát; birodalmát; királyi uralmát]” (Ján.
3,3).
És Pál apostolon keresztül folytatódik a kijelentés: „Mert az Isten országa [királysága;
uralma] nem evés, nem ivás, [nem
eszem-iszom; (nem ételben, nem italban áll)] hanem igazság, [megigazultság] békesség
[vagyis: az az állapot, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség;
jólét, a veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás] és Szent Szellem által való öröm. [öröm,
jókedv, vidámság, boldogság a Szent Szellemben]” (Róm. 14,17).
Ezért: „Én is, amikor
megérkeztem hozzátok testvéreim, [atyámfiai] nem úgy érkeztem, [nem azért mentem] mint aki ékesszólás [keresett szavak; magasröptű (fellengző)
beszéd] vagy bölcsesség fölényével
hirdeti nektek az Isten [Krisztus] bizonyságtételét.
[misztériumát; szent titkát; tanúságtételét]”
(1Kor. 2,1).
„És az én beszédem és
az én prédikálásom [igehirdetésem] nem
emberi bölcsességnek hitető beszédeiben [nem a bölcsesség meggyőző (rábeszélő) szavaiból] állott, [nem tudományos szavakkal
szólott] hanem Szellemnek és erőnek
[hatalomnak; hatóerőnek] »(dünamisz): csodatevő erőnek« megmutatásában:
[megnyilvánulásában]” (1
Kor. 2,4).
„Mert nem beszédben
áll [szavakon alapszik; szóban nyilatkozik meg] az Istennek országa, [Isten királysága, uralma] hanem erőben. [hatóerőben; hatalomban,
csodatevő erőben]” (1 Kor. 4,20)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.