„Pál,
(jelentése: kis vagy kicsi),
hivatala szerint Krisztus Jézusnak Isten akaratából elhívott apostola, meghatalmazott, teljhatalmú
megbízottja, aki Jézus Krisztus hatalmával szól, és cselekszik]*
és Sosthenes** [jelentése:
az erő megtartója] a testvér” (1Kor.
1,1)
*A Rómabelieknek
azt is kijelenti az Úr, hogy mi az apostol feladata: „Pál [jelentése: a kicsi, alacsony, csekély], Jézus [héberül: Jehosua =
Jahve az üdvösség, a szabadítás, a megváltó] Krisztusnak, a Felkentnek
rabszolgája, aki Urának, Jézus Krisztusnak tulajdona. Elhívott, és meghívott apostol, vagyis az Úr Jézus
által kinevezett követ, elválasztva
és kiválasztva, elkülönítve, vagyis külön
választva a világi, tisztátalan, szentségtelen dolgoktól, Isten
Evangéliumának, azaz: Örömhírének, győzelmi hírének, a győzelmes
hadvezérről szóló jó hírnek hirdetésére és prédikálására” (Róm 1,1).
És azért: „Hogy legyek a Jézus Krisztus szolgája a
pogányok, vagyis a nemzetek között,
munkálkodván az Isten evangéliumában, hogy legyen a pogányoknak áldozata kedves
és a Szent Szellem által megszentelt.
[Más
fordítás: Hogy amikor az örömüzenet papi szolgálatát végzem, én a
Krisztus Jézusnak a nemzetek közé kirendelt áldozó papja vagyok; hogy a pogány népek
a Szent Szellemtől megszentelt kedves áldozati ajándékká legyenek]” (Róm.
15,16).
Saul – aki később
Pál – elhívása úgy történt, hogy az Úr Jézus megszólította a damaszkuszi úton,
majd az elhívást emberen és a prófétákon keresztül megerősítette egy Anániás nevű tanítványát
küldve Saulushoz, így szólva hozzá: „…
Eredj el, mert ő nékem választott edényem, hogy hordozza az én nevemet a
pogányok és királyok, és Izráel fiai előtt.
Anániás pedig elment, és bement abba a házba; rátette kezét, és ezt mondta:
„Atyámfia, Saul, az Úr küldött engem, az a Jézus, aki megjelent neked az úton,
amelyen jöttél, és azért küldött, hogy újra láss, és megtelj Szent Szellemmel.
És egyszerre, mintha pikkelyek estek volna le a szeméről, újra látott; azután
felkelt, és bemerítkezett, majd miután evett, erőre kapott. Néhány napig együtt
volt a damaszkuszi tanítványokkal, és azonnal hirdetni kezdte a zsinagógákban
Jézusról, hogy ő az Isten Fia” (Csel.
9,15.17-20).
Majd a Szent Szellem
embereken keresztül felkeni az apostolt: „Valának
pedig Antiókhiában az ott levő gyülekezetben némely próféták és tanítók:
Barnabás és Simeon, ki hivattatik vala Nigernek, és a Czirénei Luczius és
Manaen, ki Heródessel, a negyedes fejedelemmel együtt neveltetett vala, és
Saulus. Mikor azért azok szolgálának az Úrnak és bőjtölének, monda a
SzentSzellem: Válaszszátok el nékem Barnabást és Saulust a munkára, amelyre én
őket elhívtam. Akkor, miután bőjtöltek és imádkoztak, és kezeiket reájok
vetették, elbocsáták őket” (Csel.
13,1-3).
És az apostol elhívó Igéi: „Mielőtt az anyaméhben megalkottalak, már
ismertelek, és mielőtt az anyaméhből kijövél, megszenteltelek; népek
prófétájává tettelek” (Jer. 1,5)
„Hallgassatok reám, ti szigetek, és figyeljetek távol
való népek: anyám méhétől hívott el az Úr, anyámnak szíve alatt már emlékezett
nevemről. Hasonlóvá tevé számat az éles kardhoz, keze árnyékában rejtett el
engem, és fényes nyíllá tett engemet, és tegzébe zárt be engem. És mondá nékem:
Szolgám vagy te, Izráel, akiben én megdicsőülök” (Ézs. 49,1-3).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.