„azoknak, akik állhatatosan [és kitartóan] jót cselekedve [jótettekkel, jó munkával] törekszenek [és
igyekeznek] dicsőségre, megbecsülésre, [tiszteletre,
tisztességre] és halhatatlanságra, [(aphtharszia): romolhatatlanságra, és
múlhatatlanságra], örök életet ad;
[vagyis természetfeletti életet, az
életnek egy más létezési formáját]
[de fizet majd] haraggal és
megtorlással [búsulással;
bosszankodással] annak, aki haszonleső, [viszálykodó, perlekedő, önérdek keresője, hajszolója] s nem hajlik
[nem hisz szándékosan és önfejűen] az
igazságra, [vagyis nem engedelmeskedik a valóságnak, az Igének,
Krisztusnak] hanem a gonoszsággal [hazugsággal,
istentelenséggel, Igével ellentétesen] tart, [mert engedi magát meggyőzni, és az Igével ellentétesen hisz]”
(Róm. 2,7-8)
Ők azok: „Akikben [az ilyen hitetleneknek] e világ (e világkorszak: aion) istene
megvakította a hitetlenek elméit [gondolkozását, értelmüket] hogy ne lássák a Krisztus dicsőséges
evangéliumának [örömüzenetének] világosságát,
aki az Isten képe [képmása]
»Más fordítás: hogy a Krisztusnak dicsőségéről szóló
evangélium világossága (fénye) ne ragyogjon fel nekik«” (2 Kor. 4,4).
De: „Mi az Istentől (valók) vagyunk:
aki ismeri az Istent, hallgat reánk, aki nincsen az Istentől, (az) nem hallgat reánk. Erről ismerjük meg az
igazságnak (valóságnak) Szellemét és
a tévelygésnek (csalásnak, félrevezetésnek) szellemét” (1 Ján. 4,6).
Ők azok: „Kik
értelmükben meghomályosodtak (az ő elméjükre sötétség borult), elidegenültek az isteni (az Istennek
tetsző) élettől a tudatlanság miatt
(mert megmaradtak tévelygésükben), mely
az ő szívük keménysége miatt van bennük (és megkeményedett a szívük)” (Eféz.
4,18).
És ennek következménye, hogy amikor
eljön az Úr Jézus: „Tűznek
lángjában [lángoló tűzben], ki bosszút
áll (didómi): megérdemelt módon
visszaad, és (ekdikészisz): igazságot
szolgáltat] azokon [és
akkor fogja, megbünteti lobogó tűzzel azokat], akik nem ismerik az Istent, és akik nem engedelmeskednek a mi Urunk
Jézus Krisztus Evangéliumának [(euangelion):
jó hír, örömhír; győzelmi hír, győztes
hadvezér érkezésének híre].
»Más fordítás:
akik nem akarnak engedelmeskedni az
örömhírnek, amely Urunkról, Jézus Krisztusról szól«
Akik [(tinó):
megfizetik az árát), kiteszik magukat az
ellenségnek / a sátánnak], és meg fognak lakolni
örök veszedelemmel [(olethrosz):
pusztulással, végveszéllyel, romlással, halállal] az Úr ábrázatától [Úr jelenlététől], és az ő hatalmának [(iszkhüsz):
A szó vitézséget, harcias, kiemelkedő,
férfias erőt, küzdőképességet jelent] dicsőségétől >(doxa): fényességétől, és ragyogásától<.
[Más fordítás: Ezek majd világkorszakra szóló (aioni) >(aióniosz): létkorszak, nem időt,
hanem minőséget jelölő görög szó< pusztulással
bűnhődnek az Úrtól és az ő dicső hatalmától;
Egy másik fordításban: Örökre távol maradnak az Úrtól és dicsőséges
(és fönséges) hatalmától; mellyel az Úr orcája és dicsőséges ereje
fogja őket igazságos ítéletképpen sújtani].
Amikor [(hotan): amikor csak, valahányszor]
eljő [(erkhomai): eljön, megérkezik, megjelenik] majd, hogy
megdicsőíttessék az Ő szenteiben [Más
fordítás: azon a napon, amikor majd
eljön, hogy dicsőségét megmutassa szentjeiben], és csodáltassék [vagyis csodálat
tárgya legyen és csodálatos hatalmát megmutassa
bennetek, hívőkben] vagyis mindazokban, akik hisznek (mivelhogy a mi
tanúbizonyságunknak hitele volt ti nálatok) ama napon
[Más fordítás: Mindez akkor
történik meg, amikor az Úr eljön. Akkor mindenki dicsőíteni fogja őt, mert meg fogják látni dicsőségét azokban, akik
teljesen az Övéi. Igen, mindenki csodálni fogja őt azok miatt, akik benne
hisznek. Ezek közé tartoztok ti is, hiszen hittel elfogadtátok, amit Jézusról
mondtunk” (2 Thess. 1,8-10).
Ézsaiás is prófétál az Úr eljöveteléről, és arról, hogy
megöli az Úr az óembert, hogy feltámadjon az újember:: „Mert ímé, az Úr eljő tűzben, s mint forgószél az ő szekerei (harci
kocsijai gyorsak), hogy megfizesse
(rájuk zúdítja) búsulásában az Ő
(lángoló) haragját, és megfeddését sebesen
égő lánggal (és fenyítését lángoló tűzben). Mert az Úr tűzzel ítél és kardjával minden (hús)testet (kardja mindenkit elér), és sokan lesznek az Úrtól megöltek” (Ésa. 66,13-16)
És az Úr kardjáról így hangzik a bizonyságtétel: „Mert az Istennek beszéde (logosz=Ige) élő és ható (élő energia), és élesebb minden kétélű fegyvernél
(kardnál), és elhat a szívnek és (és
áthatol az elmének és) szellemnek, az
ízeknek (ízületeknek) és a velőknek
megoszlásáig (szétválásáig), és
megítéli a gondolatokat és a szívnek indulatait (és szándékait). És nincsen oly teremtmény, amely nyilvánvaló
nem volna (amely rejtve volna) előtte,
sőt mindenek meztelenek és leplezetlenek (fedetlenek) annak szemei előtt, akiről mi beszélünk. (Neki kell majd számot
adnunk)” (Zsid. 4,12-13)
És ennek a „fegyvernek” az erejéről prófétál Dávid: „Az Úr szava (phóné): egy hang,
értelmes szó; kiáltás; a tagolt beszéd) tűzlángokat
szór (Az ÚR hangjára lángok törnek elő).
Az Úr szava (hangja) megrengeti
(megremegteti) a pusztát, megrengeti
(megremegteti) az Úr Kádesnek pusztáját.
Az Úr szava megborjaztatja a nőstény szarvasokat (Az ÚR hangja megriasztja
a szarvasokat), lehántja (letarolja) az erdőket, és az ő hajlékában mindene azt
mondja: dicső (templomában mindenki őt dicsőíti)!” (Zsolt. 29,7-9)
Ézsaiás bizonyságtétele a prófétai szóról, amely szintén
Isten kardja: „Hallgassatok reám, ti
szigetek, és figyeljetek távol való népek (nemzetek): anyám méhétől hívott el az Úr, anyámnak szíve alatt már emlékezett
nevemről. Hasonlóvá tevé számat az éles kardhoz, keze árnyékában rejtett el
engem, és fényes nyíllá tett engemet, és tegzébe zárt be engem” (Ésa. 49,1-2)
És „Igazságban ítéli a
gyöngéket (igazságosan ítél a nincstelenek ügyében), és tökéletességben bíráskodik a föld szegényei felett (és
méltányosan dönt az ország szegényeinek dolgában); megveri a földet szájának vesszejével (logosz=Ige), és ajkai lehével (pneuma=Szellemével) megöli a hitetlent. Derekának övedzője az
igazság lészen, és veséinek övedzője (csípőjének öve pedig) a hűség” (Ésa. 11,4-5)
Már Bemerítő János így hirdeti az Úr Jézus Krisztust: „Én ugyan vízbe merítelek be titeket
megtérésre [hogy más felismerésre térjetek, a gondolkozásmód megváltoztatás
végett], de aki utánam jő, [a
nyomomba lép], erősebb [hatalmasabb] nálamnál, akinek saruját hordozni sem vagyok
méltó [alkalmas; megfelelő]; Ő Szent
Szellembe és tűzbe merít be majd titeket” (Mát.
3,11)
És Pál apostolon keresztül jelenti ki a Szent Szellem, hogy
ez mit jelent: „Avagy nem tudjátok-é, [hát nem értitek] hogy [mi] akik bemerítkeztünk
Krisztus Jézusba, az ő halálába merítkeztünk be? Eltemettettünk [azaz
szellemben hasonlóvá váltunk] azért
Ővele együtt a bemerítés által a halálba: hogy miképpen feltámasztatott
[életre kelt] Krisztus a halálból [a
halottak közül] az Atyának dicsősége
[fényessége, ragyogása] által, azonképpen mi is új életben [állapotban] járjunk.
Mert ha az ő halálának
hasonlatossága szerint Ővele eggyé lettünk [egybenőttünk; egyesültünk] bizonyára feltámadásáé szerint is azok
leszünk. [feltámadásával is összenőttekké leszünk]. Tudván azt, hogy a mi ó emberünk Ővele megfeszíttetett [oszlopra feszíttetett] hogy megerőtlenüljön [teljesen működésképtelenné, erejét vesztetté
legyen] a bűnnek teste, (amartias
szóma:
a céltévesztett én) [megsemmisüljön (elpusztuljon;
tétlenné; tehetetlenné váljon) a bűn hatalmában álló (a céltévesztett) test
(szóma = egó, én)] hogy ezután ne szolgáljunk [ne legyünk rabszolgája] a bűnnek. [ne legyünk a céltévesztés) rabszolgái].
Mert aki [így] meghalt, felszabadult a bűn alól. [megigazult;
igazságossá lett; (felmentést nyert) a bűntől, a cél ELVÉTÉSÉTŐL)]. Hogyha
pedig meghaltunk Krisztussal, hisszük, hogy [együtt] élünk [továbbra] is Ővele” (Róm. 6,3-8).
Mert: „Mi nem a világ [világrendszer, kozmosz] szellemét kaptuk, hanem az Istentől eredő [Istenből való] Szellemet hogy megismerjük
[megtudjuk azokat] »g: eidó oida = tudatában legyünk annak« amit az
Isten a kegyelemben [kegyelme] ajándékozott
nekünk” (1Kor 2,12)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.