„Akkor hasonlatos lesz a mennyeknek országa [Isten királysága] ama tíz szűzhöz, akik elővevén [és fogták] az ő
lámpásaikat, kimenének a vőlegény elé [a vőlegény fogadására].
Öt pedig közülük eszes [okos; bölcs, meggondolt, értelmes] vala,
és öt bolond [balga; ostoba; esztelen; meggondolatlan]. [ugyanis] Akik bolondok [balgák; ostobák; esztelenek; meggondolatlanok] valának, mikor lámpásaikat elővevék [és magukhoz vették],
nem vivének magukkal olajat; Az
eszesek [okosak; bölcsek] pedig lámpásaikkal együtt olajat
vivének az ő edényeikben [az ő korsóikban].
Késvén pedig a vőlegény,
mindannyian elszunnyadnak [elálmosodtak; elbóbiskoltak] és
aluvának [majd el is aludtak]. Éjfélkor pedig kiáltás lőn [kiáltás
hangzott]: Ímhol jő a
vőlegény! Jöjjetek elébe [jöjjetek a fogadására]!
Akkor [felébredtek és] felkelének mind azok a szüzek, és
elkészíték [és rendbe hozták] az ő lámpásaikat. A bolondok [balgák; ostobák; esztelenek] pedig [így
szóltak és] mondának az eszeseknek [az okosakhoz; a bölcseknek]:
Adjatok nékünk [egy kis olajat] a ti olajotokból, mert a mi lámpásaink kialusznak [mert
kialvóban vannak].
Az eszesek [okosak] pedig [így válaszoltak, és] felelének, mondván: Netalán nem
lenne elegendő nékünk és néktek [is]; menjetek inkább az árusokhoz [vagyis a kereskedőkhöz], és vegyetek magatoknak. Mikor
pedig venni [vagyis vásárolni] járnak vala [és azok az ostoba lányok még távol voltak], megérkezék a vőlegény; és [azok a lányok] akik készen valának, bemenének ővele
a menyegzőbe [az esküvői vacsorára], és [azután] bezáraték az ajtó.
Később pedig a többi szüzek is
megjövének, mondván: Uram! Uram! Nyisd meg [nyiss ajtót] mi nékünk. Ő pedig felelvén [így válaszolt, és], monda: Bizony mondom néktek, nem ismerlek titeket
(Mát. 25,1-12)
Így folytatódik a
figyelmeztetés: „Legyenek a ti derekaitok felövezve, és szövétnekeitek (lámpásaitok, vagy mécseseitek) meggyújtva; Ti meg (legyetek) hasonlók az
olyan emberekhez, akik az ő urukat várják, mikor jő meg… hogy mihelyt megjő és
zörget, azonnal megnyissák néki” (Luk.
12,35-36)
Hát: „Akkor ne is aludjunk, mint a többiek, hanem legyünk éberek és józanok”
(1 Thess. 5,6)
Már Bemerítő Jánoson
keresztül hangzik az ígéret: „Én ugyan
vízbe merítelek be titeket megtérésre [hogy más felismerésre térjetek; a
gondolkozás(mód) megváltoztatás végett], de
aki utánam jő, [a nyomomba lép], erősebb
[és hatalmasabb] nálamnál, akinek saruját
hordozni sem vagyok [alkalmas; megfelelő], és méltó; Ő
Szent Szellembe és tűzbe merít be majd titeket” (Mát. 3,11;)
Amikor a kenetet – Isten
erejét – megkapjuk, és akkor ezt mondja a Szent Szellem: „És néktek kenetetek van a Szenttől, és (ezt tudjátok is mindnyájan,
és) mindent tudtok. És az a kenet, amelyet ti kaptatok tőle, bennetek marad, és így nincs
szükségetek arra, hogy valaki tanítson titeket; hanem amint az a kenet
megtanít titeket mindenre, úgy igaz is az és nem hazugság, és amiként
megtanított titeket, úgy maradjatok Őbenne (Más fordítás: de bennetek
megvan az a kenet is, amelyet tőle kaptatok, ezért nincs szükségetek arra, hogy
valaki tanítson titeket; sőt amire az Ő kenete tanít meg titeket, az igaz, és
nem hazugság; és ahogyan megtanított titeket, úgy maradjatok meg Őbenne)” (1
Ján. 2,20)
Akkor így szól az Úr: „Mindenestől szép vagy, én mátkám, és semmi
szeplő nincs benned (és semmi hibád sincsen)! Jöjj hozzám a Libanonról (a fehér hegyről), menyasszonyom,
jöjj hozzám a Libanonról! Nézz le az Amáná csúcsáról (jelentése: az erős szövetség; a hűség, erősség; megbízhatóság,
állhatatosság; az állandóan folyóról), a
Szenír (jelentése: lámpás) és a Hermón csúcsáról (jelentése: „odaszentelés”,
felszentelt), az oroszlánbarlangoktól, a párducok hegyeiről!” (Én. 4,7-8)
És utána már így biztat az
Ige: „Örüljünk és örvendezzünk (és
ujjongjunk), és adjunk dicsőséget néki
(és dicsőítsük őt), mert eljött a Bárány
menyegzője (és felkészült menyasszonya), és az ő felesége elkészítette magát, És monda nékem: Írd meg: Boldogok
azok, akik a Bárány menyegzőjének vacsorájára hivatalosak. És monda nékem: Ezek
az Istennek igaz beszédei (az Isten igaz igéi)” (Jel. 19,7)
De: „(Attól kezdve) Mikor már a gazda felkél és bezárja az
ajtót, és kezdetek kívül állani (vagyis megálltok kívül, és kezditek) az ajtót zörgetni, mondván: Uram! Uram!
nyisd meg (az ajtót) nékünk; és ő
felelvén, ezt mondja néktek: Nem tudom honnét valók vagytok ti” (Luk. 13.25)
„… Ezt mondja a Szent, az Igaz, akinél a Dávid kulcsa
van, és amit kinyit, senki nem zárja be, és amit bezár, senki nem nyitja ki” (Jel. 3,7)
Mert: „Nem minden, aki ezt mondja nékem: Uram! Uram! megyen be a mennyek országába [az Isten királyságába]; hanem [csak az] aki cselekszi [és megteszi] az
én mennyei Atyám akaratát” (Mát. 7,21)
Azok pedig kinn maradnak: „Kiknél megvan (mert megtartják,
megőrzik) a kegyességnek [a hit, és
istenfélelem, és szentség] látszata
[és formája] (akik istenes életet színlelők ugyan), de megtagadják [és elutasítják, feladják] annak erejét [a csodatevő erőt (és a csodát cselekvő) képességet,
és hatalmat]. És ezeket kerüld (és fordulj
el ezektől)” (2 Tim. 3,5)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.