2012. augusztus 29.

Dr. Rodney Howard-Browne : A világtól való üldöztetés.


Készítette: Melinda Vörösné

 Ez az Én parancsolatom, hogy szeressétek egymást, amiképpen Én szerettelek titeket. 13 Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért. 14 Ti az Én barátaim vagytok, ha azokat cselekszitek, amiket Én parancsolok néktek. 15 Nem mondalak többé titeket szolgáknak; mert a szolga nem tudja, mit cselekszik az ő ura; titeket pedig barátaimnak mondottalak; mert mindazt, amit az Én Atyámtól hallottam, tudtul adtam néktek. 16 Nem ti választottatok Engem, hanem Én választottalak titeket, és Én rendeltelek titeket, hogy ti elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek, és a ti gyümölcsötök megmaradjon; hogy akármit kértek az Atyától az Én nevemben, megadja néktek. 17 Ezeket parancsolom néktek, hogy egymást szeressétek. 18 Ha gyűlöl titeket a világ, tudjátok meg, hogy Engem előbb gyűlölt ti nálatoknál. 19 Ha e világból volnátok, a világ szeretné azt, ami az övé; de mivelhogy nem vagytok e világból, hanem Én választottalak ki magamnak titeket a világból, ezért gyűlöl titeket a világ. 20 Emlékezzetek meg ama beszédekről, amelyeket Én mondtam néktek: Nem nagyobb a szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldöznek majd; ha az Én beszédemet megtartották, a tiéteket is megtartják majd. 21 De mindezt az Én nevemért cselekszik veletek, mivelhogy nem ismerik Azt, Aki küldött engem. 22 Ha nem jöttem volna és nem beszéltem volna nékik, nem volna bűnük: de most nincs mivel menteniük az ő bűnüket. 23 Aki Engem gyűlöl, gyűlöli az Én Atyámat is. 24 ha ama cselekedeteket nem cselekedtem volna közöttük, amelyeket senki más nem cselekedett, nem volna bűnük; de most láttak is, gyűlöltek is, mind engem, mind az Én Atyámat. 25 De azért lőn így, hogy beteljesedjék a mondás, amely megíratott az ő törvényükben: Ok nélkül gyűlöltek Engem. 15:12-25 Jézus annyira szeret bennünket, hogy feláldozta az életét értünk - barátaiért - ahogy Ő nevez bennünket. Csak egy élete volt, azt pedig ingyen és teljes egészéen odaadta. Csak azok, akik engedelmeskednek az Ő parancsolatainak mondhatják azt, hogy az Ő barátai. Jézus emelt ki bennünket a szolgai állapotból a baráti szintre. Micsoda megtiszteltetés hogy Isten barátainak neveztetünk! Nem mi választottuk Jézust - Ő választott bennünket - Ő szeretett bennünket, meghalt értünk és hívott meg bennünket az Ő családjába. Nekünk is választanunk kell - hogy vagy elfogadjuk vagy elutasítjuk az Ő üdvösség-ajánlatát. Jézus arra választott és hívott el bennünket, hogy maradandó gyümölcsöt teremjünk, hogy bármit is kérjünk az Atyától Jézus Nevében, az Atya megadja azt nekünk. Jézus azt szeretné, hogy imáinkra választ kapjunk! Nagy megtiszteltetésnek kell tekintenünk, hogy Jézus ennyire szeret bennünket! Mivel Jézus a mi Urunk és Mesterünk feltételnélküli engedelmességgel tartozunk neki, azonban Jézus azt kéri, hogy azért engedelmeskedjünk Neki, mert egyszerűen szeretjük Őt. Maga az Atya szeret bennünket és arra vágyik, hogy szeretetünket szabad akaratunkból visszakaphassa. Valóban, Isten annyira odaszentelte magát nekünk; valamivel viszonoznunk kell ezt. Tisztelettel és hűséggel tartozunk Neki. Az 1 Korinthus 7:23-ban azt olvassuk, hogy "Áron vétettetek meg, ne legyetek embereknek szolgái." Nem az emberekre kell figyelned - ne törődj azzal, hogy mit gondolnak rólad, inkább az foglalkoztasson, hogy Isten mit gondol rólad, és minden tekintetben legyél hűséges ahhoz, Aki megmentett téged és Aki szabadságot adott neked. Jézus a továbbiakban az üldöztetésről beszél. A világ - a világi rendszer - minden ok nélkül gyűlöli Jézust; gyűlöli az igazlelkűséget; gyűlöli azt, ami jó. Az evilág istene - az ördög - megvakította a hitetlenek szemeit, hogy ne értésk az Igazságot (2 Kor. 4:4). A világ gyűlöli Jézust és téged is gyűlöl, viszont még maguk sem tudják, hogy miért. Ha a világ gyűlöl téged - tudd azt, hogy először Jézust gyűlölte. Ha te is közűlük való volnál és olyan lennél mint ők - akkor szeretnének. De mivel nem vagy közűlük való és nem vagy olyan, mint ők, ezért gyűlölnek. A szolga nem nagyobb az ő uránál - ha Jézust üldözték, akkor téged is üldözni fognak. Ne lepődj meg az üldöztetésen, mert mindenki, aki Isten szerinti életet akar élni üldöztetni fog (2 Tim. 3:12). Ha gyűlölnek téged, Jézust is gyűlölik. Ha Jézust gyűlölik, az Atyát is gyűlölik, Aki elküldte Jézust, hogy - még értük is - meghaljon. Mielőtt Saulból Pál lett, ő is gyűlölte Jézust és az összes keresztényt, az ő szembe azonban megnyílt és végül az életét is odaadta az evangélium ügyéért! A keresztények elég gyűlöletet kapnak a világtól - szükségünk van egymás szeretetére, támogatására és bátorítására. Sokszor azt gondoljuk, hogy más keresztények miatt vannak problémáink, miközben egyedül az ördög áll a bajok mögött. Ő azért jön, hogy viszályt keltsen, hogy ezáltal megoszthassa a keresztényeket és hogy győzhessen. Amikor a korai Egyház keresztényeit üldözték, akkor ők összefogtak, egysében segítségül hívták az Atyát, folytatták az evangélium hirdetését, továbbra is csodák történtek általuk és segítettek az emberek szükségeit betölteni. Itt az ideje, hogy Krisztus Testében az emberek ahelyett, hogy veszekednek egymással, felébredjenek, egymás mellé álljanak, kiálljanak az ördöggel - a mi igazi ellenségünkkel -, együtt harcoljanak ellene és legyőzzék őt! Jézus azt kéri tőlünk, hogy kedvezzünk Neki azáltal, hogy önzetlenül szeretetjük egymást, ehhez pedig meg fogja adni az erőt a számunkra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.