„És ha valaki valamit
mond [legyen az akár kijelentés, tanítás, prédikáció, vagy
prófécia] az embernek Fia ellen, megbocsáttatik annak; de annak, aki a
Szent Szellem ellen szól káromlást [és a
Szent Szellemet gyalázza azzal, hogy Róla valótlanságot terjeszt, és állít, az Istent káromolja, és], meg nem
bocsáttatik” (Luk. 12,10)
Máté bizonyságtétele így hangzik: „Azt mondom azért néktek: Minden bűn [hiba, tévedés,botlás] és káromlás [gyalázkodás,
rágalmazás, becsmérlődés] megbocsáttatik az embereknek; de a Szellem káromlása [gyalázása becsmérlése, a Szellem elleni szitkozódás] nem
bocsáttatik meg az embereknek [nem nyer bocsánatot]. Még aki az ember Fia ellen szól [és beszél],
annak is megbocsáttatik [az is bocsánatot nyer]. De aki a Szent Szellem ellen szól, annak sem ezen [vagyis sem ebben a világban. Ebben a
világkorszakban], sem a más világon
[sem a jövendőn(világ)korszakban, létkorban] meg nem bocsáttatik. [mert nem nyerhet
bocsánatot]” (Mát. 12,31-32).
Márk is bizonyságot tesz az Úr Jézus kijelentéséről: „Bizony mondom néktek, hogy minden bűn (hiba, tévedés, botlás) megbocsáttatik az emberek fiainak, még a
káromlások is mind, (bármennyi káromlást szólnak) amelyekkel káromlanak: De aki a Szent Szellem ellen szól káromlást
(ha valaki a Szent Szellemet káromolja. //gyalázza, becsmérli, Őt
szitkozódja//), nem nyer bocsánatot soha, hanem örök kárhozatra méltó (vagyis
vétkes marad bűne miatt örökké //a leendő, eljövendő
létkorban is//); Mivelhogy ezt mondják vala (és
azt terjesztették az Úr Jézusról a vallásos emberek): Tisztátalan szellem van benne” (Márk.
3,28-30).
Az apostolon keresztül jelenti ki az Úr, hogy: „Mert ha
szándékosan (önként, készségesen, szabad akaratból, vagy
elhatározásból, kényszerítés nélkül) vétkezünk
(vétjük el a célt, és hibázunk,
és megbotlunk), az igazság (a valóság,
vagyis az Ige) megismerésére
való eljutás után (vagyis az igazság teljes megismerése, és befogadása után). Akkor többé nincs bűnökért (a cél
elvétésért) való áldozat (Itt: már
nem marad hátra áldozat. Itt: erre a bűnre már nincsen engesztelő áldozat). Hanem az ítéletnek valami rettenetes (félelmetes, ijesztő,
szörnyű) várása és a tűznek lángja
(a tűz lobogó, mohó heve), amely
megemészti az ellenszegülőket. Aki megveti (elveti) a Mózes törvényét (és megszegi,
vagy érvényteleníti, és hatálytalanítja, vagy megszünteti, és megsemmisíti),
két vagy három tanúbizonyságra (két,
vagy három tanú vallomása alapján) irgalom
(szánalom, részvét, könyörület, és együttérzés, irgalmasság) nélkül meghal (és elpusztul). Gondoljátok
meg, mennyivel súlyosabb büntetésre méltónak ítéltetik az, aki az Isten Fiát
(lábbal) megtapodja (megveti), és a szövetségnek vérét, mellyel
megszenteltetett, tisztátalannak (közönségesnek, szentségtelennek, és
megfertőzöttnek) tartja, és a kegyelemnek
Szellemét bántalmazza (sértegeti, gyalázza, bántalmazza, és gyalázattal
illeti, megveti, csúfolja, kigúnyolja, és megcsúfolja)?” (Zsid. 10,26-29).
Ezért azt tanácsolja az Úr, hogy ha szándékosan elkövetett
bűnt tapasztalunk: „Ha valaki
látja, hogy az ő atyjafia (a testvére) vétkezik,
de nem halálos bűnt (a cél
nem szándékos elvétése, vagy nem szándékos félrelépést tesz),
könyörögjön (érte), és az Isten életet ad annak, aki nem halálos
bűnnel vétkezik (aki nem szándékosan saját akaratból, minden kényszerítés
nélkül válik céltévesztetté). Van halálos
bűn; nem az ilyenért (nem az ilyen esetre) mondom, hogy könyörögjön. Minden
igazságtalanság (és minden istentelenség,
az igazság vagyis az Ige hiánya) bűn; de van nem halálos
bűn is” (1 Ján. 5,16-17).
Pál apostol megvallásával világítja meg az Úr az előző
kijelentéseket: „Hálát adok a
Krisztus Jézusnak, a mi Urunknak, aki engem megerősített, hogy engem hívnek
ítélt (mert megbízhatónak tartott), amikor
szolgálatra rendelt. Ki előbb istenkáromló (őt káromló, az övéit), üldöző és erőszakoskodó valék (és
erőszakos ember voltam): de könyörült rajtam (mégis
irgalmat nyertem), mert tudatlanul cselekedtem hitetlenségemben; Szerfelett megsokasodott (bőségesen
kiáradt rám) pedig a mi Urunknak kegyelme
a Krisztus Jézusban való hittel és szeretettel. Igaz beszéd ez és teljes
elfogadásra méltó, hogy Krisztus Jézus azért jött e világra (el), hogy megtartsa (üdvözítse) a bűnösöket, (a célt eltévesztőket) akik közül első vagyok én. De azért könyörült rajtam, hogy Jézus
Krisztus bennem mutassa meg legelőbb a teljes hosszútűrését (végtelen
türelmét), példa gyanánt azoknak, akik
hisznek Őbenne (és így) az örök
életre (jutnak)” (1 Tim. 1,12-16)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.