Az Úr Jézus nem
csak szavakkal hirdette Isten országát, hanem bemutatta, hogy ez mit jelent az
emberek életében: „És körüljárja (és bejárta) vala
Jézus a városokat mind, és a falvakat, tanítván azoknak zsinagógáiban, és
hirdetvén az Isten (vagyis a mennyek) országának
evangéliumát, és gyógyítván
mindenféle betegséget és mindenféle erőtlenséget a nép között” (Mát. 9,35)
„És elterjede az ő híre egész Siriában: és hozzávivék
mindazokat, akik rosszul [szerencsétlenül, nyomorúságosan] valának [és minden szenvedőt]. A különféle betegségekben [és súlyos
nyavalyákban] és kínokban [és
gyötrelmekben] sínylődőket [akiket
különféle betegségek és bajok gyötörtek, és a fájdalmas bajokban szenvedőket], ördöngösöket [ördögtől, vagyis
démonoktól) megszállottakat, a démonizáltakat, az epilepsziásokat, és a], holdkórosokat és gutaütötteket [a
bénákat, és az inaszakadtakat]; és
meggyógyítja vala őket. És nagy sokaság [nagy tömeg] követé őt [és szegődött nyomába, és csatlakozott hozzá, és
csapatostul kísérték] Galileából és a
Tízvárosból [vagyis a pogány Dekapoliszból] és Jeruzsálemből és Júdeából és a Jordánon túlról [való
tartományokból]” (Mát. 4,24-25)
„És nagy sokaság megy vala hozzá, vivén magukkal
sántákat (és bénákat), vakokat, némákat, csonkákat (és
nyomorékokat) és sok egyebeket (és
sok más beteget), és odahelyezték
(oda tették) őket a Jézus lábai elé; és
(Ő) meggyógyítá őket” (Mát. 15,30)
Mert az emberek pedig –
hallva és látva a csodákat – özönlöttek Hozzá: „És kimenvén Jézus, láta nagy sokaságot, és megszáná őket, és azoknak
betegeit meggyógyítá” (Mát. 14,14)
Márk írása szerinti
Evangélium bizonyságtétele így hangzik: „És
(Jézus) prédikál vala [hirdette az
igét] azoknak zsinagógáiban, egész
Galileában, és ördögöket [vagyis démonokat] űz [és kihaj(í)t, kidob] vala”
(Márk.
1,39)
„És megmondá tanítványainak, hogy egy kis hajót
tartsanak néki készen, a sokaság miatt, hogy ne szorongassák őt (és ne tolongjanak körülötte). Mert sokakat (sok embert) meggyógyított,
úgy hogy akiknek valami bajuk volt, reá rohanának, hogy illethessék (hogy
megérinthessék) őt. A tisztátalan
szellemek is, mikor meglátták vala őt, leborulának előtte, és (így) kiáltanak, mondván: Te vagy az Istennek a
Fia. Ő pedig erősen fenyegeti vala őket, (és erélyesen megtiltotta nekik), hogy őt ki ne jelentsék (nehogy
felfedjék kilétét)” (Márk.
3,9-12)
„És
(némelyek) azt az egész környéket
befutván, kezdék a betegeket a nyoszolyákon ide-oda hordozni, amerre hallják
vala, hogy ő ott van (és ahol hallomásuk szerint éppen tartózkodott). És ahová bemegy vala a falvakba vagy
városokba, vagy majorokba (és településekre), a betegeket letevék a piacokon (és tereken), és kérik vala őt, hogy legalább a ruhája szegélyét illethessék (és
érinthessék). És valahányan csak illeték (és
megérintették, meg is), gyógyulnak” (Márk. 6,55-56)
„Jézus pedig (elvonult,
és) elméne tanítványaival a tenger mellé; és nagy sokaság követé őt Galileából és
Júdeából, És Jeruzsálemből és Idumeából és a Jordánon túlról; és a Tírus és a
Sidon környékiek is, amikor hallották, hogy miket mivel vala (hogy milyen
nagy dolgokat visz véghez), nagy
sokasággal jövének ő hozzá” (Márk.
3,7-8)
„És alámenvén ővelük, megálla a síkságon (egy sík helyen), és
(vele együtt) az ő tanítványainak serege
(és nagy sokasága) és a népnek nagy
sokasága (nagy néptömeg) egész
Júdeából és Jeruzsálemből és Tírusnak és Sídonnak tengermelléki határából, akik
jöttek, hogy hallgassák őt és meggyógyíttassanak betegségeikből. És akik
tisztátalan szellemektől gyötrettek, meggyógyulnak. És az egész sokaság
igyekezik vala őt illetni (és megérinteni): mert erő származék (és áradt ki) belőle, és mindeneket meggyógyíta” (Luk.
6,17-19)
Erről tesz
bizonyságot az apostol is: „A názáreti
Jézust felkente az Isten Szent Szellemmel és hatalommal, és ő szertejárt, jót
tett, és meggyógyított mindenkit, akik az ördög igájában vergődtek, mert az
Isten volt vele” (Csel. 10,38)
Mindenki Hozzá ment, kivéve
azokat, akik „ismerik” az Írásokat: „Az
írástudók pedig, akik Jeruzsálemből jöttek vala le, azt mondák, hogy: Belzebub
van vele (és benne), és: Az ördögök
fejedelme által (annak segítségével) űzi
ki az ördögöket” (Márk. 3,22)
Az Úr Jézus a tanítványainak
azt is kijelenti, hogy ez az evangélium lesz a jele annak, hogy befejeződött ez
a világkorszak: „És az Isten országának ez az evangéliuma hirdettetik majd az
egész világon, bizonyságul minden népnek; és
akkor jő el a vég (Mát. 24,14)
És beteljesítette az Ézsaiáson keresztül hangzó próféciát, amely így hangzik: „… a mi betegségeinket (Ő) viselte, a mi
fájdalmainkat hordozta (és eltávolította). Mi meg azt (hittük, és azt) gondoltuk, hogy Isten csapása sújtotta és
kínozta (hogy Istentől ostoroztatik, verettetik és kínoztatik). Pedig a mi vétkeink (hamartia:
a mi céltévesztésünk) miatt kapott
sebeket, bűneink miatt törték össze. Ő bűnhődött, hogy nekünk békességünk
legyen, az ő sebei árán gyógyultunk meg” (Ésa. 53,4-5)
Péter
apostol is idézi a próféciát, ezzel bizonyságot téve arról, hogy azt az Úr
Jézus beteljesítette: „Aki a mi bűneinket
(a mi vétkeinket) maga vitte fel (hús)testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván (mi a vétkekre ne legyünk
kaphatók). Az igazságnak (és az
igazságosságnak) éljünk (és igaz
életet éljünk): akinek sebeivel
gyógyultatok meg, (lettetek
teljesen éppé, véres zúzódásai gyógyítottak meg titeket). (és az ő sajgó sebei
által gyógyultatok meg)” (1Pét 2:24)
És az Úr Jézus
beteljesítette Ézsaiásnak ezt a próféciáját is a Messiás (a Felkent)
küldetéséről: „Az Úr Isten Szelleme van
én rajtam azért, mert fölkent engem az Úr, hogy a szegényeknek örömöt mondjak.
Elküldött, hogy bekössem a megtört szívűeket, hogy hirdessek a foglyoknak
szabadulást, és a megkötözötteknek megoldást (és szabadon bocsátást). Hogy hirdessem az Úr jókedvének esztendejét,
és Istenünk bosszúállása napját; megvigasztaljak minden gyászolót. Hogy tegyek
Sion gyászolóira, adjak nékik ékességet a hamu helyett, örömnek kenetét a gyász
helyett, dicsőségnek palástját a csüggedt szellem helyett, hogy igazság fáinak
neveztessenek, az Úr plántáinak, az Ő dicsőségére!” (Ésa. 61,1-3)
„És nem mondja
(többé) a lakos (Sion lakója = a messze sugárzó
emlékmű; jel = a diadalmas gyülekezet): (hogy) beteg vagyok! A nép, amely benne lakozik,
bűnbocsánatot nyer” (Ésa. 33,24)
Mert Ő az: „Aki megbocsátja minden bűnödet,
meggyógyítja minden betegségedet. Aki megváltja életedet a koporsótól (és a
sírtól); kegyelemmel (szeretettel) és irgalmassággal koronáz meg téged” (Zsolt. 103,3-4)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.