Az Úr Jézus példát
ad arra, hogy az Istennel való ima után, felismerve az Ő akaratát, hozza meg
döntéseit. Erről így ír Lukács: „És lőn
(vagyis történt) azokban a napokban,
(hogy) kiméne a hegyre imádkozni, és az
éjszakát az Istenhez való imádkozásban tölté el (és Istenhez imádkozva
virrasztotta át). És mikor megvirrada,
előszólítá (és odahívta) az ő
tanítványait és kiválaszta azok közül tizenkettőt, akiket apostoloknak is
nevezett” (Luk. 6,12-13)
Márk
bizonyságtételéből megtudjuk, hogy a tanítványokat is Isten jelenlétébe hívta
be, mielőtt szolgálatra küldte ki őket: „Azután
felméne a hegyre, és magához szólítá (vagyis magához hívta), akiket akar vala; és (ők pedig) hozzá menének. És választott tizenkettőt
(arra), hogy vele legyenek, és hogy
kiküldje (és elküldje) őket
prédikálni, (hogy hirdessék az igét), és
hatalmuk legyen a betegeket gyógyítani és (a tőle kapott hatalommal) az ördögöket (vagyis démonokat, a
gonosz, tisztátalan szellemeket) kiűzni:”
(Márk. 3,13-15)
Az Úr Jézus akkor –
és mindenkor – mielőtt kiküldi az Övéit, azt mondja: „Ímé adok néktek hatalmat, hogy a kígyókon és skorpiókon tapodjatok, és
az ellenségnek minden erején; és semmi nem árthat néktek (és hogy semmi se
árthasson nektek)” (Luk. 10,19)
Lukácstól tudjuk
meg, hogy milyen parancsokat adott – és ad – az Úr a kiküldés előtt: „Minekutána pedig összehívta Jézus az ő
tizenkét tanítványát, ada nékik erőt és hatalmat minden ördögök
ellen (vagyis démonok, gonosz, tisztátalan szellemek felett), és betegségek gyógyítására. És (azután)
elküldé őket, hogy prédikálják (és hirdessék) az Isten országát, és betegeket
gyógyítsanak. És monda nékik: Semmit az útra ne vigyetek, se pálcákat (vagy
botot), se táskát (vagy tarisznyát), se kenyeret, se pénzt; se két-két ruhátok ne
legyen. És (amikor) valamely házba
bementek (vagyis betértek), ott
maradjatok, és onnét induljatok tovább. És (ha valahol) valakik be nem fogadnak titeket, kimenvén
abból a városból, még a port is verjétek le lábaitokról, bizonyságul (és
bizonyítékul) ő ellenük” (Luk. 9,1-5)
És Márk így
folytatja a tanítványok kiküldését, ami a mindenkori tanítványokra is
vonatkozik: „Majd (ezek után) magához szólítá (magához hívta) a tizenkettőt, és kezdé őket kiküldeni
kettőnként, és ada nékik
hatalmat a tisztátalan szellemek (vagyis a démonok) fölött. És megparancsolá nékik, hogy az útra semmit ne vigyenek egy
pálcán (vagyis egyetlen vándorboton) kívül;
se táskát (vagy tarisznyát), se
kenyeret, se pénzt az övükben; Hanem kössenek sarut (vagyis saru viszont
legyen rajtuk), de két ruhát ne öltsenek
(magukra). És (ezt is) monda nékik: Ahol valamely házba bementek,
ott maradjatok mindaddig, amíg tovább mentek onnét. Akik pedig nem fogadnak
(be) titeket, sem nem hallgatnak rátok, (akkor)
onnét kimenvén, verjétek le a port
(is) lábaitokról, bizonyságul ő ellenük.
Bizony mondom néktek: Szodomának vagy Gomorának tűrhetőbb lesz a dolga az
ítélet napján, mint annak a városnak” (Márk. 6,7-11)
És hogy ez a parancs
a minden korban élő tanítványokra is vonatkozik, azt Pál apostolon keresztül
mutatja be a Szent Szellem. Az apostol Antiókiába megy Barnabással, de: 1. nem
egyedül ment hirdetni az Igét. 2. ahol nem fogadták be az Igét, ott az Úr Jézus
parancsa szerint cselekedtek. Erről így számol be Isten Igéje: „A
zsidók azonban felindítják (vagyis felingerelték ellenük) az istenfélő és tisztességbeli (tekintélyes)
asszonyokat és a városnak eleit
(vagyis előkelőit), és üldözést
támasztanak Pál és Barnabás ellen, és kiűzik őket határukból. Azok pedig lábuknak
porát lerázván ellenük, elmenének Ikoniumba” (Csel. 13,47-52)
A Szent Szellem kijelenti, hogy mi az az egyetlen ruha, amelybe fel kell
öltözni. Milyen sarunak kell a lábunkon lenni, hiszen harcba küld a seregek
Ura: „Mert nem vér és (hús)test ellen van nékünk tusakodásunk
(vagyis harcunk), hanem a fejedelemségek
ellen, a hatalmasságok ellen (és erők és hatalmak ellen), ez élet sötétségének világbírói ellen (és
a sötétség világának urai ellen), a
gonoszság szellemei ellen, melyek a magasságban vannak. Annakokáért (és éppen ezért) vegyétek föl az Istennek minden fegyverét,
hogy ellenállhassatok ama gonosz napon, és mindeneket elvégezvén (és
leküzdvén) megállhassatok.
Álljatok hát elő (vagyis álljatok meg tehát), körül övezvén derekatokat igazlelkűséggel
(vagyis igazságszeretettel), és felöltözvén
az igazságnak (vagyis a megigazulás) mellvasába
(azaz: páncéljába). És felsaruzván
lábaitokat a békesség evangéliuma hirdetésének készségével. Mindezekhez fölvévén a hitnek pajzsát,
amellyel ama gonosznak minden tüzes nyilát megolthatjátok; Az üdvösség sisakját is fölvegyétek, és a
Szellemnek kardját, amely az Isten beszéde: Minden imádsággal és könyörgéssel imádkozván minden időben a Szellem
által, és ugyanezen dologban vigyázván (és legyetek éberek) minden (teljes) állhatatossággal és könyörgéssel…” (Eféz. 6,12-18)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.