2014. december 30.

Guti Tünde: ÉVÉRTÉKELŐ

Ha egész évben nem törődtem a szegényekkel, és karácsonykor akarom ezt bepótolni kamerák előtt, akkor nem a szeretet vezérel ebben.

Ha egész évben sajnáltam adni a feleslegemből az útszéli hajléktalanoknak, és ezt most karácsonyi címlap sztoriként felajánlva megteszem, nem a szeretet az indítékom.

Ha egész évben önmagam körül forgolódtam, és karácsonykor - másokat utánozva, mert így illik - vaku villogások között szóba elegyedek a nincstelenekkel, nem a szeretet késztetett.

Ha egész évben visszatartottam a mosolyt és a jó szót, az érdeklődést és a megértést azoktól az emberektől, akik a társadalom perifériájára kerültek, és karácsony körül - némi állami támogatásban reménykedve - tele leszek ötletekkel, hogyan segíthetek a kisebbségnek kitörni az elszigeteltségből, akkor nem valószínű, hogy a szeretet ösztönzött erre.

Isten utálja a képmutatást. Bántja orrát az idegen áldozat füstje. Csakis jó illatú áldozatot fogad el, ami tiszta szívből, őszinte odaszánásból és nem számító dicsőségvágyból fakad.

Ez most szólhat nekem is, de szólhat hozzád is.
   "Te pedig amikor alamizsnát osztogatsz, ne tudja a te bal kezed, mit cselekszik a te jobb kezed! Hogy a te alamizsnád titkon legyen, és a te Atyád, aki titkon néz, megfizet néked nyilván." Máté 6:34.

   "Aki könyörül a nincstelenen, az Úrnak ad kölcsön." Példabeszédek 19:17.


http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/blog/evertekelo.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.