„Mikor pedig
Heródes meghalt, vagyis bevégezte, befejezte életét, ímé az Úrnak angyala,
egyik hírvivő követe megjelenék álomban Józsefnek Egyiptomban.
Mondván: Kelj fel, vedd a gyermeket és annak anyját,
és eredj az Izráel földére; mert meghaltak, akik a gyermeket halálra keresik
vala, akik a gyermek életére törtek.
Ő pedig felkelvén, fogta, és magához vevé a gyermeket,
a kisfiút és annak anyját, és elméne Izráel földére.
Mikor pedig hallá, hogy Júdeában Arkhelaus [jelentése: a nép fejedelme; a népen uralkodó] uralkodik, Heródesnek, az ő atyjának helyén, nem mert félt vala
odamenni, hanem minthogy álomban meginteték és kijelentést, útmutatást kapott,
Galilea vidékeire [jelentése: Csekély,
alacsony, megvetett; a pogányok körzete] tért.
[Más fordítás: Galilea
tartományába vonult vissza].
És oda jutván, oda megérkezvén, lakozék, vagyis
letelepedett Názáret [héberül: ág, sarj, hajtás] nevű városban, hogy beteljesedjék,
amit a próféták mondottak, a prófétai szó, a kijelentés, hogy názáretinek fog
neveztetni, názáretinek fogják hívni* (Mát. 2,19-23)
*A prófétákon
keresztül már jelezve lett a Dávidi sarj eljövetele, és feladata: „És szólj néki, mondván: Ezt mondja a
Seregeknek Ura, mondván: Ímé, egy férfiú, a neve Csemete, vagyis sarjadék, mert
csemete, azaz sarj) támad belőle, és megépíti az Úrnak templomát! Mert ő fogja
megépíteni az Úrnak templomát, és nagy lesz az ő dicsősége, és ülni és
uralkodni fog az ő székében, és pap is lesz az ő székében, és békesség tanácsa
lesz kettőjük között” (Zak. 6,12-13)
Mert: „Vesszőszál hajt ki Isai törzsökéről, hajtás sarjad gyökereiről. Az ÚR
Szelleme nyugszik rajta, a bölcsesség és értelem Szelleme, a tanács és erő
Szelleme, az ÚR ismeretének és félelmének Szelleme. Az ÚR félelme lesz a
gyönyörűsége. Nem a látszat után ítél, és nem hallomás után dönt, Igazságban
ítéli, azaz válogatja ki, és különíti el, választja ki, és emeli ki a
gyöngéket, a szerény, alázatos,
nyomorult, megalázottat, és tökéletességben bíráskodik a föld szegényei felett;
megveri a földet szájának vesszejével, vagyis (a logosszal = az
Igével), és ajkai lehével (pneuma: azaz: Szellemével) megöli a
hitetlent. Derekának övedzője az igazság lészen, és veséinek övedzője a
hűség” (Ésa. 11,1-5).
És teszi ezt azért, hogy
meghaljon az óember és feltámadjon az újember: „Hogy levetkezzétek ama régi élet szerint való ó embert, mely meg van
romolva a csalárdság kívánságai miatt; Megújuljatok pedig a ti elméteknek
szelleme szerint, És felöltözzétek amaz új embert, mely Isten szerint
teremtetett igazságban és valóságos szentségben...” (Eféz. 4,22-24)
A zsidó nép és tanítóik nem
ismerték fel a próféciák beteljesedését: „Találkozék
Filep Nátánaellel, és monda néki: Aki felől írt Mózes a törvényben, és a
próféták, megtaláltuk a názáreti Jézust, Józsefnek fiát. És monda néki
Nátánael: Názáretből támadhat-e, származhat-e valami jó? Monda néki Filep: Jer
és lásd meg!” (Ján. 1,46-47)
Pedig még a tisztátalan
szellemek is felismerték, így szólva: „És monda: Ah! Mi dolgunk van nékünk veled,
Názáreti Jézus? Azért jöttél-é, hogy elveszíts minket? Tudom, hogy ki vagy te:
az Istennek Szentje” (Márk. 1,24)
És a feltámadott Úr
kijelentése: „Én, Jézus… vagyok Dávid
gyökere és új hajtása, sarja…” (Jel. 22,16)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.