Az Úr Jézus szombaton gyógyít: „Felelvén pedig a
zsinagógafő [a zsinagógavezetője, elöljárója], haragudva [fölháborodva, és méltatlankodva a felett
való bosszúságában], hogy szombatnapon [a
nyugalom napján] gyógyított Jézus, monda a sokaságnak [a tömegnek]: Hat nap van, amelyen munkálkodni kell; azokon jöjjetek
azért és gyógyíttassátok magatokat, és ne szombatnapon [vagyis ne a nyugalom napján].
Felele azért néki az Úr, és monda: Képmutató, [kétszínűek] szombatnapon nem oldja-é el
mindenitek az ő ökrét vagy szamarát a jászoltól, és nem viszi-é [és nem vezeti-e el] itatni?
Hát ezt, az Ábrahám leányát, kit a Sátán megkötözött [és fogva tartott] ímé tizennyolc
esztendeje, nem kellett-é feloldani e kötélből [nem szabad szombatnapon feloldani bilincsétől, a kötelékből]
szombatnapon?
És mikor ezeket mondta, megszégyenülnek mindnyájan [ellenfelei], kik magukat néki ellenébe
veték [akik vele szembeszegültek]; és
az egész nép örül vala mind azokon a dicsőséges dolgokon [és mindazoknak a csodáknak], amelyek őáltala lettek [amelyeket ő vitt véghez]
(Luk. 13,14-17)
A törvény így hangzott: „Hat napon át munkálkodjál, és
végezd minden dolgodat; De a hetedik nap az Úrnak a te Istenednek szombatja
(vagyis nyugalomnapja). Semmi dolgot se
tégy (és semmiféle munkát ne végezz) azon
se magad, se fiad, se leányod, se szolgád, se szolgálóleányod, se barmod
(se állatod), se jövevényed, aki a te
kapuidon belől van. Mert hat napon teremté (és alkotta meg) az Úr az eget és a földet, a tengert és
mindent, ami azokban van, a hetedik napon pedig megnyugovék (vagyis
megpihent). Azért megáldá az Úr a szombat
napját (vagyis a nyugalom napját), és
megszentelte (vagyis elkülönítette) azt” (2 Móz. 20,9-11).
És Mózesen keresztül jelenti ki Isten, hogy
a nyugalom napja, a szabadítás napja: „Hat
napon át munkálkodjál (és dolgozz), és
végezd minden dolgodat (és mindenféle munkádat). De a hetedik nap az Úrnak, a te Istenednek szombatja (azaz:
nyugalomnapja). Semmi dolgot se tégy
(és semmiféle munkát ne végezz) azon, se
magad, se fiad, se leányod, se szolgád, se szolgálóleányod, se ökröd, se
szamarad, és semminemű barmod (és semmiféle állatod), se jövevényed, aki a te kapuidon belől van, hogy megnyugodjék (és
hadd pihenjen) a te szolgád és
szolgálóleányod, mint te magad (vagyis hozzád hasonlóan). És megemlékezzél róla, hogy szolga voltál
Egyiptom földén, és kihozott onnan téged az Úr, a te Istened erős kézzel és
kinyújtott karral. Azért parancsolta néked az Úr, a te Istened, hogy a szombat
napját (vagyis a nyugalom napját) megtartsad” (5
Móz. 5,13-15).
És azért adta az Úr, hogy felismerjék Őt. „És adtam nékik szombatjaimat (vagyis a
nyugalom napjait) is, hogy legyenek
jegyül köztem és ő közöttük (vagyis annak jeléül, hogy köztük vagyok, és); hogy megtudják, hogy én vagyok az Úr, az ő
megszentelőjük” (Ezék. 20,12)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.