„Mert úgy szerette [(agapaó):
Ez azt jelenti: magát teljesen
odaadni, átadni, teljesen összekötni magát, eggyé válni. Vagyis teljesen
odaszánni, feloldódni a szeretetben] Isten e világot [(koszmosz): univerzum, a világegyetem, beleértve a lakóit is], hogy az Ő egyszülött [egyetlen] Fiát adta, hogy valaki hiszen Őbenne [a Fiúban], el ne
vesszen [el ne pusztuljon], hanem
örök élete legyen [(ekhó): birtokol].
Mert nem azért küldte az Isten az Ő Fiát [erre] a világra
[(koszmosz): univerzum, a világegyetem, beleértve a
lakóit is], hogy kárhoztassa [elítélje]
a világot [az embereket], hanem hogy
megtartassék [üdvözüljön; megmeneküljön]
a világ általa [hanem azért, hogy
megmentse őket általa].
Aki hiszen [(piszteuó):
hitre jut] Őbenne, el nem kárhozik [nem esik ítélet alá, vagyis nem marad a kárt
hozó a (sátán) hatalma alatt]. Aki pedig nem hisz [(piszteuó): nem jut hitre, vagyis végleg elutasította Őt],
immár elkárhozott [már ítélet alatt van;
marad a kárt hozó a (sátán) hatalma alatt], mivelhogy nem hitt [(piszteuó): nem jut hitre, vagyis végleg
elutasította Őt] az Isten egyszülött Fiának nevében [Isten egyetlen Fiában]” (Ján. 3,16-18)
Erről így prófétál Ézsaiás,
kijelentve azt is, hogy ki a mi Atyánk: „Mert egy gyermek születik nékünk, fiú adatik nékünk, és az uralom az ő
vállán lészen, és hívják nevét: csodálatosnak, tanácsosnak, erős Istennek,
örökkévalóság atyjának (Örökkévaló
Atyának), békesség fejedelmének!
Uralma növekedésének és békéjének nem lesz vége a Dávid trónján és királysága
felett, hogy fölemelje és megerősítse azt jogosság és igazság által mostantól
mindörökké. A seregek Urának buzgó (féltő) szerelme mívelendi (viszi véghez) ezt! Beszédet (egy igét) küldött az Úr Jákóbnak, és leesett Izráelben
(eljutott Izráelhez)” (Ésa. 9,6-8).
Ez az Ige: „…(logosz)
(hús)testté lett és lakozék
[itt (élt) sátorozott; sátrat vert; letáborozott] mi közöttünk [közöttünk vett szállást] és láttuk [szemléltük] az ő
dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét. [mint az Atyától származó egyszülött dicsőségét]. Aki teljes vala kegyelemmel [(kharisz):
Isten szeretetének konkrét
cselekedetekben való megnyilvánulása] és
igazsággal [(alétheia): Ige = Az, ami megegyezik, megfelel a tényeknek,
maga a VALÓSÁG];
»Más fordítás: akit kegyelem és igazság tölt be«” (Ján.
1.14).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.